Bereiné Dr. Dobor Irma: | |
Dr. Scharnitzky Viktor: A hozot tés a szerzett pontszámok szerepe a felvételinél | 23 |
Borbiró István: Testületi szervek a felsőoktatási intézmények vezetésében | 321 |
Botka Lajosné: Az egyetemi felvételiről alulnézetben | 31 |
Dr. Bóra Ferenc: A nevelő-oktató munka hallgatói véleményezésének néhány összefüggése a tanítóképző főiskolán | 212 |
Dériné Karácsony Irén: | |
Dr. Mincza Péter: Innovációs modul a vezetőképzésben | 705 |
Dr. Forgács Iván: | |
Dr. Mincza Péter: | |
Dr. Molnár Attila: Tudásértékelés és curriculum fejlesztés az egészségügyi vezetőképzésben | 1 |
Dr. Gáti József: Oktatói létszámgazdálkodás a felsőoktatásban | 641 |
Hegyesi Gábor: | |
Talyigás Katalin: A szociális munkásképzés rendszere | 385 |
Horváth József: | |
Kovács György: | |
Dr. Erőss István: Az agrárértelmiség hivatástudatáról az oklevél megszerzésének időpontjában | 15 |
Dr. Kacsur István: | |
Dr. Varga Zoltán: A képzés korszerűsítésének elvei és lehetőségei a biológiai felsőoktatásban | 261 |
Dr. Kertai Pál: Gondolatok orvosképzésünk reformjáról | 583 |
Dr. Lévai Zoltán: A mérnökképzés algoritmusa és analógiái | 257 |
Melega Tiborné: | |
Sándorné dr. Kriszt Éva: Hallgatói létszám a felsőoktatásban | 395 |
Dr. Mincza Péter: | |
Dr. Dériné Karácsony Irén: Innovációs modul a vezetőképzésben | 705 |
Dr. Mojzes János: | |
Peintler Gábor: | |
Dr. Győri Béla: Az egyéni érdeklődés és a speciális képzés lehetőségeit biztosító vegyész tanterv koncepciója | 65 |
Dr. Molnár Attila: | |
Dr. Forgács Iván: | |
Dr. Mincza Péter: Tudásértékelés és curriculum fejlesztés az egészségügyi vezetőképzésben | 1 |
Náray István: A katonai főiskolák a magyar felsőoktatás rendszerében | 513 |
Dr. Pásztor KÁroly: Néhány gondolat az agrárfelsőoktatás távlati fejlesztésének kérdéséhez | 327 |
Peintler Gábor: | |
Dr. Győri Béla: | |
Dr. Mojzes János: Az egyéni érdeklődés és a speciális képzés lehetőségeit biztosító vegyész tanterv koncepciója | 65 |
Dr. Perczel Tamás: A pszichológusok pszichológiai alkalmassága, mint az egyetemi felvételi eljárás során figyelembe veendő tényező | 77 |
Dr. Pusztay János: Az egyetemi tanárszakos képzés gondjairól | 520 |
Sándorné Dr. Kriszt Éva: | |
Melega Tiborné: Hallgatói létszám a felsőoktatásban | 395 |
Dr. Solt György: Főiskolai és egyetemi képzés közötti rugalmas átmenet | 71 |
Dr. Székely Gábor: Hallgatói véleményezés, minősítés differenciált erkölcsi és anyagi megbecsülés | 204 |
Szövényi Zsolt: A képzési folyamat szabályozása és a tantervek | 129 |
Talyigás Katalin: | |
Hegyesi Gábor: A szociális munkásképzés rendszere | 385 |
Dr. Valkó László: | |
Dr. Szlávik János: A környezetvédelem társadalmi-gazdasági összefüggései oktatásának helye, szerepe a magyar felsőoktatásban, különös tekintettel a műszaki szakemberképzésre | 135 |
Dr. Varga Zoltán: | |
Dr. Kacsur István: A képzés korszerűsítésének elvei és lehetőségei a biológiai felsőoktatásban | 261 |
Dr. Várhelyi István: A felsőfoku oktatás, képzés változásának egyes irányairól | 577 |
Zilahi Józsefné: Gondolatok az óvodapedagógusok képzésének tantervi irányelveiről | 404 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Agócs László: | |
Dr. Ráday Péter: | |
Dr. Kertai Pál: Számítástechnikai alkalmazói képzés a közegészségtan oktatásában | 654 |
Albertné dr. Herbszt Mária: A tanítók intenzív továbbképzése magyar nyelvből | 343 |
Bakacsiné dr. Gulyás Mária: A nyári nevelési gyakorlatok szerepe a korszerű tanárképzésben | 355 |
Dr. Ballér Endre: A közgazdászképzés korszerűsítésének pedagógiai összefüggései | 37 |
Dr. Berecz Árpádné: Üzemi gyakorlathoz kapcsolódó szakdolgozat készítésének jelentősége a tanárképző főiskolán | 535 |
Dr. Budai István: A szervezőtevékenységek egymásra hatása a tanítóképzésben | 309 |
Csépai János: Oktatók hallgató véleményezése | 162 |
Dr. Dombi Alice: | |
Fáy Róbert: Az értékszempont szerepe tanárjelöltek olvasási szokásaiban | 448 |
Erlichné Bogdán Katalin: Laboratóriumi munkafüzet a fizika szakos tanárjelöltek szakmódszertani képzésében | 167 |
Fabinyi Erzsébet: Mindennapi tapasztalatokról | 288 |
Dr. Farkas Katalin: A kollégiumi tanári munka néhány kérdése | 460 |
Fáyné dr. Dombi Alice: Erkölcsi értékekről serdülők, tanárjelöltek személvel | 279 |
Dr. Füle Sándor: A pedagógusképzés és a pedagógus továbbképzés kapcsolatának erősítése | 529 |
Dr. Gaál Attila: Az oktatás hatékonyságát befolyásoló néhány tényező vizsgálata | 465 |
Dr. Gáty Jenő: Nevelési tervek és a nevelőmunka a Kossuth Lajos Tudományegyetem Természettudományi Karán | 151 |
Dr. Gledura Lajos: Tanítási attitűd-vizsgálatok óvodapedatótiai szakkollégistáknál | 588 |
Dr. Gyovai Jenő: Pszichológiai demonstrációk és mérések megoldásának lehetőségei személyi számítógépekkel | 86 |
Hajnóczkyné dr. Miklós Éva: "Magyarország története 1918-1975" című új tantárgy oktatásának tapasztalatai az Állatorvostudományi Egyetemen | 294 |
Dr. Heiner Lajos: Az ideggyógyászat oktatása Szegeden | 34 |
Hermann Lászlóné: Az iskolai tehetségnevelés pedagógiai kérdései speciálkollégiumi foglalkozások keretében | 455 |
Dr. Horuczi László: Az etikaoktatás néhány problémája (Erkölcs és Világnézet a mai magyar társadalomban" békéscsabai tanácskozás alapján) | 420 |
Dr. Horváth Csaba: Észrevételek egy új tantárgy bevezetéséhez | 144 |
Dr. Horváth Gyula: Az ideológiai tárgyak szerepe, helye az értelmiség (szakmai) továbbképzésében | 283 |
Dr. Iszáj Ferenc: Személyi számítógépek a tanítóképzésben | 232 |
Kalapos Miklós Péter: Kísérlet a hallgatói aktivitás fokozására az Orvosi Kémia oktatásában | 675 |
Dr. Kertai Pál: | |
Dr. Agócs László: | |
Dr. Ráday Péter: Számítástechnikai alkalmazói képzés a közegészségtan oktatásában | 651 |
Dr. Kézdi György: A gyakorló iskolák helyzete, fejlesztése | 45 |
Dr. Kiss Ferenc: A mezőgazdasági műszaki ismeretek praktikumainak jelenlegi helyzete és fejlesztésének lehetőségei az agrármérnök képzésben | 443 |
Kocsis Józsefné: Szakmai-tanulmányi munka lehetőségei a kollégiumban | 225 |
Dr. Kovács Emőke: Az úttörőmozgalmi képzés-nevelés megújítása az oktatási törvény szellemében | 304 |
Dr. Kovács József László: | |
Kovácsné Paulovits Teréz dr.: Tudományos diákkör a tanítóképző főiskolán | 365 |
Dr. Köhler Mihály: Folytonosság és megújulás | 601 |
Dr. Krajcsovszki József: A tanító- és óvónőképzés integrációjáról | 595 |
Dr. Magocsa Lászlóné: | |
Dr. Magocsa László: A tanítóképzés néhány aktuális kérdése | 538 |
Makay Lajos: A tanulmányi kirándulások és üzemlátogatások szerepe a hallgatók nevelésében | 96 |
Mónusné Dr. Goda Ágnes: Rokonszenvi struktúra főiskolai hallgatók tanulócsoportjában | 272 |
Palotai Ferencné: Családnevelési speciálkollégium a Bessenyei György Tanárképző Főiskolán | 350 |
Dr. Pintér Ferenc: A továbbképzés tapasztalatai és fejlesztésének feltételei | 101 |
Dr. Ráday Péter: | |
Dr. Kertai Pál: | |
Dr. Agócs László: Számítástechnikai alkalmazói képzés a közegészségtan oktatásában | 651 |
Dr. Rontó Györgyi: Oktatás - folyamatos korszerűsítés. A boifizika mint modell | 427 |
Dr. Rózner Katalin: Főiskolai hallgatók orosznyelvtudásának mérése cloze-teszttel | 361 |
Sassné Dr. Kiss Gabriella: | |
Girasek János: Kisegítő iskolai szakkollégiumi képzés szemléletformáló hatása a tanítóképzésben | 605 |
Dr. Suppné dr. Tarnay Györgyi: Tanítóképzős hallgatók irodalmi műveltsége, olvasmányszerkezete | 107 |
Dr. Szabó Istávn: Egy foglalkozási szerepmodell alapvonásai | 553 |
Szolnoky Kálmán: Gondolatok neveléstörténeti szemináriumokról | 469 |
Tóth Anikó: Struktúra vizsgálatok felvételizők és hallgatók körében | 544 |
Dr. Tóvári Judit: Értelmiségképzés a főiskolai könyvtárosképzésben | 89 |
Dr. Vendégh Sándor: Korszerű technikán alapuló taneszközfelhasználás a mezőgazdasági, erdészeti és élelmiszeripari szaktanárképzésben | 436 |
Dr. Vincze Lajos: A filozófiaoktatás szerepe a művészképzésben | 408 |
Dr. Zalányi Sámuel: | |
Dr. Szabó Sándor: A személyközpontú nevelés személyiségfejlesztő hatásának szükségessége napjainkban | 266 |
Dr. Zoltán Örs Tamás: | |
Dr. Párduczné Héjjas Katalin: | |
Vári Gábor: A tanszéki oktatómunka "objektív" értékelése a Szegedi Orvostudományi Egyetemen - hallgatók véleménye alapján | 734 |
Vitafórum | |
Dr. Cservenyák László: | |
Szabó Géza: Testületi szervek a felsőoktatási intézmények nevelésében | 627 |
Dr. Gáti József: Hozzászólás | 575 |
Kaposi Endre: Fórumok - formák - funkciók | 573 |
Dr. Szalamin Edit: Hozzászólás | 247 |
Dr. Székely Gábor: Hozzászólás | 375 |
Dr. Szita János: Adalékok a felvételi vizsgáztatás módosításához | 372 |
Dr. Szücs Ervin: Hozzászólás | |
Felsőoktatási intézményeink életéből | |
Dr. Agócs László: Videotechnika és orvosképzés a Debreceni Orvostudományi Egyetemen | 612 |
Dr. Csikesz Erzsébet: Tájékoztató a XVIII. Országos Tudományos Diákköri Konferenciáról | 53 |
Dr. Dákay Mária: | |
Dr. Vedres István: | |
Oszlár Julianna: | |
Dr. Lelkes Miklós: Ötödéves orvostan- és negyedéves gyógyszerészhallgatók véleménye az egészségmegőrzés társadalmi programjáról a Semmelweis Orvostudományi Egyetemen | 619 |
Hadházy István: A FEB tizéves munkájának tapasztalatai a Nyíregyházi Mezőgazdasági Főiskolán | 119 |
Dr. Harmat Mária: A tanítóképzés és a közművelődési szakképzés integrációja | 681 |
Dr. Heiner Lajos: Ideggyógyászati gyakorlatok a Szent-Györgyi Albert Orvostudományi Egyetemen | 472 |
Dr. Kerékgyártó Györgyné: Oktatók hallgatói véleményezése a gyakorlatban | 379 |
Dr. Lelkes Miklós: | |
Dr. Dákay Mária: | |
Dr. Vedres István: | |
Oszlár Julianna: Ötödéves orvostan- és negyedéves gyógyszerészhallgatók véleménye az egészségmegőrzés társadalmi programjáról a Semmelweis Orvostudományi Egyetemen | 619 |
Lőrinczné Thiel Katalin: | |
Dr. Loboczky János: Egy egri kísérlet: Lukács-olvasókör - főiskolásokkal | 734 |
Miurné dr. Kittler Júlia: A tanítók intenzív továbbképzésének tapasztalatai a Debreceni Tanítóképző Főiskolán | 751 |
Nanszákné dr. Cserfalvi Ilona: A Maróthy György Kiváló Kollégium szerepe az értelmiségi funkciók alakításában | 50 |
Papp János: | |
Dr. Lakatos Dénes: Szociológiai felmérés agrármérnök populációjában | |
Dr. Stampf György: | |
Dr. Csontos András: A gyakorlati oktatás szerepe a gyógyszerészképzésben | 569 |
Dr. Szögi László: 100 éves a pesti egyetemi történelmi szeminárium | 475 |
Dr. Torma József: Tíz év az agrár felsőoktatási intézmények nyelvoktatásában | 482 |
Dr. Vágó István: A Kandó Kálmán Villamosipari Műszaki Főiskola felvételi vizsgáinak tapasztalatai | 180 |
Felsőoktatás külföldön | |
Balogh Imre: Szemelvények az UNESCO Európai Felsőoktatási Központjának (CEPES) a Felsőoktatás Európában c. folyóiratából 1986 | 505 |
Dr. Pusztay János: Magyarország és az Alexander von Humboldt Alapítvány | 490 |
Dr. Szentirmai László: Mérnökképzés Pekingben | 124 |
Dr. Széchy Éva: CEPES összekötők tanácskozása Magyarországon | 510 |
Székely György: A nemzetközi Egyetemtörténeti Bizottság és a magyar részvétel eredményei | 486 |
Dr. Tóth Sándorné: Vesztnyik Vüszsej Skoli | 58 |
Szemle | |
Balogh Andrásné | |
Dr. Gyaraki F. Frigyes: Felsőoktatáspedagógiai konferencia Drezdában | 635 |
Faludi Szilárd: Köznevelésünk évkönyve 1987 | 318 |
Mayer Klára Irén: | |
Dr. Földes Csaba: Magyar-német-orosz beszédfordulatok. | 188 |