1.066.766

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Felsőoktatási didaktika

Szerző
Budapest
Kiadó: Felsőoktatási Pedagógiai Kutatóközpont
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 548 oldal
Sorozatcím: Felsőoktatási pedagógiai tanulmányok
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Szociológiai szempontból rendkívül érdekes, hogy a felsőoktatási didaktika a közelmúltig fehér folt maradt a modern tudományok fejlődésének térképén. Alkotó tudósok, a hallgatók egyre nagyobb... Tovább

Előszó

Szociológiai szempontból rendkívül érdekes, hogy a felsőoktatási didaktika a közelmúltig fehér folt maradt a modern tudományok fejlődésének térképén. Alkotó tudósok, a hallgatók egyre nagyobb seregeit képző, nagylétszámú tudós kollektívák évszázadokon át nem vállalkoztak olyan tudományos elmélet kidolgozására, amely a felsőoktatási intézményekben folyó képzésnek az alapjává válhatott volna. Ezt a helyzetet nem változtatta meg sem az egyetemek rohamos fejlődése, sem pedig a pedagógiai, lélektani és szociológiai tudományok terén elért jelentős haladás. Így az egyetemek és főiskolák oktatóinak utánpótlását továbbra is a gyakornoki rendszer elvei szerint nevelték, s ez csak akkor járt jó eredménnyel, ha a mester nemcsak nagy tudós, hanem egyúttal igazi pedagógus is volt.
Ezt az állapotot nem lehetett tovább fenntartani. Az oktatók és a hallgatók számának nagyarányú növekedése, az ismeretanyag állandó gyarapodása egyre határozottabban felvetette az elhanyagolt tudományág kérdését. Érthető tehát, hogy az ismertetett új körülmények hatására mind Lengyelországban, mind külföldön - de Lengyelországban különösen erőteljesen - a különböző szakterületeket képviselő tudományos kutatók és a különféle tudományos intézmények érdeklődése a felsőoktatási intézményekben folyó képzés elmélete felé fordult. Az egyre szaporodó cikkek és részkérdéseket feldolgozó tanulmányok mellett megindultak a témával foglalkozó első folyóiratok, élükön a "Dydaktyka Szkoły Wyzszej" c. folyóirattal, majd megjelentek az első monografikus tudományos munkák is. Meggyőződhettünk róla, hogy a sok meddő év után elérkezett a bőséges aratás ideje. Vissza

Tartalom

A szerző előszava a lengyel kiadáshoz3
Általános didaktika és alkalmazott didaktika7
A didaktika ismeretelméleti kérdései7
A didaktika és a többi tudomány kapcsolata18
A felsőoktatási didaktika31
A felsőoktatási intézmény mint a közoktatási rendszer egyik láncszeme51
A folyamatos képzés elve51
A Lengyel Népköztársaság iskolarendszerének általános jellemzése55
A középiskolák és a felsőoktatási intézmények kapcsolata75
A felsőoktatás fejlődése a Lengyel Népköztársaságban86
Az egyetemi és főiskolai képzés fő ágai95
Az egyetemi és főiskolai képzés céljai107
A haladás és a személyiség sokoldalú fejlődése108
Az általános és szakmai képzettség kialakítása112
A tudás és alkalmazásának képessége117
Az ifjúság világnézeti meggyőződése123
A tehetséges fiatalok képzése134
A motiváció és az érdeklődés fejlődése143
Az egyetemi hallgatók és oktatók kapcsolata157
Módszer az egyetemi hallgatók személyiségmodelljének kidolgozására157
Az ifjúkor jellemzése162
Az egyetemi hallgató személyiségmodelljének néhány szociológiai és pedagógiai összetevője165
Az egyetemi oktatók a fiatalok szemében171
Az egyetemi oktató személyiségmodellje173
Az igények, a motivációs konfliktusok és a pszichológiai korlátok kérdése181
A pedagógiai hatások területe186
Az oktatási folyamat a felsőoktatásban197
Az oktatási folyamat elméletének alapjai197
Az oktatási folyamat mint az oktatás és tanulás szerves kapcsolata203
A valóság megismerése210
A valóság átalakítása216
A sokoldalú oktatás és tanulás220
Az ismeretek közlése és elsajátítása222
A problémafelvető oktatás és tanulás224
Az értékek kiemelése és átélése227
A gyakorlati tevékenység szervezése és megvalósítása231
Az oktatási folyamat és a kutatási folyamat234
A motiváció szerepe az oktatási folyamatban243
Az egyéni munkamódszer és a csoportos munka246
Az oktatási folyamat eredményei255
Az egyetemi előadás263
Az oktatás módszerének fogalma263
Az előadások osztályozása272
A hagyományos előadás277
A hagyományos előadás fogalma277
Az előadás módja279
Az előadás recepciója287
A problémafelvető előadás292
A konverzatórium jellegű előadás298
A programozott oktatás305
Új oktatási technológia305
A tananyag programozása313
A lineáris program314
Az elágazásos program318
A programozás más fajtái327
Lengyel programozási kísérletek328
A programok közlésének eszközei330
A programozott tankönyvek330
Az oktatógépek331
A hagyományos oktatás és programozott oktatás336
A közlő oktatás337
A programozott oktatás340
A problémafelvető oktatás343
Gyakorlatok és szemináriumok351
A didaktikai foglalkozások differenciálása351
Gyakorlatok és laboratóriumi munkák354
A vita362
A szemináriumok367
A proszeminárium367
A szeminárium371
Didaktikai eszközök a felsőoktatásban379
A didaktikai eszközök általános jellemzése379
Az egyszerű eszközök384
Összetett eszközök389
Az oktatási televízió396
A tanulást automatizáló eszközök403
A didaktikai eszközök funkciói a képzési folyamatban410
A tankönyv a felsőoktatásban419
Tankönyv és didaktikai rendszer419
A tankönyv funkciói422
Az egyetemi tankönyvek fajtái430
A tankönyvek tartalma435
A tankönyv felépítése és formája441
Az egyetemi és főiskolai hallgatók gyakorlata442
A gyakorlat három funkciója447
Az egyetemi hallgatók termelési gyakorlata450
A tanulmányokkal összefüggő gyakorlatok457
Az egyetemi hallgatók gyakorlatai és az ifjúsági mozgalom467
Az eredmények rendszeres ellenőrzése és a vizsgák473
Az eredmények ellenőrzésének szelektív és pedagógiai funkciói473
Az ellenőrzés és az értékelés rendszere477
Az ellenőrzés fajtái477
Az ellenőrzés módjai478
Az értékelés482
Vizsgák és kollokviumok485
A didaktikai tesztek491
Az értékelés kritériumai491
A tesztfeladat kidolgozása495
A tesztvizsgálatok eredményeinek feldolgozása504
A szakdolgozat511
Bevezetés511
A szakdolgozat mint az alkotó munka példája514
A szakirodalom tanulmányozása517
A hipotézisek keresése521
Az alapvető kutatások és a hipotézisek igazolása525
A szakdolgozat felépítése533
A szakdolgozat értékelése és elfogadása538

Wincenty Okon

Wincenty Okon műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Wincenty Okon könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem