1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Felsőoktatási Szemle 1977. október

Az Oktatási Minisztérium Folyóirata - XXVI. évfolyam 10. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A közel egy éve közzétett minisztériumi rendelkezések, amelyek az ország egészségügyi-etikai helyzetének megjavítását célozzák, szükségessé tették az orvosegyetemeken jelenleg folyó etikai képzés... Tovább

Előszó

A közel egy éve közzétett minisztériumi rendelkezések, amelyek az ország egészségügyi-etikai helyzetének megjavítását célozzák, szükségessé tették az orvosegyetemeken jelenleg folyó etikai képzés és nevelés intenzívebbé tételét, továbbá az etikára nevelés érdekében az egyetemi évek alatt a hallgatók ilyen irányú képzésének kiszélesítését és főleg gyakorlatiasabbá alakítását.
1. A foglalkozási etikát az osztályerkölcsről és az adott foglalkozás saját követelményeiből lehet levezetni. Nem lehet külön marxista etikáról és külön orvosi etikáról beszélni. Az orvosi etikát oktatóknak tehát ideológiai szempontból igen jól megalapozott talajon kell állniuk. Ugyanakkor vannak az orvosi tevékenységnek olyan aspektusai, amelyekre az általános normák nem mindig adnak konkrét választ. De még a legrészletesebben kidolgozott cselekvési minták, előírások, szabálykönyvek sem képesek mindig meghatározni azt, hogy adott eset kapcsán valaki orvosetikai szempontból kifogástalanul járt-e el. Pusztán a törvényszerű előírások betartása nagyon sokszor elegendő. Ebből adódik, hogy az orvosi cselekvések megítélése szempontjából a hétköznapi gyakorlati orvosi tevékenységgel, annak íratlan szabályaival, buktatóival is tisztában kell lennie az oktatónak. Vissza

Tartalom

Dr. Csanda Endre: Az orvosi etikára nevelés az egyetemi oktatás folyamatában 577.
Dr. Váradi Károly: A "Kiváló Kollégiumi Mozgalom" első tapasztalattal 581.
Dr. Károly István: A tananyag és a Nevelési program integrálása a tanítóképző főiskolákon 585.
A MARXIZMUS-LENINIZMUS OKTATÁSA
Dr. Bimbó Mihályné: Mit várunk - és mi a valóság? 590.
AZ OKTATÁS ÉS NEVELÉS KÉRDÉSEI
Dr. Besenyi Sándor: A pártszervezet szerepe az egyetemi nevelőmunkában 596.
Dr. Vámos Imre-dr. Divinyi Tamás: Feleletválasztő ellenőrzés a fogorvostan hallgatók klinikai oktatásában 601.
Dr. Vágó Árpád-Vesztergom János-Háber István: A problémamegoldó gondolkodás irányított fejlesztése 604.
Dr. Ginsztler János: Az osztályfőnöki munka és a nevelés lehetősége 609.
Dr. Sárosi Herbert: A Felvételi Előkészítő Bizottság munkája egy élelmiszeripari főiskolán 611.
Pető Zsigmond: Távoktatás a levelező hallgatók szemszögéből 613.
Dr. Rendek László: Tangazdasági gyakorlatok 617.
VITAFÓRUM
Dr. Kesztelyi Károly: A jövő mérnökének hazai modellje vegyészmérnöki szemmel 622.
A FELSŐOKTATÁS KÜLFÖLDÖN
Dr. Gibrovszky László: Együttműködés a Nehézipari Műszaki Egyetem és a Harkovi Műszaki Egyetem között 631.
Vesztnyik Viszsej Skoli (dr. Halász Imre) 634.
SZEMLE
Czeslaw Kupisiewicz: Általános didaktika levelező hallgatók számára (dr. Jáki László) 639.
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Felsőoktatási Szemle 1977. október
Állapot:
910 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba