A felsőoktatás általános kérdései | |
Dr. Baracs Ágnes - Dr. Török Sándor: A tananyagkiválasztás és tananyagrendezés elvei és eljárásai | 261 |
Bánhidai Ágnes: Lehetőségek a felsőoktatási intézmények oktatásigazgatási ügyvitelének fejlesztésére | 208 |
Bödey Imre - Horváth Margit: A fiatal oktatók helyzete | 411 |
Csató László: A kutató-fejlesztő munka szervezése | 335 |
Dr. Déri Miklósné: Pályakezdő diplomások nemzetközi összehasonlító vizsgálata | 321 |
Fürjes József: Főiskolai és egyetemi épület vagy épületcsoport oktatástechnikai felszerelése | 330 |
Dr. Héberger Károly: A műszaki felsőoktatás korszerűsítése | 648 |
Dr. Horváth Ágnes: A vizsgáztatás értékelése a Gödöllői Agrártudományi Egyetem Mezőgazdaságtudományi Karán | 528 |
Horváth Margit - Bödey Imre: A fiatal oktatók helyzete | 411 |
Inkei Péter: A továbbtanulási esélyek területi eloszlása | 193 |
Dr. Jurcsák Lászlóné: A továbbfejlesztés új formái és módszerei | 341 |
Dr. Kelemen László: A pedagógusképzés rendszere, lehetséges modelljei | 1 |
Dr. Kovách Ádám - Dr. Papp László: Az MTA Atommagkutató Intézete és a Kossuth Lajos Tudományegyetem együttműködése | 710 |
Ladányi Andor: A tanárképzés továbbfejlesztéséről: problémák feladatok I-II. rész | 385 |
Dr. Orosz Sándor: A tömbösítés és az integrált oktatás a pedagógusképzésben | 405 |
Dr. Pais István: A felsőoktatás és a középfokú oktatás kapcsolatai | 257 |
Pálfy Gyula: A könyvtár szerepe az egyetemi képzésben | 203 |
Dr. Pál István: Az agrárfelsőoktatás fejlesztésének irányelvei és feladatai a VI. ötéves tervben | 641 |
Dr. Papp László - Dr. Kovách Ádám: Az MTA Atommagkutató Intézete és a Kossuth Lajos Tudományegyetem együttműködése | 710 |
Dr. Schéda Vilmos - Dr. Till Gabriella: A műegyetemi hallgatók tanulmányi átlagának társadalmi összefüggései | 416 |
Dr. Szekeres Tamás: Közlekedési műszaki tanárképzés és a szakemberigény | 13 |
V. A. Szevercev: A szakemberképzés minőségének ellenőrzése a szovjet felsőoktatási intézményekben (fordította: Dr. Halász Imre) | 65 |
Dr. Szolcsányi Pál: Az oktatástechnológia szerepe a felsőoktatásban | 557 |
Dr. Tarnói László: A tudományszervezés helyzete és feladatai az ELTE Bölcsészettudományi Karán | 395 |
Dr. Till Gabriella - Dr. Schéda Vilmos: A műegyetemi hallgatók tanulmányi átlagának társadalmi összefüggései | 416 |
Dr. Tóth Mihály: Az agrárfelsőoktatási intézmények és a képzés | 513 |
Dr. Török Sándor - Dr. Baracs Ágnes: A tananyagkiválasztás és tananyagelrendezés elvei és eljárásai | 261 |
Dr. Vági István: A villamosmérnökképzés korszerűsítésének tapasztalatai | 705 |
Dr. Veszeli Tibor: A pályakezdő agrármérnökök munkahelyi beilleszkedésének elősegítése | 552 |
Dr. Vigh József: Kutatómunka az Eötvös Loránd Tudományegyetemen | 129 |
A marxizmus-leninizmus oktatása | |
Dr. Erdélyi Lajos: A marxizmus-leninizmus oktatás megszervezése és elhelyezése a képzés és nevelés rendszerében | 421 |
Dr. Gál Györgyné: A formális logika oktatása a pedagógusképző intézményekben | 348 |
Dr. Kiss Arthurné: A marxizmus-leninizmus oktatásának korszerűsítése | 17 |
Dr. Pilishelyi József: A politikai gazdaságtan és a szaktárgyak viszonya | 138 |
Tóth Pál Péter: A szociológia oktatása a felsőoktatási intézményekben | 533 |
Vargha Dénesné: A "Világnézetünk alapjai" kiegészítő tanári szak | 585 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Csürös Zoltán | 22 |
Dr. Világhy Miklós | 267 |
Dr. Antall József: A felsőoktatás-történet múzeális jellegű emlékanyagának problémái | 150 |
Dr. Ábrahám István: Hallgatóinak visszajelzései az oktató és nevelő munkáról | 352 |
Bachát László: A tanszéki kutatómunka és a diákkör | 100 |
Dr. Balla Gábor Tamás: Kulturális nevelőmunka az agrárfelsőoktatási intézményekben | 486 |
Barótiné Dr. Gaál Márta - Tóth Béláné: A MAPRJAL IV. kongresszusának tapasztalatai és az orosz irodalom oktatásának problémái a tanárképző főiskolán | 465 |
Dr. Bazsa György: A pedagógiai - pszichológiai - szakmódszertani tárgyak koordinációja a Kossuth Lajos Tudományegyetem Természettudományi Kara új tantervében | 598 |
Bazsó Zoltán: A motiváció az orosz műszaki szakszövegek nyelvi laboratóriumi oktatásában | 233 |
Dr. Berki Éva: A közgazdász-tanárszakos hallgatók nevelési gyakorlata és a hivatástudat fejlesztése | 450 |
Dr. Besenyi Sándor: A felsőfokú képzés hatékonyságának fokozásáért | 85 |
Bodnár Imre: Problémák a "Technika" c. tárgy tanítása terén | 689 |
Dr. Boros Gábor - Dr. Czekkel János: A műszaki felsőoktatási intézmények ifjúsági parlamentjeinek tapasztalatai | 237 |
Dr. Csizmadia György: A zártláncú televízió alkalmazása a biológiai gyakorlatokon | 745 |
Dr. Czekkel János - Dr. Boros Gábor: A műszaki felsőoktatási intézmények ifjúsági parlamentjeinek tapasztalatai | 237 |
Dr. Deli István: Az elméleti és a gyakorlati képzés egységének alapvető kérdései a tanítóképzésben | 555 |
Déri József - Szücs Ervin: A technika szakos tanárképzés célja és tananyagának koncepciója a tudományegyetemeken | 96 |
Dr. D. Mátai Mária: Nyelvészet a szemináriumon és a tudományos diákkörben | 165 |
Dr. Dombi Alice: Tanárjelöltek véleménye választott hivatásukról egy vizsgálat tükrében | 615 |
Dr. Endrédi Lajos - Kappelmayer Mátyás: Az egyéni tanulás segítése oktatástechnikai eszközrendszerrel | 676 |
Dr. Erdősi Gyula: Információhalmaz feltárására alkalmas SCM kiértékelési lehetősége | 682 |
Farkas Katalin - Dr. Szabó G. Mária: A Kollégiumi Tanács, a főiskola nevelő-oktató munkájának segítője | 356 |
Farkas Katalin - Dr. Vaskor András: Az őszi mezőgazdasági munkák tapasztalatai | 295 |
Dr. Fáncsi Tibor - Dr. Fehér György: A hallgatók önálló munkáját befolyásoló tényezők az agrárfelsőoktatásban | 76 |
Dr. Fehér György - Dr. Fáncsi Tibor: A hallgatók önálló munkáját befolyásoló tényezők az agrárfelsőoktatásban | 76 |
Dr. Francsics Péter: A gépesítés oktatásának hatékonyságnövelési lehetőségei az agrárfelsőoktatásban | 491 |
Dr. Füle Sándor: Az elméleti ismeretek alkalmazásának problémái a tanítóképző főiskolákon | 610 |
Dr. Gaál István: Az I. éves kémia szakos hallgatók előképzettsége és szakmai helytállása | 360 |
Garami Károly - Vári Péter: Új módszer a távoktatásban: a sturkturális kommunikáció | 220 |
Dr. Gácser József - Dr. Varga Sándorné: A didaktika oktatásának tartalmi és módszertani korszerűsítése | 281 |
Dr. Hajdú Miklós: Az oktatástechnológia korszerűsítése az agrárfelsőoktatásban | 670 |
Dr. Hernádi Ferenc: Segítik-e a KK-munkák az egyetemi oktatást? | 24 |
Dr. Hiller István: A könyvtár szerepe az oktatás, a kutatás és a gyakorlat feladatainak ellátásában | 44 |
Honti Gyula - Kovács István: A testnevelés szakos felvételi vizsgák a tanárképző főiskolákon | 286 |
Dr. Horváth Károly: Sajátos motiváció a nem nyelvszakos hallgatók idegen nyelvi képzésében | 369 |
Hüvös Éva - Mezgár István: Első tapasztalatok a képmagnetofon felhasználásáról a pszichológusképzésben | 693 |
Dr. Izsák János: Matematika oktatás a biológus szakon | 49 |
Jászka Zsuzsa: Az országismeret szerepe az idegen nyelvi és szaknyelvi oktatásban | 159 |
Joó Kálmán:A gyakorlati oktatás szerepe az agrárfelsőoktatásban | 168 |
Dr. Kacsur István: A szakmódszertan szerepe és jelentősége a tanárképzésben | 550 |
Kappelmayer Mátyás - Dr. Endrédi Lajos: Az egyéni tanulás segítése oktatástechnikai eszközrendszerrel | 676 |
Dr. Kelemen László: A képzési területek együttműködése, az integráció lehetősége a pedagógusképzésben I-II. rész | 143 |
Kelsánszky György: A "Technika" tantárgy szaktanár képzése a főiskolák oktatási rendszerében | 89 |
Dr. Kereszturi Ferenc: Elmélet és gyakorlat a Vendéglátás Vállalatgazdaságtana oktatásában | 175 |
Kocsis Mihály - Dr. Kovács László: A kutatómunka lehetősége és jelentősége a tanítóképző főiskolán | 621 |
Dr. Kocsis Sándor: Az agrárfelsőoktatási intézmények kapcsolatai | 480 |
Koós Hutás Gergely - Dr. Magyari László: Az oktatástechnológiai képzés és a várható fejlődés iránya az egyetemeken | 665 |
Kovács István - Kovács Kálmán: A testnevelés tudományos diákköri sajátos problémái | 241 |
Kovács Iván - Honti Gyula: A testnevelés szakos felvételi vizsgák a tanárképző főiskolákon | 286 |
Kovács Kálmán - Kovács István: A testnevelési tudományos diákkör sajátos problémái | 241 |
Dr. Kovács László - Kocsis Mihály: A kutatómunka lehetősége és jelentősége a tanítóképző főiskolán | 621 |
Dr. Kovács Miklós: Államigazgatási ismeretek oktatása szerepjáték gyakorlati foglalkozással | 365 |
Kucsera Gyula - Vesztergom János: Új oktatási-nevelési kísérletek | 154 |
Dr. László Antal - Dr. László Mária: KISZ-szervezeteink cél- és eszközrendszere | 290 |
Dr. László Ferenc: Az endokrinológia helye az orvosképzésben és az orvostovábbképzésben | 432 |
Dr. László Mária - Dr. László Antal: KISZ-szervezeteink cél- és eszközrendszere | 290 |
Dr. Magyari László - Koós Hutás Gergely: Az oktatástechnológiai képzés és a várható fejlődés iránya az egyetemeken | 665 |
Markó Endre:Az elméleti és a gyakorlati képzés kapcsolata | 445 |
Mezgár István - Hüvös Éva: Első tapasztalatok a képmagnetofon felhasználásáról a pszichológusképzésben | 693 |
Dr. Mészáros Béla: A felsőoktatás, a tanártovábbképzés és a közoktatási reform problémái a biológiában | 660 |
Dr. Mikes Zdenkóné: A tanárjelöltek aktivitásra nevelése | 37 |
Dr. Mikolás Miklós: Az egyetemi alkalmazott matematikai kutatómunka aktuális problémái | 714 |
Dr. Nagy Gyula: A mezőgazdasági szaktanárképzés korszerűsítése | 590 |
Németh Attila: Modern és hagyományos oktatási módszerek, oktatástechnikai eszközök alkalmazása a nyelvoktatásban | 627 |
Papp József: A levelező oktatás időszerű kérdései | 567 |
Dr. Pálffy István: Idegen nyelvszakos tanárképzés és a társadalmi igény | 544 |
Dr. Pápai Mária Borbála - Zsidóné Dr. Georgieva Petranka: Új eljárás a tananyag információs elemzéséhez | 270 |
Pápay Kálmán: Gondolatok a műszaki felsőoktatás helyzetéről és az előrelépés lehetőségéről | 654 |
Dr. Pesti János: Gondolatok a tanárképzés magyar nyelvészeti anyagának célszerűbb elrendezéséről | 735 |
Dr. Pordány László: Kultúrstudiumok az idegen nyelvi szakon | 459 |
Dr. Rácz István: A nevelőmunka lehetőségei és néhány sajátossága | 441 |
Dr. Rosta István: A technikai nevelés kérdései a szakkollégiumi rendszerű tanítóképzésben | 738 |
Dr. Simon B. Gábor: Az oktatástechnológia az orvosképzésben | 229 |
Dr. Simon Józsefné: A programozott analízis tananyag oktatásának tanulságai a közgazdászképzésben | 476 |
Dr. Siró Béla - Dr. Várallyai Gyula: Általános orvosképzés a Debreceni Orvostudományi Egyetemen | 437 |
Dr. Szabó Géza: a magyar nyelvtörténet és a magyar nyelvjárások oktatása a tanárképző főiskolákon | 730 |
Dr. Szabó G. Mária - Farkas Katalin: A Kollégiumi Tanács, a főiskola nevelő-oktatás munkájának segítője | 356 |
Dr. Szathmári István: Az iskolai anyanyelvi nevelés továbbfejlesztésére irányuló egyetemi kísérletek és kutatások | 723 |
Szekeres Melinda: Ifjúságmozgalmi-pedagógiai kérdések oktatása a középiskolai tanárképzésben | 505 |
Dr. Szeléndi Gábor: Tanítóképzős hallgatók művészeti érdeklődése | 560 |
Szoboszlai Ildikó: Az orosz nyelvtan a tanítóképző főiskolák orosz szakkollégiumaiban | 471 |
Szolyka Antal: A levelező oktatás problematikája és továbbfejlesztésének lehetőségei | 51 |
Szövényi Zsolt: A szakkollégiumi rendszerű tanítóképzés | 246 |
Szücs Ervin - Déri József: A technika szakos tanárképzés célja és tananyagának koncepciója a tudományegyetemeken | 96 |
Tarnai Ottóné: Felkészítés a korrelációs nevelésre a pedagógiai szakkollégiumban | 251 |
Tóth Béláné - Barótiné Dr. Gaál Márta: A MAPRJAL IV. kongresszusának tapasztalatai és az orosz irodalom oktatásának problémái a tanárképző főiskolán | 465 |
Dr. Trócsányi Miklós: Vitacsoport és kollokvium | 27 |
Dr. Varga Sándor: Az oktatók továbbképzése | 426 |
Dr. Varga Sándorné - Dr. Gácser József: A didaktika oktatásának tartalmi és módszertani korszerűsítése | 281 |
Dr. Vaskor András - Farkas Katalin: Az őszi mezőgazdasági munkák tapasztalatai | 295 |
Dr. Várallyai Gyula - Dr. Siró Béla: Általános orvosképzés a Debreceni Orvostudományi Egyetemen | 437 |
Vári Péter - Garami Károly: Új módszer a távoktatásban: a strukturális kommunikáció | 220 |
Dr. Várkonyi Imre: Az anyanyelvi képzés a tanítóképző főiskolán | 453 |
Vesztergom János - Kucsera Gyula: Új oktatási-nevelési kísérletek | 154 |
Dr. Vuics Tibor: Átmenet a főiskolai és egyetemi tanulmányokra | 604 |
Dr. Zukovits Imre: A tanulási folyamat távirányítása, vezérlése a levelezői tanárképzésben | 497 |
Zsidóné Dr. Georgieva Petranka - Dr. Pápai Mária Borbála: Új eljárás a tananyag információs elemzéséhez | 270 |
Felsőoktatási intézményeink életéből | |
Antal Sándor - Fábián Antal - Dr. Szász Tibor: Az egyetemi hallgatók az őszi betakarítási munkában | 698 |
Dr. Bodnár László: A tudományos diákkörök funkciója a Ho Si Minh Tanárképző Főiskolán | 114 |
Dr. Csébfalvi György - Dr. Korinek László - Dr. Pintér József - Dr. Herman Sándor: Számítógépes feldolgozás a pécsi felsőoktatási intézmények felvételi vizsgáin | 299 |
Dr. Durham Dávidné: Fordító- és tolmácsképzés a József Attila Tudományegyetemen | 109 |
Fábián Antal - Dr. Szász Tibor - Antal Sándor: Az egyetemi hallgatók az őszi betakarítási munkában | 698 |
Dr. Géczi László: Egy felvételi előkészítő bizottság munkája | 179 |
Dr. Herman Sándor - Dr. Korinek László - Dr. Pintér József - Dr. Csébfalvi György: Számítógépes feldolgozás a pécsi felsőoktatási intézmények felvételi vizsgáin | 299 |
Dr. Horgosi Ödön: Russzisztikai Konferencia a József Attila Tudományegyetemen | 702 |
Dr. Kalmár László - Péterfalvi Lajos - Pulai Ferenc: A testnevelés és a sport a Budapesti Műszaki Egyetemen | 631 |
Dr. Korinek László - Dr. Pintér József - Dr. Herman Sándor - Dr. Cséfalvi György: Számítógépes feldolgozás a pécsi felsőoktatási intézmények felvételi vizsgáin | 299 |
Kulcsár Dezsőné - Pogány Béla: Orosz nyelvi versenyek az agrárfelsőoktatási intézményekben | 306 |
Dr. Gerhard Meier: Egy német lektor tapasztalatai a József Attila Tudományegyetemen | 754 |
Dr. Nagy Andor: Személyiségformálás és hivatásra nevelés a pedagógusképzésben | 106 |
Dr. Némedi Lajos - Dr. Pálffi István: A Debreceni Nyári Egyetem | 57 |
Dr. Pálffi István - Dr. Némedi Lajos: A Debreceni Nyári Egyetem | 57 |
Péterfalvi Lajos - Pulai Ferenc - Dr. Kalmár László: A testnevelés és a sport helyzete a Budapesti Műszaki Egyetemen | 631 |
Dr. Pintér József - Dr. Csébfalvi György - Dr. Herman Sándor - Dr. Korinek László: Számítógépes feldolgozás a pécsi felsőoktatási intézmények felvételi vizsgáin | 299 |
Pogány Béla - Kulcsár Dezsőné: Orosz nyelvi versenyek az agrárfelsőoktatási intézményekben | 306 |
Pulai Ferenc - Dr. Kalmár László - Péterfalvi Lajos: A testnevelés és a sport helyzete a Budapesti Műszaki Egyetemen | 631 |
Dr. Szász Tibor - Fábián Antal - Antal Sándor: Az egyetemi hallgatók az őszi betakarítási munkában | 698 |
Dr. Széles Gyula: Az 1978. évi ifjúsági parlamentek tapasztalatai Kaposváron | 119 |
Dr. Terplán Zénó: A Nehézipari Műszaki Egyetem gépész-hagyományai | 750 |
Varga László: Főiskolai és iskolai szövetkezetek Magyarországon | 185 |
Felsőoktatási külföldön | |
Dr. Bányai László: Oktatási reform a Zágrábi Egyetem Bölcsésztudományi Karán | 312 |
Dr. Berencsi György - Dr. Tóth Károly: Adatok a Nagy-Britanniában folyó fogorvosképzésről | 124 |
Dr. H. Tóth Imre: Nemzetközi nyelvészeti konferencia Varsóban | 190 |
Dr. Lampé László: A szülészet-nőgyógyászat oktatásának helye az orvosképzésben | 374 |
Dr. Németh József: Az agrárfelsőoktatás külföldi tapasztalatai I-II. rész | 574 |
Dr. Tóth Károly - Dr. Berencsi György: Adatok a Nagy-Britanniában folyó fogorvosképzésről | 124 |
Vesztnyik Vizssej Skoli (Dr. Halász Imre) | 379 |
Szemle | |
Barabaseva N. Sz.: A Szovjetunió felsőoktatási intézményeinek jogi státusa (Dr. László Tivadarné) | 758 |
Dr. Gábor László: Épületszerkezettan IV. (Gáspárné Demeter Judit) | 319 |
Jánossy Lajos - Tasnádi Péter: Vektorszámítás I. Vektor- és tenzoralgebra (Dr. Czellár Katalin) | 762 |
Ladányi Andor: Az egyetemi ifjúság az ellenforradalom első éveiben (1919-1921) (Dr. Mérei Gyula) | 763 |
Dr. Névai László: Ügyészségi tanulmányok (Dr. Révai Tibor) | 508 |
Norman MacKenzie - Richmond Postgate - John Scupham: Nyitott tanulás (Dr. Jáki László) | 127 |
Salánki József: A számítástechnika alapjai (Havas István) | 256 |
Pályázati felhívás | 192 |
Ifjúságmozgalmi Pályázat | 639 |