1. szám | |
Dr. Endrőczi Elemér: Az orvostovábbképzés helyzete és feladatai | 1 |
Dr. Hauk Béla: A felsőoktatás szerepe a vezetőképzésben | 11 |
Dr. Szekeres Melinda: Az ifjúsági szervezet részvétele az egyetemi és főiskolai demokratikus fórumok munkájában | 16 |
Gruber László: Sokszínűbb általános műveltség - magasabb szintű kultúra | 21 |
A marxizmus-leninizmus oktatása | |
Dr. Micheller Magdolna: A Tudományos Szocializmus Tanszék oktatási és nevelési tapasztalatai bölcsészhallgatók körében | 27 |
Az oktatás és a nevelés kérdései | |
Dr. Héberger Károly: A módszertani segédeszközök szerepe a mérnökképzésben | 32 |
Ágostháziné Eördögh Éva: Az "Épületszerkezettan" tantárgy oktatási módszerének kidolgozása egyéni tanulás céljára | 40 |
Baracs Ferencné: | |
Dr. Szigeti Lajos: | |
Dr. Vass Miklós: A testnevelés-szak új felvételi rendszerének kialakítása | |
Éber Andrásné: | 47 |
Dr. Kubatov János: A hallgatói közösségek patronálása | 51 |
Dr. Salló Terézia: | |
Dr. Ruszoly József: Az "Állampolgári és jogi ismeretek" a szegedi Bölcsészkaron | 57 |
A felsőoktatás külföldön | |
Burgerné dr. Gimes Anna: Tanulmányút tapasztalatai az Egyesült Államokban | 57 |
2. szám | |
Dr. Várkonyi Imre: A tanítóképzés jövője | 65 |
Rajnai Nadinka: A komplex pályaválasztási körök szerepe a gimnazisták pályaválasztási döntésében | 77 |
Dr. Füle Sándor: A TDK-tevékenység és az oktatói kutatás kapcsolata | 83 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Mihály Endre: A tanárképző főiskolai hallgatók munkájának ellenőrzése és vizsgáztatása | 89 |
Dr. Strasszer György: Patronáló tanári munkánk tapasztalatai és következményei | 96 |
Szolyka Antal: A patronáló tanárok munkájának módszerei az oktató és nevelő munkában | 101 |
Dr. Lendvay Pál: | |
Rohonyi András: Hangosított diasorozatok alkalmazása a levelező gépész- és kohómérnök képzésben | 106 |
Vitafórum | |
Dr. Szabó István Mihály: | |
Dr. Márialigeti Károly: Egy mikrobiológiai praktikum margójára | 112 |
Dr. Horváth Sándor: Egy rendhagyó bírálat margójára | 117 |
Felsőoktatási intézményeink életéből | |
Dr. Kiss Pál: A tanácsakadémiai képzés huszonöt éve | 123 |
3. szám | |
Dr. Szilárd János: A neurológia, a pszichiátria és az orvosi pszichológia oktatása | 129 |
Rőth Tiborné: A felsőoktatási intézmények nappali tagozatára irányuló továbbtanulási igény és a felvételek alakulása az elmúlt 10 évben | 135 |
Dr. Székely Lajos: Tömbösített képzés mint a képzési integráció egyik formája | 142 |
Dr. Révay András: Az egyetem órarendjének szerepe az oktatásban és a gazdálkodásban | 149 |
A marxizmus-leninizmus oktatása | |
Dr. Szokodi József: Hallgatóink világnézeti - politikai arculatának néhány vonása | 156 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Páris György: | |
Dr. Németh András: | |
Grosschnmid Péter: Beszámoló a XV. Országos Tudományos Diákköri Konferenciáról | 162 |
Dr. Cs. Nagy Miklós: A szakfordítói képzés általános módszertani problémái | 168 |
Duchnovszky Istvánné: Fakultatív tárgyak oktatása testnevelés szakos hallgatóknak | 173 |
Tóth László: A repülőgépvezető oktatók szakmai, pedagógiai és tudományos felkészültsége | 178 |
A felsőoktatás külföldön | |
Dr. Hamza Gábor: A jogászképzés reformja a Német Szövetségi Köztársaságban | 182 |
Beck Tamásné: A műszaki felsőoktatás és a gazdasági élet követelményei Ausztriában | 189 |
4. szám | |
Dr. Vass László: Az 1981. évi felsőoktatási ifjúsági parlamentnek | 193 |
Dr. Orosz Zoltán: A társadalmi tulajdon védelme | 207 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Ferencz Zoltán: A középiskolai irodalomoktatás néhány jelemzője a jogi kari felvételi vizsgák tükrében | 213 |
Varga Tamás: Középiskola - felvételi rendszer - felsőoktatás: a középiskolai történelemtanítás és a jogászképzés összefüggései | 220 |
Gál József: Gimnazisták - a pályaválasztás előtt | 225 |
Bondor Béla: Elsőéves tanítójelöltek pályaorientációja | 232 |
Dr. Deli István: A pályázati rendszer tapasztalatai | 240 |
Dr. Kisbán Gábor: A nevelőmunka módszerei és tapasztalatai nagyarányú átirányítás esetén | 246 |
Bocz András: | |
Dr. Trócsányi Miklós: Belső továbbképzési kísérlet | 250 |
A felsőoktatás külföldön | |
Dr. Berencsi György: Orvosképzés a Német Demokratikus Köztársaságban | 255 |
5. szám | |
Dr. Antoni Ferenc: | |
Dr. Menyhárt János: Az egyetemi kutatások helyzete | 257 |
Dr. Vass Miklós: Kutató-fejlesztő tevékenység az oktatás szolgálatában | 264 |
Gárdus János: Az idegen nyelvi lektorátusok tudományos és szakmódszertani tevékenysége | 270 |
A marxizmus-leninizmus oktatása | |
Bátai Lajos: A logika oktatás helye és ideológiai funkciója a tanárképzésben | 276 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Tompa Károly: A reformtanterv szerinti oktatás főbb tapasztalatai az Erdészeti és Faipari Egyetem Erdőmérnöki Karán | 282 |
A pedagógusképzés kérdései | |
6. szám | |
Dr. Szolcsányi Pál: A tanulás, a tanítás, a felejtés matematikai modellje tantervkészítés céljára | 321 |
Dr. Manczel Jenő: A MÉM oktatási intézményeiben végzettséget szerzett szakemberek létszáma, korösszetétele, és várható alakulása az ezredforduló | 326 |
Dr. Guba Sándor: | |
Dr. Csató László: A multidiszciplináris feladatmegoldás szerepe az állattenyésztési kutatásokban | 334 |
A marxizmus-leninizmus oktatása | |
Dr. Buzás László: Célok, feladatok és lehetőségek az óvónőképzés marxista tudatosságának fokozásában | 340 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Szabó Zoltán: Az orvosképzés klinikai szakaszának korszerűsítése | 344 |
Fercsik János: | |
Szűcs Pál: A zsebszámológép alkalmazása a felsőoktatásban | 348 |
Szakonyi Lajos: | |
Kucsera Gyula: A méréstechnikai ismeretek hatékonyabb oktatása | 355 |
Dr. Szabó Gyula: Komplex oktatási egységek alkalmazása a műszaki üzemmérnökképzésben | 360 |
Dr. Muszély János: Az állattenyésztési technológia és a termékfeldolgozás gyakorlati oktatásának sajátosságai | 366 |
A pedagógusképzés kérdései | |
Szemle | |
Dr. Budai László: English Grammar (Abrakovits Endre) | 383 |
7-8. szám | |
Dr. Csikai Gyula: | |
Dr. Papp László: Az egyetemi szervzeti és működési szabályzat módosításának elvi kérdései | 385 |
Dr. Tigyi András: A tananyag tartalmi koordinációjának fokozása az orvosképzésben | 391 |
Dr. Stark Antal: A gazdasági szakemberképzés fejlesztésének egy alternatívája | 402 |
Dr. Bárczy Pál: | |
Dr. Nagy Géza: | |
Szemmelweisz Tamás: Gondolatok a kohómérnökképzésről | 409 |
A marxizmus-leninizmus oktatása | |
Dr. Barta György: A XII. Pártkongresszus határozatainak végrehajtása a Budapesti Műszaki Egyetemen | 414 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Czekkel János: A nevelőmunka időszerű kérdései | 420 |
Kovácsné Virág Márta: Tanulás-tanulócsoport-hivatástudat | 427 |
Dr. Lelkes Kornél: A laboratóriumi szakorvosképzés időszerű kérdései | 433 |
Dr. Székely Lajos: Az egészségnevelés mint integratív tantárgy az egészségügyi főiskolai oktatásban | 436 |
Dr. Hajdú Miklós: Az alapképzés és a továbbképzés egysége az agrárfelsőoktatásban | 444 |
Dr. Hajdú Endre: Mechanika-oktatási kísérlet tapasztalatai | 449 |
Nagy Sándor: A középiskolai orosz hozadékszókincs hasznosíthatósága | 453 |
Dr. Földes István: | |
Dr. Szegedi Gyula: | |
Dr. Szöőr Árpád: | |
Dr. Zajácz Magdolna: Külföldi hallgatók képzésének 20 éves tapasztalatai | 457 |
A pedagógusképzés kérdései | |
Felsőoktatás külföldön | |
Horváth D. Tamás. A felsőfokú technikusok képzése és elhelyezkedése Franciaországban | 507 |
9. szám | |
Dr. Lévai Zoltán: A szakképzés vertikális struktúrájáról | 513 |
Dr. Zalka András. A műszaki szakemberképzés és a felsőfokú oktatás egységes többfokozatú rendszere | 518 |
Kovács Gábor: A kétlépcsős levelezőképzés problémái | 526 |
Rigler György: A felsőipariskolák - mai szemmel | 532 |
Dr. Iván László: | |
Dr. Vass Zoltán: Az orvosegyetemin szervezet fejlesztésének jogi kérdései | 538 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Udvarhelyi Piroska: Vizsgáztatás a felsőoktatásban | 545 |
Dr. Fekete István: | |
Czövek János: Kisszámítógép, mint a laboratóriumi terminálrendszer koncentrátora és a nagyszámítógép szatellitje | 549 |
A pedagógusképzés kérdései | |
Felsőoktatási intézményeink életéből | |
Dr. Hiller István: Könyvtári együttműködés a szocialista országok között | 568 |
Felsőoktatás külföldön | |
Vesztnyik Viszsej Skoli (Dr. Halász Imre) | 573 |
10. szám | |
Dr. Fehér György: A gyakorlati oktatás problémái, fejlesztésének lehetőségei az agrárszakemberképzésben | 577 |
A marxizmus-leninizmus oktatása | |
Dr. Halmai Péter: A politikai gazdaságtan funkciója a korszerű jogászképzésben | 588 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Gáty Jenő: A képzés perifériájára került tantárgyak | 595 |
Dr. Albert Sándor: A fordítás szerepe a bölcsészkari idegennyelvi oktatásban | 600 |
A pedagógusképzés kérdései | |
Vitafórum | |
Vándér Józsefné: | |
Dr. Jáger Ida: Az egyetemi oktatók terhelésének mérhetősége, mérése és a nevelés hatékonysága | 617 |
Dr. Jurcsák Lászlóné: Több kreativitást a tanítóképzésben | 621 |
Tóth Sándorné: A pedagógusképzés korszerűsítése | 626 |
Felsőoktatási intézményeink életéből | |
Dr. Neményi Kázmér: Koltay-Kastner Jenő kilencvenéves | 631 |
A felsőoktatás külföldön | |
Dr. Poór József: Közgazdászképzés a Német Szövetségi Köztársaságban | 633 |
11. szám | |
Dr. Szolcsányi Pál: Tudásszomj és termelés | 641 |
Dr. Száday Rezső: A gépészmérnök-képzés korszerűsítése | 646 |
A marxizmus-leninizmus oktatása | |
Dr. Jáger Ida: A közéleti és a politikai aktivitás lehetőségei | 654 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Héberger Károly: A politikai és kulturális nevelőmunka segítése könyvtári eszközökkel | 659 |
Dr. Papp László: | |
Dr. Veress József: Az egyetemi szintű közgazdászképzés továbbfejlesztésének elméleti és gyakorlati kérdései | 664 |
Dr. Szente Béla: Az "Építéskivitelezés szervezése" programozott oktatása | 670 |
Dr. Gál András: A műszaki oktatók pedagógiai továbbképzése | 673 |
A pedagógusképzés kérdései | |
Felsőoktatási intézményeink életéből | |
Dr. Besenyi Sándor: Értelmiségiek és a felsőfokú képzés Szegeden | 699 |
12. szám | |
Dr. Polinszky Károly: A Műegyetem bicentanáriuma | 705 |
Korcsog András: A magyar felsőoktatás és a Budapesti Műszaki Egyetem | 711 |
A marxizmus-leninizmus oktatása | |
Dr. Mayer László: Az idegen nyelvszakos bölcsészhallgatók politikai gazdaságtan oktatásának tartalmi és módszerbeli kérdései | 719 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Forgács Iván: | |
Dr. Mincza Péter: Az 1981. évi biológia írásbeli felvételi vizsga eredményeinek összehasonlító vizsgálata | 727 |
Agócs József: A tantárgyi integráció alapja: megismerésünk tárgyának integrálása | 736 |
Dr. Szita Lajos: Az általános kémia egyetemi oktatása a középiskolai kémiaoktatás tükrében | 742 |
A pedagógusképzés kérdései | |
Szemle | |
Szentirmai László: Az olvasó egyetemi hallgató (Dr. Tráser László) | 759 |