Fotográfiai optika | 13 |
A fény | 13 |
Az elektromágneses energia | 14 |
A fény fotográfiai minősítése | 6 |
A színhőmérséklet értelmezése | 18 |
A fény terjedése | 20 |
A fényvisszaverődés (reflexió) | 22 |
A fényáteresztés (transzmittancia) | 25 |
Az optikai denzitás fogalma | 26 |
A polarizáció | 28 |
A fénytörés | 29 |
A lencsék | 32 |
Az optikai képalkotás | 33 |
A lencsék és objektívok kardinális elemei | 33 |
A leképezés szerkesztése és számítása | 36 |
A gyűjtőlencse képalkotása | 38 |
Ferde felületek leképezése | 40 |
A fényképezés színtani alapjai | 43 |
A színek fizikája | 44 |
A színrendszerek | 45 |
A színkeverés | 47 |
Az additív színkeverés | 47 |
A szubtraktív színkeverés | 49 |
A fényképezőgépek | 51 |
A fényképezőgép története | 51 |
A fényképezőgépek csoportosítása | 54 |
A műtermi fényképezőgépek | 56 |
A műszaki fényképezőgépek | 60 |
A középformátumú gépek | 71 |
A kisfilmes fényképezőgépek | 82 |
Állványok | 84 |
Motoros filmtovábbítók | 87 |
Az objektívok | 89 |
A lencsék képalkotási hibái | 90 |
A szferikus aberráció | 91 |
A kóma | 92 |
Az asztigmatizmus | 92 |
A képmezőelhajlás | 93 |
A képtorzítás | 93 |
Az objektívok fejlődéstörténete | 93 |
Az objektívok fotográfiai jellemzői | 97 |
A fényerő | 98 |
A gyújtótávolság | 101 |
A képszög és a képméret | 102 |
Az élesség | 105 |
A feloldóképesség | 107 |
A mélységélesség | 109 |
A brillancia | 113 |
Az objektívok szerkezeti sajátosságai | 113 |
Az objektívfoglalat | 114 |
A rekeszszerkezet | 116 |
Objektívtípusok | 116 |
A normál objektívok | 117 |
A nagy látószögű objektívok | 119 |
A teleobjekítvok | 120 |
A varioobjekítvok - Zoomok | 121 |
A tükörobjektívok | 122 |
A telekonverterek | 122 |
Lágy rajzú objektívok és előtétek | 122 |
Speciális objektívok | 123 |
Zárszerkezetek | 125 |
A központi zárak | 125 |
Az effektív expoziciós idő | 127 |
A redőnyzárak | 128 |
Keresők | 133 |
A mattüveg kereső | 134 |
A tükörreflex kereső | 135 |
A pentaprizmás tükörreflex kereső | 136 |
A keretkereső | 139 |
A kétaknás fényképezőgépek tükörreflex keresője | 140 |
A távcsőkereső | 140 |
A távmérős kereső | 141 |
Az univerzálkereső | 142 |
Felvételi nyersanyagok | 143 |
Szenzitometriai alapfogalmak | 143 |
A fotográfia jelleggörbe | 144 |
A fotográfia érzékenység | 147 |
A gradáció | 150 |
A megvilágításterjedelem | 152 |
A színes nyersanyagok szenzitometriája | 154 |
A nyersanyagok felépítése | 157 |
A fekete-fehér negatívok szerkezete | 158 |
Szemcsésség és szemcsézet | 159 |
Fényudvar a rétegben | 161 |
A kontúrélesség | 162 |
A színérzékenység | 164 |
Színes felvételi anyagok | 166 |
A színes negatív filmek szerkezete | 166 |
A színmaszk és a maszkos színes negatívok | 168 |
Színes negatív-pozitív eljárás | 170 |
A színes fordítós eljárás | 171 |
A színesfilmek színhőmérséklet hangolása | 172 |
A nyersanyag-kiválasztás szempontjai | 173 |
A nyersanyagok tárolása | 176 |
A film kiszerelése | 178 |
A síkfilm | 178 |
A tekercsfilm | 180 |
A kisfilm | 184 |
A Polaroid felvételi anyagok | 186 |
Szín- és fényszűrők | 188 |
A felvételi szűrők | 190 |
A szűrőtényező - szűrőfaktor | 191 |
A fekete-fehér fényképezés színszűrői | 191 |
A színes fényképezés színszűrői | 196 |
A fényszűrők | 204 |
Fényforrások | 207 |
Fotometriai mennyiségek és mértékegységek | 207 |
A napfény | 211 |
Az izzólámpa | 212 |
Izzólámpák általános világítás céljára | 213 |
A fotoizzó | 214 |
A halogén izzólámpa | 216 |
A halogén fotoizzó | 217 |
A napfényizzó | 218 |
A fénycső | 218 |
A higanylámpa | 219 |
A nátriumlámpa | 220 |
A fémhalogén lámpa | 221 |
A xenonlámpa | 222 |
Az örökvaku | 222 |
A villanócső | 222 |
A tápegység | 224 |
A kulcsszám | 225 |
A felvillanás időtartama | 226 |
A szinkornizáció | 227 |
Az automata örökvaku | 228 |
A műtermi örökvaku | 231 |
Az egyesvaku | 235 |
Világítástechnika | 237 |
A fénysugárzás és a reflexió | 238 |
A világítás eszközei: a lámpák | 240 |
A fotográfiai világítás | 244 |
A főfény | 245 |
A derítés | 245 |
A főfény és a derítés aránya | 246 |
A kisegítő fények | 247 |
Az anyagszerűség érzékeltetése | 247 |
A beállítás | 251 |
A kép megkomponálása | 251 |
A távlat | 257 |
A leképezés aránya | 261 |
A felvétel iránya | 265 |
Az élességi távlat | 267 |
A megvilágításmérés | 269 |
A fotográfiai expozíció | 269 |
Az expozíciós adatok: idő, rekesz, fényérték | 269 |
A helyes expozíció | 272 |
Az expozicíó mérése | 273 |
A megvilágításmérés pontossága | 274 |
Fényérték és lámpatávolság | 275 |
Műszerek és mérésmódszerek | 275 |
A megvilágításmérők | 276 |
A spotméterek | 288 |
A Zoom-méterek | 294 |
A vakufénymérők | 295 |
A fényképezőgépbe beépített megvilágításmérő | 304 |
A színhőmérsékletmérők | 306 |
Műtermi fényképezés | 311 |
A műterem - általános szempontok | 311 |
Néhány példa korszerű műtermek kialakításához és a díszletezéshez | 312 |
A műtermi háttérvilágítás | 312 |
A műterem biztonságtechnikája | 316 |
A tárgyfényképezés | 317 |
Nagyméretű tárgyak fényképezése | 317 |
Közepes méretű tárgyak fényképezése | 317 |
Közelfényképezés | 319 |
A reprodukció | 321 |
A személyfényképezés | 324 |
A művészeti anatómia szerepe | 325 |
Az általános munkamenet | 328 |
A formai megoldások | 330 |
Épületfényképezés | 335 |
Az épületfénykép kompozíciója | 336 |
A "torz" perspektíva és korrekciója | 348 |
A ferde felületek éles leképezése | 353 |
Az épületfényképezés gyakorlata | 355 |
Az épületbelsők megvilágítása | 357 |
A természetfényképezés | 359 |
Tájképek készítése | 359 |
A növényfelvételek | 365 |
Az állatfényképezés | 368 |
A víz alatti fényképezés | 370 |
Személyfényképezés természetes környezetben | 377 |
Egyének fényképezése | 377 |
Emberi közösségek fényképezése | 382 |
Eseményfényképezés | 385 |
A riport | 385 |
Az illusztráció | 386 |
A társadalmi események fényképezése | 386 |
A sajtófotó és a politikai riport | 387 |
A sportfényképezés | 391 |
A színpadi eseményfényképezés | 395 |
A divatfényképezés | 397 |
A fotoetüd és a képsorozat | 401 |
A fénykép szerzői joga | 407 |
Általános rendelkezések | 407 |
A munkaköri kötelesség körében készített felvételek | 408 |
Korlátozó rendelkezések | 410 |