1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Fenntartható fogyasztás és növekedés határai

Új trendek a kereskedelemben

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kara 2009. márciusában „Fenntartható fogyasztás - növekedés határai. Új trendek a kereskedelemben" címmel nemzetközi tudományos konferenciát... Tovább

Előszó

A Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kara 2009. márciusában „Fenntartható fogyasztás - növekedés határai. Új trendek a kereskedelemben" címmel nemzetközi tudományos konferenciát rendezett Gödöllőn. A tanácskozás előadói egy kiemelt jelentőségű gazdasági ágazat, az egyre inkább globalizálódó kiskereskedelem területén napjainkban lejátszódó folyamatok sajátosságairól nyújtottak sokoldalú szakmai körképet a hallgatóságnak. E monográfiakötet a konferencia plenáris ülésén, valamint a szekcióüléseken elhangzott előadások alapján készült tanulmányokat adja közre.
A témakör horderejét jól érzékelteti a Világbank 2009-ben kiadott közleménye, amely szerint a lakossági fogyasztás 2008-ban globális méretekben a végső felhasználás 63%-át tette ki, ami kereskedelmi árfolyamon számítva hatalmas összeg (mintegy 32 000 milliárd USD). Ugyanakkor a 21. században a kiskereskedelmi tevékenység olyan komoly kihívások előtt áll, amelyekre hatékony választ kell adnia, ha a jövőben is az áruválaszték folyamatos bővítését, valamint a vásárlói igények egyre színvonalasabb kielégítését tekinti elsődleges céljának, folyamatosan szem előtt tartva a lakossági vásárlóerő időbeni és térbeli alakulását.
A fenti megállapításokra helyeződik a hangsúly a tanácskozás plenáris előadásai alapján készült tanulmányok tartalmában, Az első előadást reprezentáló tanulmányban a téma nemzetközi szaktekintélye, Dawson professzor az innovációt tekinti annak a bázistényezőnek, amely képes fenntartani egy régióban vagy egy nagyvárosban a kiskereskedelmi tevékenység versenyképességét az erősödő nemzetközi konkurenciával szemben. A második tanulmány szerzője ugyancsak a plenáris ülés előadója, Simái professzor a kiskereskedelem globalizálódása és a fenntartható fogyasztás iránti igények közötti bonyolult összefüggésrendszerrel ismerteti meg az olvasót A szekciókban folyó szakmai munkák eredményeit tükröző tanulmányok széles tematikát ölelnek fel Az első szekcióban elhangzott előadások anyagát tartalmazó kötetrész cikkei a. bevásárlóközpontok társadalomformáló hatásait boncolgatják. A vizsgálatokból kiderült, hogy a sikeres kereskedelmi tevékenységnek, illetve piaci pozíció megszerzésének számos titka van az outiét formájú működéstől és a fogyasztás szocializálódásától kezdve az optimális telephelyválasztáson át egészen a megfelelő vonzáskörzet kialakításáig. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 7
John Dawson:
INNOVATION: THE ONLY BASIS FOR SUSTAINABLE COMPETITIVE ADVANTAGE IN RETAILING 9
Simái Mihály:
A KISKERESKEDELEM GLOBALIZÁLÓDÁSA ÉS A FENNTARTHATÓ FOGYASZTÁS 27
Sikos T. Tamás:
AZ OUTLET BEVÁSÁRLÓKÖZPONTOK SIKERÉNEK TITKA 41
Tiner Tibor: KERESKEDELMI NAGYLÉTESÍTMÉNYEK TELEPHELYVÁLASZTÁSI KRITÉRIUMAI MAGYARORSZÁGON 69
Doris Wastl-Walter: SHOPPING CENTRES AS PLACES FOR SOCIALISING
CONSUMPTION 87
Kovács András: KERESKEDELMI KÖZPONTOK VONZÁSKÖRZETÉNEK ÉS PIACI POZÍCIÓJÁNAK ELEMZÉSE TÉRINFORMATIKAI MÓDSZEREKKEL 99
Huszka Péter: ÉLELMISZER FOGYASZTÁSI SZOKÁSOK ÉS ATTITŰDÖK VIZSGÁLATA PRIMER PIACKUTATÁS ALKALMAZÁSÁVAL 115
Vasné Egri Magdolna - Kovács István: AZ INFOKOMMUNIKÁCIÓS ESZKÖZÖK A KERESKEDELEMBEN - EMPIRIKUS KUTATÁSI EREDMÉNYEK BEMUTATÁSA 129
Marjainé Szerényi Zsuzsanna - Zsóka Ágnes - Széchy Anna:
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM HALLGATÓINAK FOGYASZTÁSI SZOKÁSAI A FENNTARTHATÓSÁG SZEMSZÖGÉBŐL 145
Vasa László: SZUPERMARKETEK TUDATOS FOGYASZTÓK SZÁMÁRA: LEHETSÉGES POZITÍV EXTERNÁLIÁK 165
Nagy Erika: VÁLTOZÓ ERŐVISZONYOK - ÁTALAKULÓ TEREK. A KERESKEDELMI TŐKE TÉRSZERKEZET-ALAKÍTÓ SZEREPE AZ ÉLELMISZER-ÁGAZATBAN 177
Gyenge Balázs - Lehota József - Horváth Ágnes:
A VÁSÁRLÁS- ÉS VÉTELORIENTÁCIÓ SZEREPE A FOGYASZTÓI BOLTVÁLASZTÁSBAN, A HAGYOMÁNYOS BOLTI ÉLELMISZERKISKERESKEDELEM TERÜLETÉN 195
Szabó Ingrid: A GAZDASÁGI VÁLSÁG ÉS A MUNKAERŐPIACI ÁTRENDEZŐDÉS HATÁSA A SZLOVÁK-MAGYAR HATÁR MENTI KISKERESKEDELEMRE 215
Michalkó Gábor - Várhelyi Tamás - Kovács Bence: A TURIZMUSORIENTÁLT KISKERESKEDELEM FEJLESZTÉSE EGER TÖRTÉNELMI BELVÁROSÁBAN:
AZ ÉLETMINŐSÉG FENNTARTÁSÁT SZOLGÁLÓ ÚTKERESÉS 231
Hoffmann Istvánné: VERSENY ÉS FOGYASZTÓI ÉRDEKVÉDELEM A HAZAI KERESKEDELEMBEN 253
Mészáros Katalin: FOGYASZTÓI PREFERENCIÁRÓL VALÓ LEMONDÁSI SPIRÁL AZ ÉLELMISZER-KISKERESKEDELMI EGYSÉGEKNÉL 265
Pénzes Ibolya Rózsa: KONCENTRÁCIÓ ÉS A PIACI SZEREPLŐK MAGATARTÁSÁNAK
ÖSSZEFÜGGÉSEI AZ FMCG PIACON 281
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem