1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Felsőoktatási minőségfejlesztési kézikönyv

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 268 oldal
Sorozatcím: FEMIP könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-682-717-5
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tovább

Előszó


Vissza

Fülszöveg


Mára Európában egyértelművé vált, hogy a felsőoktatás stratégiai kérdése a minőség. Ha követjük az 1999-ben aláírt Bolognai Nyilatkozat óta az eseményeket, világossá válik, hogy a minőségfejlesztés egyre hangsúlyosabb az Európai Felsőoktatási Térség fejlődésében. Abban is konszenzus van a szereplők között, hogy az intézményi autonómia elveivel összhangban ennek elsődleges felelősségét maguk a felsőoktatási intézmények hordozzák. A kiadvány célja, hogy segítséget nyújtson az intézményeknek az ezen a téren rájuk váró feladatok megvalósításához.
Éppen az autonómia és az intézményi környezet sokszínűsége az, amiért nem lehetséges egyetlen receptet kínálni a minőség elérésére. A minőség ugyanis nem mérhető egységesen, minden szervezet és intézmény számára mást jelent. A minőség felé vezető úton éppen az az első lépés, hogy az intézmény megfogalmazza a környezete és önmaga által támasztott elvárásokat, s hogy ezek eléréséhez milyen teljesítményszint szükséges. A minőségfejlesztés az a... Tovább

Fülszöveg


Mára Európában egyértelművé vált, hogy a felsőoktatás stratégiai kérdése a minőség. Ha követjük az 1999-ben aláírt Bolognai Nyilatkozat óta az eseményeket, világossá válik, hogy a minőségfejlesztés egyre hangsúlyosabb az Európai Felsőoktatási Térség fejlődésében. Abban is konszenzus van a szereplők között, hogy az intézményi autonómia elveivel összhangban ennek elsődleges felelősségét maguk a felsőoktatási intézmények hordozzák. A kiadvány célja, hogy segítséget nyújtson az intézményeknek az ezen a téren rájuk váró feladatok megvalósításához.
Éppen az autonómia és az intézményi környezet sokszínűsége az, amiért nem lehetséges egyetlen receptet kínálni a minőség elérésére. A minőség ugyanis nem mérhető egységesen, minden szervezet és intézmény számára mást jelent. A minőség felé vezető úton éppen az az első lépés, hogy az intézmény megfogalmazza a környezete és önmaga által támasztott elvárásokat, s hogy ezek eléréséhez milyen teljesítményszint szükséges. A minőségfejlesztés az a tevékenység, amelynek célja, hogy a kitűzött teljesítményszintet a szervezet elérje, és ez által a követelményeket teljesítse.
E kézikönyv foglalkozik a felsőoktatási intézményekben alkalmazható minőségmenedzsment-megközelítésekkel, és bemutatja egy minőségirányítási rendszer fejlesztésére irányuló projekt lépéseit. Ebben kiemelt szerepet kapnak az intézményi folyamatok és a minőségkultúra fejlesztése, melyek feladatait és módszereit külön fejezetek tárgyalják. Továbbá ismerteti a szervezeti kiválóság elismerését jelentő minőségdíjakkal kapcsolatos intézményi teendőket is. A kézikönyv sok tekintetben épít a TÁMOP 4.1.4 Minőségfejlesztés a felsőoktatásban" című projekt keretében született kutatási eredményekre, amelyeket a www.femip.hu oldalon találhat meg az olvasó. Vissza
Fülszöveg Kép
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem