Műszaki és természettudományi felsőoktatási intézmények és működésük | |
Műszaki egyetemek, főiskolák, mérnökiskolák (felsőfokú technikumok | 3 |
Oktatószemélyzet | 15 |
Hallgatóság | 19 |
Felsőoktatási Intézmények | |
Egyetemi telepek | 33 |
Egyes épületek, előadótermek, laboratóriumok | 41 |
Diákotthonok, kollégiumok | 45 |
Könyvtárépületek | 51 |
Egyetemi és főiskolai könyvtárak | 54 |
Műszaki és természettudományi felsőoktatás | |
Műszaki és természettudományi felsőoktatás általános kérdései | |
A műszaki és természettudományi kultúra és képzés szerepe, jelentősége | 69 |
A mérnöki hivatás, munkaerőutánpótlás | 81 |
A műszaki és természettudományos egyesületek oktatás(ügy)i tevékenysége | 88 |
Az oktatás és a gyakorlat kapcsolata. A mérnökképzés és az ipar általában | 98 |
A műszaki és természettudományi felsőoktatás általános kérdései | |
Az oktatás tartalmi kérdései (az egyes tanfolyamok és tantárgyak anyaga) | |
Tanterv; program; általános képzés; a szakosítás kérdései általában | 150 |
Matematika és természettudományok | |
Matematikusképzés, matematikaoktatás | 160 |
Fizikusképzés, fizikaoktatás | 165 |
Vegyészképzés, kémiaoktatás | 170 |
Csillagászat, földrajz, geofizika, geológia | 175 |
Biológia | 180 |
Műszaki tárgyak és szakok | |
Műszaki alaptárgyak és általános műszaki tárgyak | 183 |
Gépészmérnöki tárgyak, gépészmérnökképzés | 188 |
Elektrotechnika, elektronika, villamosmérnökképzés | 194 |
Kémiai technológia, vegyészmérnökképzés | 202 |
Bányászat, bányamérnökképzés - Kohászat, kohómérnökképzés | 209 |
Építészet, építészmérnökképzés | 216 |
Építőmérnöki és közlekedés üzemmérnöki szak; építőmérnök- és közlekedési üzemmérnökképzés | 228 |
Atomtechnika, atomtechnikai mérnökképzés, űrhajózás | 232 |
Humán és egyéb nem műszaki tárgyak oktatása a műszaki és természettudományi felsőoktatásban | |
Társadalomtudományi és közgazdasági tárgyak, filozófia - közgazdasági mérnökképzés | 234 |
Idegen nyelvek, nyelvoktatás | 248 |
Egyéb nem műszaki jellegű tárgyak a műszaki egyetemeken és főiskolákon (pedagógia, tudománytörténet, munkavédelem stb.) | 250 |
Tájékoztatástudományi (dokumentalista) képzés | 255 |
Az oktatás módszerei és eszközei | |
Módszertani kérdések általában | 263 |
Pedagógiai kibernetika, programozott oktatás | |
Audio-vizuális oktatási eszközök és módszerek | |
Könyv, tankönyv, irodalomkutatás | 299 |
Laboratóriumi munka, laboratóriumi módszerek, eszközök, berendezések | 303 |
A gyakorlat szerepe az oktatásban (szeminárium, gyakorlat, üzemi gyakorlat, termelési gyakorlat, tanulmányút stb.) | 307 |
Az önálló munkára nevelés módszerei (A tervezés és a tudományos kutatómunka szerepe az oktatásban stb.) | 312 |
A tanulmányi munka munkarendje, ellenőrzése és értékelése. A képesítés megszerzése | 317 |
Diploma utáni tanulmányok | |
Posztgraduális tanulmányok, szakmérnökképzés, továbbképzés | 321 |
Tudósképzés, tudományos kutatómunka az egyetemeken és főiskolákon | 333 |
Témadokumentációs tanulmányok | |
Héberger Károly: Bírálat Bakos József "A korszerű előadás a felsőoktatásban" (Bp. 1968. FEPEKUK 63 p.) c. könyvéről | 349 |
Szalai Pál: Az ASEE célbizottságának végjelentése (1968). (Ford.) | 352 |
Szalai Pál: Társadalomtudományi oktatás a műszaki felsőoktatásban (Ford.) | 362 |
Gáspár Istvánné - Végh Ferenc: Az amerikai felsőoktatás szervezetének néhány kérdése | 379 |
Mutatók | |
Megjelent témadokumentációk jegyzéke | 392 |
Folyóirat jegyzék | 394 |
Lelőhelyek rövidítése | 401 |
Országnevek rövidítése | 402 |
Szerzői mutató | 403 |
Tárgyszó mutató | |