1. szám | |
Dr. Lévai Zoltán: Tantervi irányelvek kétlépcsős képzéshez | 1 |
Dr. Berencsi György: Gondolatok a külföldi ösztöndíjas orvostanhallgatók helyzetéről és egyetemi tanulmányaikról | 6 |
A marxizmus-leninizmus oktatása | |
Fodor Ferenc: | |
Győri Józsefné: | |
Jávorszky Andrásné: Az önálló munkára nevelés a politikai gazdaságtan oktatásában | 10 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Guba Sándor: | |
Dr. Pap Gábor: Az állattenyésztő szakosító üzemmérnök-képzés | 15 |
Krasznai Mihályné: A könyvtárhasználat oktatása | 21 |
Lukács Ottó: A matematikai tudományos diákköri munka a műszaki főiskolákon | 25 |
A pedagógusképzés kérdései | |
Felsőoktatás külföldön | |
Dr. Bazsa György: Felsőoktatási tanulmányúton az USA-ban | 56 |
Szemle | |
A szocialista országok nemzetközi folyóiratáról (Dr. Kahulits László) | 62 |
2. szám | |
Dr. Bánóczy Jolán: | |
Dr. Zelles Tivadar: A fogorvosképzés helyzete és problémái az oktatási reform tükrében | 65 |
A marxizmus-leninizmus oktatása | |
Dr. Hajdú Miklós: | |
Pola József: | |
Radics László: Közelebb a politikai gyakorlathoz? | 75 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Kukorelli István: A tudományos diákkörök általánosnak vélt kérdései | 81 |
Dr. Kengyel Miklós: A gyakorlat megismertetése a polgári eljárásjog oktatása során | 87 |
Dr. Zoltán Örs Tamás: | |
Dr. Párduczné Héjjas Katalin: A tanszéki oktatómunka "objektívebb" értékelése | 93 |
A pedagógusképzés kérdései | |
Vitafórum | |
Gesztesi József: A tanítóképzés jövője | 116 |
Felsőoktatási intézményeink életéből | |
Tok Miklós: Az elmélet és a gyakorlat viszonya a selmeci Akadémia pedagógiájában | 123 |
3. szám | |
Dr. Bihari Ottó | 129 |
Dr. Bihari Mihály: A felsőoktatás helyzete Magyarországon és fejlesztésének fő irányai | 130 |
Dr. Tompa Károly: A kutatómunka fejlesztésének problémái az Erdőmérnöki Karon | 140 |
Dr. Borotvás Elemér: A gazdasági mérnökképzés továbbfejlesztése | 146 |
Dr. Nagy László: | |
Végső János: A felvételi előkészítő munka tapasztalatai | 150 |
A marxizmus-leninizmus oktatása | |
Dr. Bimbó Mihályné: A "Világnézetünk alapjai" kiegészítő levelező tanárszak és perspektívái | 155 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Kata Mihály: | |
Tóth László: A tudományos ösztöndíjasok helyzete | 161 |
Diószegi György: | |
Dr. Fekete István: A számítógéppel segített géptervezés az üzemmérnök-képzésben | 167 |
Agócs László: A fakultatív oktatástechnológiai képzés tapasztalatai | 174 |
Máté József: Statisztikai mintavétel főiskolai hallgatóinak tanulási idejéről | 180 |
Vitafórum | |
Tóth Sándorné: A társadalmi szükségletek és a tanítóképzés korszerűsítése | 186 |
4. szám | |
Felsőoktatásunk távlati fejlesztési terve (I.) | 193 |
Dr. Vass László: A felsőoktatás és a társadalmi-gazdasági és tudományos-műszaki fejlődés Magyarországon | 205 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Szalay Tibor: Egy tanszékcsoport-titkár tapasztalatai | 214 |
Nyírő József: A hallgató személyiségének és az oktatás módszereinek kapcsolata a levelező képzésben | 221 |
Dr. Bella Károly: A hallgatók részvétele a kollégiumok irányításában | 227 |
Dr. Nagy Sándor: Számítógép a nyelvoktatás elméletében és gyakorlatában | 230 |
A pedagógusképzés kérdései | |
Felsőoktatási intézményeink életéből | |
Dr. Berencsi György: A higiéneoktatás pedagógiai kérdései nemzetközi szimpóziumon | 249 |
Dr. Gácser József: | |
Dr. Farkas Katalin: A Gyakorlati Képzési és Módszertani Bizottság munkája | 251 |
Dr. Horgosi Ödön: III. Russzisztikai Konferencia a József Attila Tudományegyetemen | 255 |
5. szám | |
Felsőoktatásunk távlati fejlesztési terve (II.) | 257 |
Dr. Till Gabriella: | |
Dr. Schéda Vilmos: Életérték orientáció a Budapesti Műszaki Egyetem hallgatóinál | 262 |
Kolozsvári Mária: Az oktatói hármas követelményrendszerről | 268 |
A marxizmus-leninizmus oktatása | |
Dr. Vörös Imre: Feladatlapok, a filozófia kezdő szintű tanulásának a segédeszközei | 275 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Klement Tamás: Felvételi vizsgatapasztalatok | 279 |
Dr. Magyari László: A szaktárgyra orientált egyetemi oktatástechnológiai ismeretanyag modulrendszerű kimunkálása | 285 |
Dr. Major Ferencné: Nyelvoktatás a műszaki főiskolákon | 292 |
A pedagógusképzés kérdései | |
Felsőoktatás külföldön | |
Dr. Csapláros István: A Varsói Egyetem Magyar Filológiai Tanszéke a hetvenes években | 312 |
Szemle | |
Reisz Miklós: A szocialista gazdaság pénzügyei (Dr. Brüll Mária) | 318 |
6. szám | |
Felsőoktatásunk távlati fejlesztési terve (IIIl.) | 321 |
A marxizmus-leninizmus oktatása | |
Dr. Czabay Ilona: Az "Életszínvonal, fogyasztás, életmód" speciálkollégium tapasztalatai | 333 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Ormos Jenő: Gondolatok az orvosegyetemi vizsgák értékéről | 336 |
Dr. Gábor András: | |
Dr. Halász Géza: Tesztünk titkai | 340 |
Dr. Debreczeni István: A tudományos diákköri munka gyakorlata agrártudományi területen | 348 |
Dr. Harday Ildikó: | |
Dr. Szepessy Sándor: Tanárok diák szemmel | 352 |
A pedagógusképzés kérdései | |
Felsőoktatási intézményeink életéből | |
Dr. Kocsis Sándor: | |
Dr. Vályi Éva: Tanulmányút a gyakorlati oktatás szolgálatában | 376 |
Dr. Rakonczai János: A MÉM felsőoktatási intézmények idegen nyelvi versenye | 379 |
Dr. Széchy Éva: Felújította tevékenységét a Magyar Pedagógiai Társaság Felsőoktatási Szakosztálya | 381 |
Szemle | |
Bence Ildikó: | |
Nagy Sándor: | |
Dr. Pápai Vilma: Alapozó jegyzet az orosz műszaki nyelv oktatásához (Dr. Buday Lajos) | 383 |
7-8. szám | |
Felsőoktatásunk távlati fejlesztési terve (IV.) | 385 |
Dr. Gondi József: | |
Neuwirth Gábor: A fizikai dolgozók gyermekeit egyetemi és főiskolai Felvételire Előkészítő Bizottságok | 389 |
Dr. Heckenast József: A szakoktatás történetének néhány tanulsága | 401 |
Végső János: | |
Fábián Antal: | |
Dr. Buzási Károly: A felvételi vizsgák tapasztalatai és az 1982. évi kísérletek | 405 |
Dr. Sutus Imre: Főiskolai pótfelvételi vizsga | 411 |
Kóczánné dr. Bukovinszky Anna: | |
Dr. Tigyi András: A visszajelentés szerepe az oktatói magatartás alakításában | 415 |
Dr. Varga József: Innovációk a felsőoktatásban | 420 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Rontó Györgyi: A bizofizika oktatása és szerepe az orvostechnikai képzés megalapozásában | 432 |
Selomenceva Zinaida Sztyepanova: | |
Dr. Kerekes László: Alkotó és eredményes együttműködés | 439 |
Dr. Ilosvai János: Géptervezési gyakorlatok a Közlekedésmérnöki Karon | 441 |
Dr. Pillis Pál: Tantervkorszerűsítés a Kertészeti Egyetem oktatói - kutatói közvéleményében | 445 |
Rendekné dr. Nemes Kornélia: Az aktivizáló oktatási módszerek a "Vezetési ismeretek" oktatásában | 451 |
Dr. Birkás Márta: A gyakorlati oktatás az agrármérnökképzésben és a személyiség fejlesztésében | 456 |
Dr. Horváth Elek: Üzemmérnökök posztgraduális képzése a Kandó Kálmán Villamosipari Műszaki Főiskolán | 461 |
Baboss Gyula: Gondolatok a folyamatos értékelésről | 465 |
Egyed László: | |
Petrovics Pálné: A műszaki egyetemek és főiskolák hallgatóinak nyelvtanfolyamai a Moszkvai Energetikai Intézetben | 470 |
A pedagógusképzés kérdései | |
Felsőoktatás külföldön | |
Tóth Sándorné dr.: Vesztnyik Vüzssej Skoli | 502 |
Dr. Szabó A. Ferenc: A lipcsei Karl Marx Egyetem | 508 |
9. szám | |
Dr. Völgyesy Pál: Felsőoktatási kutatások az Oktatáskutató Intézet Felsőoktatási témacsoportjában | 513 |
Dr. Lévai Zoltán: A mérnökképzés egy lehetséges modelljének főbb jellemzői | 520 |
Dr. Csaba Béla: A Debreceni Orvostudományi Egyetemen végzett pályakezdő orvosok elhelyezkedésének tapasztalatai | 525 |
Ladányi Andor: A bölcsészkari óraszámok kérdéséhez | 534 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Kubinszky Mihály: Az építési és építészeti tantárgyak jelentősége a műszaki felsőoktatásban | 541 |
Dr. Gondi József: Az egyetemi társadalomtudományi szemináriumok | 546 |
Dr. Hamza Gábor: FEB munka az Eötvös Loránd Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karán | 551 |
Szabó László: A Felvételi Előkészítő Bizottság tevékenysége a Szegedi Orvostudományi Egyetemen | 558 |
Csapó Benő: A perszonalizált oktatás | 564 |
Dr. Fekete Bertalan: | |
Szabóné Fátrai Klára: Oktatóink mint példaképek a hallgatók erkölcsi értékorientációja alapján | 570 |
Szemle | |
A Felsőoktatási Szemle Repertóriuma III. Tízéves betűrendes és szakmutató (1972-1981) (Dr. Móra László) | 575 |
10. szám | |
Dr. Benke István: Mérnökképzés és a társadalomtudományok | 577 |
A marxizmus-leninizmus oktatása | |
Dr. Pilishegyi József: Első éves főiskolai hallgatók világnézeti-politikai ismeretszintje | 583 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Regdon Géza: | |
Dr. Selmeczi Béla: A hallgatók nevelésének komplex folyamata a SZOTE Gyógyszerésztudományi Karán | 591 |
Dr. Molnár István: Lengyel szakos hallgatók felvétele és elhelyezkedési lehetőségei - debreceni tapasztalatok alapján | 597 |
Dr. Gácser József: | |
Dr. Farkas Katalin: Korszerűsítési törekvéseink a hivatásra nevelés szolgálatában | 603 |
Molnár Judit: Az idegen nyelvi laboranyagok számonkérése a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetemen | 610 |
Dr. Babinszky Mihály: | |
Dr. Széles Gyula: Tömbösített gyakorlati oktatás a Kaposvári Mezőgazdasági Főiskolán | 613 |
Dr. Tomcsányi Ernő: Oktatási célú videofelvételek didaktikai értékének vizsgálata | 620 |
Felsőoktatás külföldön | |
Dr. Helmut Kulka: A pszichológushallgatók felkészítése a pályaválasztási tanácsadásra a NDK-ban | 628 |
Dr. Berencsi György: Orvosképzés a Német Szövetségi Köztársaságban | 631 |
Orlando dos Santos: A közgazdászképzés néhány sajátossága Portugáliában | 634 |
Szemle | |
Karlovits János: A pedagógia időszerű kérdései sorozatról | 638 |
11. szám | |
Dr. Palánkai Tibor: A hatékonyabb egyetemi kutataás és kutatásirányítás | 641 |
Dr. Krajcsovszki József: Az óvónőképzés továbbfejlesztése | 651 |
A marxizmus-leninizmus oktatása | |
Dr. Fodor Ferenc: | |
Dr. Győri Józsefné: | |
Dr. Jávorszki Andrásné: Útkeresés a levelező oktatásban | 658 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Kertainé Gresó Erzsébet: | |
Dr. Regdon Géza: A kollégiumi nevelés szerepe a gyógyszerészhallgatók személyiségformálásában | 661 |
Dr. Bakos Béla: A távérzékelés oktatása | 667 |
Bukovinszky László: | |
Vásárhelyi Tamás: Az oktató programok hatékonyságának vizsgálata a matematika oktatásában | 670 |
Dr. Benson Katalin: | |
Dr. Lázár Imre: | |
Dr. Vikár András: Szakosított Kulturális Építőtáborban végzett csoportformálási kísérletünk tapasztalatai | 676 |
Dr. Ravasz Tibor: Az érdekeltség és a hatékonyság fejlesztésének szüksége és lehetőségei a szakmérnökképzésben | 685 |
Dr. Takács Béla: | |
Dr. Vörös József: A TDK konferenciák tapasztalatai | 690 |
Vitafórum | |
Dr. Izsák János: Hozzászólás a "Felsőoktatásunk távlati fejlesztési terve" cikksorozatához | 694 |
Felsőoktatási intézményeink életéből | |
Dr. Héberger Károly: A diáklapok szerepe a Budapesti Műszaki Egyetemen | 697 |
12. szám | |
Hozzászólások a "Javaslat a felsőoktatás fejlesztésére" című tervezethez | 705 |
Dr. Fehér György: A középfokú oktatás kapcsolata a felsőfokú oktatással az agrárszakemberképzés nézőpontjából | 718 |
Dr. Frey Tamásné: Öt év szakirodalmi termése a Budapesti Műszaki Egyetemen | 724 |
A marxizmus-leninizmus oktatása | |
Dr. Császi Lajos: Orvostanhallgatók politikai és tudományos ismereteinek forrásai | 732 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Maróti Andor: Közművelődés az egyetemen | 739 |
Dr. Nagy Andor: Közművelődés a főiskolán | 746 |
Felsőoktatási intézményeink életéből | |
Gerencsér Kinga: Az egyetemi hallgatók beilleszkedése | 752 |
Szemle | |
B. Lőrinczy Éva: A magyar mássalhangzó-kapcsolódások rendszere és törvényszerűségei (Dr. Vértes O. András) | 758 |
A Felsőoktatási Szemle 1983. évi tartalomjegyzéke | 761 |