1. szám | |
A tudományos és pedagógiai káderek képzésének problémái és módjai a felsőoktatási intézményekben (A szocialista országok felsőoktatási miniszterei XI. konferenciájának határozatai | 1 |
Dr. Kovács Tibor: Az orvosképzés korszerűsítése - "az oktatók reformja" | 9 |
Dr. Völgyesy Pál: Kísérleti eredmények összefoglalása a képességvizsgálatok köréből | 13 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Zalka András: Az oktató-nevelő munka korszerűsítése a Testnevelési Főiskolán | 19 |
Dr. Kelemen János: Radiológiai oktatás a korszerű orvosképzésben | 23 |
Kistamásné Varga Sarolta: Aktivitásra nevelés a felsőoktatásban | 28 |
Szelényi Lajos: A levelező oktatás és a közművelődési könyvtár kapcsolata | 33 |
Dr. Ferencz Zoltán: A közművelődési munka nevelő hatása | 37 |
Dr. Veress József: A vállalati gazdaságtan oktatása, a gyakorlatra felkészítés eszköze a közgazdászképzésben | 42 |
Hajnal János: Tapasztalatok a "Településfejlesztés és településellátás" c. tantárgy oktatása során | 45 |
Kopácsy Béla: Szakkollégiumi képzés hallgatói szemmel | 49 |
Dr. Bocsárdi Albert: A közösségi nevelés, mint társadalmi szükséglet | 55 |
Felsőoktatási intézményeink életéből | |
Bécs Ferenc: Az Egyetemi és Főiskolai Kulturális Napok értékelése | 57 |
A felsőoktatás külföldön | |
Vesztnyik Viszsej Skoli (Dr. Halász Imre) | 62 |
2. szám | |
Dr. Pungor Ernő: | |
Dr. Meisel Tibor: A kétfokozatú vegyészmérnökképzés irányítási rendszerének tapasztalatai | 1 |
Dr. Debreczeni Béla: | |
Dr. Komándi György: Mezőgazdasági kutató szakmérnökképzés | 8 |
Arday László: A felsőoktatási intézmények testnevelésének időszerű kérdései | 12 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Dobó Kálmán: A higiénikus főorvos szerepe az orvosegyetem oktató- és nevelőmunkájában | 18 |
Lukács Ottó: A hallgatók bevonása a tudományos munkába | 21 |
Mohai György: A kutatómunka megalapozása - az első évfolyamon | 28 |
Horváth Margit: Az első éves hallgatók igényszintje és teljesítménye | 31 |
Dr. Nagy Gábor: | |
Dr. Mojzes János: Kémia - fizika tanárszakos hallgatók szabadidős tevékenysége a nevelési terv tükrében | 37 |
Dr. Mrena Istvánné: Tanítójelöltek a munkásműelődésért | 43 |
Cs. Nagy Miklós: Módszertani kérdések és feladatok az agrár szakfordítói képzés bevezetése előtt | 49 |
T. Bíró Magda | |
Gáborján Lászlóné: A nyelvvizsgareform kísérleti tesztjei | 56 |
3. szám | |
Hatvan év | 129 |
Dr. Szabó Imre: Fogorvostanhallgatójelöltek pályaalkalmasági vizsgálata | 132 |
Dr. Völgyesy Pál: A felvétel problémái a felsőoktatásban | 144 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Egyed László: | |
Dr. Jáger Ida: Személyiségformálás a műszaki felsőoktatásban | 149 |
Dr. Tamás Lajos: A diákkör: a szakmai, politikai és erkölcsi nevelés fóruma | 156 |
Dr. Bán András: Tapasztalatok az orvostanhallgatók képzéséről a gyakorló kórházak belgyógyászati osztályán | 161 |
Kelsánszky György: A műszaki és közgazdasági szemléletmód kialakítása az általános iskolai tanárképzésben | 165 |
Papp József: Az iskolai gyakorlatok helye és szerepe a tanító- és az általános iskolai tanárképzésben | 170 |
Dr. Kiss Tihamér: A pszichológia oktatása az új tanítóképzésben | 178 |
Glózik János: A környezetismeret módszertana oktatásának problémái | 185 |
Szemle | |
Két új szemelvénygyűjtemény az állam- és jogelmélet oktatásában (Dr. Visegrády Antal) | 191 |
4. szám | |
Az érettségi és az egyetemi-főiskolai felvételi vizsgák korszerűsítésének tervei | |
Dr. Kedvess György: Pályakezdő gyógyszerészfiatalok elhelyezkedése | |
A marxizmus-leninizmus oktatása | |
Forintos Klára: | |
Vass Miklós: A filozófia és a szaktárgyak integrációja | |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Szabó Gábor: A team-szerű tudományos munka elvi, személyi és tárgyi feltételei a közgazdasági kutatómunkában | |
Dr. Csonka József: A felsőoktatásba lépő nem nyelvszakos hallgatók orosz nyelvi tudásszintje | |
Dr. Varga Zoltán: A főiskolai kémiaoktatás és az önfejlesztés | |
Dr. Hajzer Lajos: Az általános iskolai orosztanárok továbbképzése | |
Dr. Kormány Gyula: A földrajz szakos tanárjelöltek kérdéstípusai a tanítási gyakorlatokon | |
Vitafórum | |
Dr. Hajdú Miklós: A felsőoktatás mennyiségi fejlesztése | |
Felsőoktatási intézményeink életéből | |
Dr. Bereczki Sándor: A Nevelési Bizottság működése | |
A felsőoktatás külföldön | |
Dr. Obál Ferenc: Bepillantás a külföldi egyetemek szakdidaktikai és oktatástechnikai szervezeti formáiba | |
Dr. Ginszter János: A VII. és VIII. Nemzetközi Hegesztési Tudományos Diákköri Konferenciák tapasztalatai | |
5. szám | |
Dr. Lipták András. Alapkutatás - alkalmazott kutatás, az egyetemek és az ipar | 257 |
Dr. Szarvas László: A munkahelyi demokratizmus tapasztalatai | 262 |
A marxizmus-leninizmus oktatása | |
Dr. Andrássy György: A filozófiai szemináriumok egyes kérdései | 265 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Berencsi György: | |
Dr. Frenkel Róbert: A testnevelés és a sport az orvosegyetemi oktató és nevelő munkában | 270 |
Dán Józsefné: A testnevelés pedagógiájának időszerű kérdései | 274 |
Dr. Klement Tamás: Az államigazgatási szakemberek képzése | 279 |
Balogh Erzsébet: A kooperatív képzés - mint a felnőttoktatás korszerűsítésének egyik kísérlete | 285 |
Dr. Balogh Vilmos: Pedagógiai tevékenység nyári termelési gyakorlaton | 290 |
Dr. Supp Györgyné: A tudományos diákköri konferenciákról | 296 |
Dr. Takács Lajosné: A tanító- és tanárképző főiskolákon folyó úttörővezető-képzés | 302 |
Felsőoktatási intézményeink életéből | |
Horváth József: A Kaposvári Mezőgazdasági Főiskola hallgatóinak ismeretterjesztő tevékenysége | 309 |
A felsőoktatás külföldön | |
Vesztnyik Viszsej Skoli (Dr. Halász Imre) | 313 |
Vysoká Skola (Márta Pecenková) | 316 |
Szemle | |
Dr. Perényi Imre: Városépítéstan (Gáspárné Demeter Judit) | 318 |
Pályázati eredményhirdetés | 319 |
6. szám | |
Dr. Lévai Zoltán: Alapelvek az integrált oktatási egységekben | 321 |
Dr. Szolcsányi Pál: Társadalmi igények a vegyészmérnökképzésben | 325 |
A marxizmus-leninizmus oktatása | |
Dr. Stuber Ervin: A világnézeti nevelés sajátosságai a műszaki főiskolákon | 331 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Hankiss János: Az orvosképzés integrált formája a gyakorlatban | 337 |
Dr. Sipos Istvánné: Az egyetemi és a főiskolai hallgatók véleménye a felsőoktatási intézményekben folyó nevelő munkáról | 343 |
Gárdus János: Az aspiránsok idegennyelvi felkészítése és a kandidátusi nyelvvizsgák korszerűsítése | 353 |
Bazsó Zoltán: Az orosz műszaki szakszövegek kísérleti hangosítása a nyelvi laboratóriumi oktatásban | 358 |
Égelné Bíró Ildikó: A nyelvoktatás rendszere és módszerei a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán | 363 |
Dr. Horváth Károly: | |
Dr. Orosz Mihály: A Semmelweis Orvostudományi Egyetem hallgatóinak tanrenden kívüli szakmai munkája | 368 |
Dr. Bakó Ferenc: | |
Kránitz István: | |
Várnagy András: A sportoló műszaki főiskolások életmódja | 371 |
Dr. Berki Éva: Pedagógiai proszeminárium a közgazdász-tanárképzésben | 377 |
Felsőoktatási intézményeink életéből | |
Schottner Ede: Új tagozat a Budapesti Tanítóképző Főiskolán | 380 |
Pályázati felhívás | 383 |
7-8. szám | |
Dr. Berencsi György: Speciálkollégiumok az orvosegyetemeken, hogyan tovább? | 385 |
Dr. Sárközy Péter: A kertészeti továbbképzés helyzete és feladatai | 390 |
Szabó Ferencné: Az Eötvös Loránd Tudományegyetem szerepe a dunántúli középiskolai tanárok továbbképzésében | 396 |
Dr. Héberger Károly: Információhasználat, információs bázis | 401 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Minker Emil: Újabb képzési igények a gyógyszerészi feladatok ellátása során | 412 |
Czédli György: A vezetői továbbképzés eredményei a Budapesti Műszaki Egyetemen | 417 |
Dr. Károly István: A nevelő munka rendszere a tanítóképző főiskolákon | 424 |
Dr. Regdon Géza: | |
Dr. Selmeczi Béla: A komplex nevelési terv megvalósítása | 435 |
Dr. Károly Sándor: Az általános nyelvészet szerepe a nyelvszakosok nevelésében és intenzívebb tudományos képzésben | 440 |
Nagy Gáborné: Az idegen nyelvű szakirodalom szerepe a nem nyelvszakos hallgatók képzésében | 446 |
Dr. Ferenczy József: Az oktató és nevelő munka módszereinek, formáinak fejlesztése a mezőgazdasági gépészmérnök-képzésben | 452 |
Dr. Lelkes Miklós: | |
Dr. Vedres István: Az orvosegyetemi hallgatók felkészítése egészségnevelésre | 458 |
Dr. Vörös György: A matematikatanítás fejlődése hazánkban 1948-1978-ig | 460 |
Bukovinszky László: | |
Vásárhelyi Tamás: Programozott feladatsorok hatékonyságának vizsgálata a matematika oktatásában | 467 |
Dr. Urbán László: Az ifjúsági parlamentek jelentősége a korszerű egyetemi nevelő munkában | 478 |
Dr. Rizner Dezső: Az ifjúsági parlament és a KISZ-szervezet szerepe | 482 |
Dr. Király Sándor: Az árutan oktatásának módszere és rendszere | 487 |
Szolyka Antal: A nyári szakmai gyakorlat szervezési módszerei az Államigazgatási Főiskolán | 493 |
Dr. Kiss András: | |
Dr. Tóth Gáborné: A felvételre előkészítés az Egészségügyi Főiskolai Karon | 498 |
Dr. Sembery Péter: A tudományos diákköri konferencia szerepe a mezőgazdasági gépészmérnökök oktatásában | 505 |
A felsőoktatás külföldön | |
Dr. Otto Buckmann: A "Nevelési tanácsadás" alapismereteinek oktatása az NDK-ban | 509 |
9. szám | |
Dr. Antoni Ferenc: Az orvosképzés vonatkozásai | 513 |
Dr. Vedres István: A Semmelvweis Orvostudományi Egyetem Általános Orvostudományi Karán végzettek elhelyezkedése | 521 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Varga János: | |
dr. Nagy Gyula: A felsőoktatás és a közoktatás összefüggése | 529 |
Dr. Gál János: A termelési üzemi gyakorlatok hatékonyságának növelése | 537 |
Dr. Fehér György: Az oktatás hatékonyságát befolyásoló tényezők az agrár-felsőoktatásban | 544 |
Dr. Lévai Zoltán: Számonkérés - próbatétel | 554 |
Aggod József: | |
Kocsis Károly: | |
Mezei Tibor: Az ifjúsági parlamentek mint a hallgatói önnevelés eszközei | 556 |
Dr. Károlyi Géza: | |
Dr. Mikita Klára: Diákparlamentek az Orvostovábbképző Intézet Egészségügyi Főiskolai Karán | 561 |
Dr. S. Faragó Magdolna: A hallgatók véleménye és javaslatai az értékelés formáiról a felsőoktatásban | 564 |
Felsőoktatási intézményeink életéből | |
Dr. Lázár György: Gondolatok az Országos Diákköri Konferenciákról | 571 |
Dr. Kengyel Miklós: A XIV. Országos Tudományos Diákköri Konferencia Állam- és Jogtudományi Szekciójának ülése | 573 |
10. szám | |
Dr. Lévai András: A magyar műszaki felsőoktatás és az ipar kapcsolatai különös tekintettel a gépészmérnök-képzésre | 577 |
Dr. Szabó Kálmán: A felvételi vizsgák tapasztalatai az Eötvös Loránd Tudományegyetemen | 582 |
Dr. Papp László: Az egyetem szervezeti fejlesztésének tapasztalatai, formái és módszerei | 588 |
Dr. Raátz Elemér: A hivatali irányítás, felügyelet viszonya és érvényesülése az egyetemi főtitkárok munkájában | 593 |
Dr. Nagy László: Az Erdészeti és Faipari Egyetem szerződéses munkáinak strukturális elemzése | 598 |
A marxizmus-leninizmus oktatása | |
Dr. Tráser László: Pályakezdő egészségügyi értelmiségünk művelődésének jellemzői | 608 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Tóth Károly: Gondolatok az általános fogorvosi ismeretanyag oktatásának korszerűsítéséről | 615 |
Dr. Puskás Lajos: A költségvetésen kívüli munkák tantárgyfejlesztő hatása a főiskolai oktatásban | 618 |
Dr. Tóth Endre: A devizamentes tanulmányi cseregyakorlatok tartalmi kérdései | 623 |
Dr. Pető Zoltán: A pszichiátria gyakorlati oktatása | 629 |
Dr. Pap Gábor: Az üzemmérnökök szakosító továbbképzésének előkészítése | 634 |
Szemle | |
Fodor György: Elméleti elektrotechnika I-II. (Fodor Zsolt) | 640 |
11. szám | |
Dr. Magyar Imre: Orvos és műveltség, kapcsolatos feladatok az orvosképzésben | 641 |
Dr. Szilárd István: | |
Dr. Szabó Mária: | |
Dr. Horváth Erzsébet: | |
Dr. Klein Ilse: | |
Kiss Sándor: A jövő orvosainak és pedagógusainak egészségmagatartásáról | 645 |
Dr. Siró Béla: Az egészségnevelés, az egészségügyi felvilágosítás helye és szerepe az orvosképzésben | 651 |
Dr. Bajnok Ingrid: | |
Dr. Kaposvári Júlia: | |
Lukács Pál: Elsőéves tanárképző főiskolás hallgatók egészségügyi vizsgálata | 657 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Lévai Zoltán: A felsőfokú műszaki szakemberképzés korszerűsítése | 663 |
Váradi János: Képzés és továbbképzés munka mellett | 671 |
Dr. Némedi Varga Zoltán: A geológusmérnökök gyakorlati képzése | 675 |
Dr. Vetró Gábor: Orvosképzés és munkahigiénés nevelés | |
Dr. Nagy Mária: | 679 |
Dr. Károlyi Géza: Tesztekkel történt vizsgáztatások a felnőttoktatásban | 682 |
Felsőoktatási intézményeink életéből | |
Dr. Horgosi Ödön: Russzisztikai konferencia a József Attila Tudományegyetemen | 686 |
A felsőoktatás külföldön | |
Rónay Zsuzsanna: Angol nyelvoktatási konferencia Poznanban | 688 |
Dr. Berencsi György: | |
Dr. Biró György: Nemzetközi tudományos szeminárium a szocialista országok egyetemi higiénés oktatásáról | 690 |
Vesztnyik Viszsej Skoli (Dr. Halász Imre) | 692 |
Zycie Szkoly Wyzszej (Dr. Jerzy Rutkowski) | 697 |
Szemle | |
Dr. Sályi István: Műszaki mechanika I. A kinematika elemei (Frank Róza) | 701 |
Széll László: Magasépítéstan I. (Gáspárné Demeter Judit) | 702 |
Hőtechnikai alapmérések (Zsigmond Jánosné) | 703 |
Pedagógiai Látókör (Orbán Éva) | 704 |
12. szám | |
Az egyetemek és főiskolák belső szervezetének integrációjáról | 705 |
A marxizmus-leninizmus oktatása | |
Bakacsiné dr. Gulyás Mária: | |
Dr. Varga István: A főiskolai hallgatók világnézeti és hivatásbeli arculatának nevelésszociológiai vizsgálata | 712 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Szilas A. Pál: | |
Dr. Tihanyi László: A számítógép szerepe az olajbányász és gázipari mérnökoktatásban | 719 |
Dr. Ruzsáné dr. Faluhelyi Vera: A könyvtár szerepe a képzésben | |
Dr. Erdősi Gyula: Sajátos csoportmunka szervezésén alapuló ismeretfeltárási és ellenőrzési módszer | 723 |
Dr. Füle Sándor: A tanítóképző főiskolai oktatók továbbképzése | 731 |
Dr. Nemes István: | |
Dr. Bókay Antal: A tanárképző főiskolák irodalomtudományi tantervének problémái | 737 |
Dr. Bokor József: A tanítók anyanyelvi képzése és a szövegelemzés | 741 |
Dr. Endrédi Lajos: | |
Kappelmayar Mátyás: Oktatástechnikai eszközrendszer audiovizuális szemléltetéshez | 747 |
A felsőoktatás külföldön | |
Mihalikné Petuhova Tatjana: Egy új szovjet idegennyelv-oktatási kísérlet | 755 |
A Felsőoktatási Szemle 1979. évi tartalomjegyzéke | 760 |