kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Ipari Tanfolyamok Országos Vezetősége |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 300 oldal |
Sorozatcím: | Ipari szakkönyvtár |
Kötetszám: | 87-90 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 17 cm x 12 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Színes és fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrált. Nyomtatta a Pallas irodalmi és nyomdai r.-t., Budapest. |
Bevezetés | |
Mi a fényképezés? | |
Mit jelent a fotografia szó | |
A nyíláskamra alapelvének felismerése | |
A lencserendszerek fejlődése | |
Petzval József munkássága | |
Az első anasztigmátok | |
A fényérzékenység felismerése | |
Schulze felfedezése | |
A heliografia | |
Niepce és Daguerre kísérletei | |
A fényképezés feltalálása | |
A dagerrotipia, talbotipia, a nedves és száraz lemez, a film bevezetése | |
A gyakorlati fényképezés kialakulása | |
Az első arcképek | |
A művészi fényképezés kifejlődése | |
A magyar fényképezés története | |
Felvétel | |
A fény | |
Mit nevezünk fénynek? | |
Mi a fénysugár? | |
Miben különböznek egymástól a fénysugarak? | |
A fényforrások | |
A fény terjedése a levegőben | |
Hogyan viselkednek a testek a fénnyel szemben? | |
Az árnyék | |
A fényvisszaverődés | |
A tükrök | |
A síktükör és a homorú tükör gyakorlati alkalmazása | |
A fénytörés | |
Hogyan halad át a fény az üveglemezen és az üveghasábon? | |
A teljes visszaverődés | |
A fényelhajlás | |
A sarkított fény | |
A színszórás | |
Milyen sugarakból áll a színkép? | |
Milyen láthatatlan sugarakat ismerünk? | |
Hogyan keletkezik a testek színe? | |
A légkör színei | |
A nyíláskamara | |
Lencsék és lencserendszerek | |
A lencse | |
A főbb üvegfajták | |
Hogyan készülnek a lencsék? | |
A lencsék fajtái | |
A domború lencse | |
A lencse tengelye, a gyujtópont | |
A domború lencse fő tulajdonsága | |
A fénytörőképesség | |
Mit jelent a dioptrisszám? | |
A domború lencse fénytani hibái | |
Színi eltérés, gyujtópontkülönbség | |
Hogyan küszöböljük ki a színi eltérésből eredő hibát? | |
Mit nevezünk színteleníett lencsének | |
A gömbi eltérés | |
Fényrekeszkülönbség | |
Hogyan javítjuk a gömbi eltérésből eredő hibát? | |
Üstökös hiba | |
A torzítás | |
Hányféle torzítást ismerünk? | |
A torzítás kiküszöbölése | |
A képelhajlás | |
A pontnélküliség | |
Mi okozza a fényfoltokat? | |
A homorú lencsék, alkalmazásuk | |
Az objektív | |
A foglalatok fajtái | |
Mit tüntetnek fel a foglalaton? | |
Az objektiv jellemző adatai | |
Mit nevezünk gyujtótávolságnak | |
A gyujtótávolság meghatározása | |
Miért kell ismernünk a gyujtótávolságot? | |
Hogyan függ össze a gyujtótávolság és a kép nagysága? | |
Mit nevezünk fényerősségnek? | |
Hogyan számítjuk ki a fényerősséget? | |
Mitől függ a fényerősség? | |
Két egyenlő átmérőjű objektiv közül melyik fényerősebb? | |
Hogyan befolyásolja az objektív szerkezete a fényerősséget? | |
A mélységi élesség | |
Mitől függ a mélységi élesség? | |
Mi magyarázza a kis gépek nagy elterjedtségét? | |
Hogyan állapítjuk meg a mélységi élesség kiterjedését? | |
A fényrekesz, fajtái | |
Milyen hatása van a rekeszelésnek? | |
Milyen tárgyrészletre állítunk be, ha nagy mélységi élességre van szükség? | |
Hogyan számítjuk ki rekeszelésnél a megvilágítási idő meghosszabbítását? | |
Egyszerű objektívnél milyen hatása van még a rekeszelésnek? | |
Mit nevezünk látószögnek? | |
Hogyan határozzuk meg a látószöget? | |
Milyen látószögek szerepelnek a gyakorlatban? | |
Milyen objektíveket ismerünk? | |
Egyszeró és összetett objektívek | |
A monokel és az akromát | |
A periszkóp, aplanát és anasztigmát | |
Milyen anasztigmátokat ismerünk? | |
A szimmetrikus és félig szimmetrikus anasztigmátok előnyei | |
A nem szimmetrikus anasztigmát fontosabb fajtái | |
Miért terjedtek el jobban a nem szimmetrikus anasztigmátok? | |
Mit nevezünk objektívsorozatnak? | |
Milyen a távobjektív? | |
Mi a távobjektív gyakorlati előnye? | |
Mikor használjuk a nagy látószögű objektívet? | |
A felvevőgép | |
A felvevőanyag | |
Beállítás | |
Színszűrő használata | |
Megvilágítás | |
Műtermi-felvétel | |
Külső felvétel | |
Belső felvétel | |
Kidolgozás | |
Vegyi ismeretek | |
Előhívás | |
Rögzítés | |
Mosás | |
Szárítás | |
Erősítés | |
Gyengítés | |
Külső kezelés | |
Papírképek készítése | |
Fényképészeti papírok | |
Másolás | |
Nagyítás | |
Kidolgozás | |
Színezés | |
Külső kezelés | |
Képillesztés | |
Fordító eljárás | |
Fénymásolás | |
Műnyomatok készítése | |
Üvegképek készítése | |
Diapozitív anyagok | |
Kidolgozás | |
Vetítés | |
Negatív másodpéldányok készítése | |
Térfényképek készítése | |
Térbeli látás | |
Felvétel | |
Másolás | |
Mozgófényképek készítése | |
A mozgófénykép | |
Felvétel | |
Kidolgozás | |
Vetítés | |
A színes fényképezés | |
A színkeverés módszerei | |
Színes felvétel | |
Színes üvegképek készítése | |
Színes papírképek készítése | |
A fényképészeti üzem | |
A villamos áram | |
A műhely | |
Üzleti levelezés | |
Könyvelés | |
Árszámítás | |
Üzemvezetés | |
Jogi ismeretek | |
A fényképészipar | |
Milyen rendelet köti képesítéshez a fényképészipart? | |
Amatőrmunkák kidolgozása | |
Megrendelések gyűjtése | |
A fénykép szerzői joga | |
Keskenyfilmek bemutatása |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.