A szerző előszava a lengyel kiadáshoz | 3 |
Általános didaktika és alkalmazott didaktika | 7 |
A didaktika ismeretelméleti kérdései | 7 |
A didaktika és a többi tudomány kapcsolata | 18 |
A felsőoktatási didaktika | 31 |
A felsőoktatási intézmény mint a közoktatási rendszer egyik láncszeme | 51 |
A folyamatos képzés elve | 51 |
A Lengyel Népköztársaság iskolarendszerének általános jellemzése | 55 |
A középiskolák és a felsőoktatási intézmények kapcsolata | 75 |
A felsőoktatás fejlődése a Lengyel Népköztársaságban | 86 |
Az egyetemi és főiskolai képzés fő ágai | 95 |
Az egyetemi és főiskolai képzés céljai | 107 |
A haladás és a személyiség sokoldalú fejlődése | 108 |
Az általános és szakmai képzettség kialakítása | 112 |
A tudás és alkalmazásának képessége | 117 |
Az ifjúság világnézeti meggyőződése | 123 |
A tehetséges fiatalok képzése | 134 |
A motiváció és az érdeklődés fejlődése | 143 |
Az egyetemi hallgatók és oktatók kapcsolata | 157 |
Módszer az egyetemi hallgatók személyiségmodelljének kidolgozására | 157 |
Az ifjúkor jellemzése | 162 |
Az egyetemi hallgató személyiségmodelljének néhány szociológiai és pedagógiai összetevője | 165 |
Az egyetemi oktatók a fiatalok szemében | 171 |
Az egyetemi oktató személyiségmodellje | 173 |
Az igények, a motivációs konfliktusok és a pszichológiai korlátok kérdése | 181 |
A pedagógiai hatások területe | 186 |
Az oktatási folyamat a felsőoktatásban | 197 |
Az oktatási folyamat elméletének alapjai | 197 |
Az oktatási folyamat mint az oktatás és tanulás szerves kapcsolata | 203 |
A valóság megismerése | 210 |
A valóság átalakítása | 216 |
A sokoldalú oktatás és tanulás | 220 |
Az ismeretek közlése és elsajátítása | 222 |
A problémafelvető oktatás és tanulás | 224 |
Az értékek kiemelése és átélése | 227 |
A gyakorlati tevékenység szervezése és megvalósítása | 231 |
Az oktatási folyamat és a kutatási folyamat | 234 |
A motiváció szerepe az oktatási folyamatban | 243 |
Az egyéni munkamódszer és a csoportos munka | 246 |
Az oktatási folyamat eredményei | 255 |
Az egyetemi előadás | 263 |
Az oktatás módszerének fogalma | 263 |
Az előadások osztályozása | 272 |
A hagyományos előadás | 277 |
A hagyományos előadás fogalma | 277 |
Az előadás módja | 279 |
Az előadás recepciója | 287 |
A problémafelvető előadás | 292 |
A konverzatórium jellegű előadás | 298 |
A programozott oktatás | 305 |
Új oktatási technológia | 305 |
A tananyag programozása | 313 |
A lineáris program | 314 |
Az elágazásos program | 318 |
A programozás más fajtái | 327 |
Lengyel programozási kísérletek | 328 |
A programok közlésének eszközei | 330 |
A programozott tankönyvek | 330 |
Az oktatógépek | 331 |
A hagyományos oktatás és programozott oktatás | 336 |
A közlő oktatás | 337 |
A programozott oktatás | 340 |
A problémafelvető oktatás | 343 |
Gyakorlatok és szemináriumok | 351 |
A didaktikai foglalkozások differenciálása | 351 |
Gyakorlatok és laboratóriumi munkák | 354 |
A vita | 362 |
A szemináriumok | 367 |
A proszeminárium | 367 |
A szeminárium | 371 |
Didaktikai eszközök a felsőoktatásban | 379 |
A didaktikai eszközök általános jellemzése | 379 |
Az egyszerű eszközök | 384 |
Összetett eszközök | 389 |
Az oktatási televízió | 396 |
A tanulást automatizáló eszközök | 403 |
A didaktikai eszközök funkciói a képzési folyamatban | 410 |
A tankönyv a felsőoktatásban | 419 |
Tankönyv és didaktikai rendszer | 419 |
A tankönyv funkciói | 422 |
Az egyetemi tankönyvek fajtái | 430 |
A tankönyvek tartalma | 435 |
A tankönyv felépítése és formája | 441 |
Az egyetemi és főiskolai hallgatók gyakorlata | 442 |
A gyakorlat három funkciója | 447 |
Az egyetemi hallgatók termelési gyakorlata | 450 |
A tanulmányokkal összefüggő gyakorlatok | 457 |
Az egyetemi hallgatók gyakorlatai és az ifjúsági mozgalom | 467 |
Az eredmények rendszeres ellenőrzése és a vizsgák | 473 |
Az eredmények ellenőrzésének szelektív és pedagógiai funkciói | 473 |
Az ellenőrzés és az értékelés rendszere | 477 |
Az ellenőrzés fajtái | 477 |
Az ellenőrzés módjai | 478 |
Az értékelés | 482 |
Vizsgák és kollokviumok | 485 |
A didaktikai tesztek | 491 |
Az értékelés kritériumai | 491 |
A tesztfeladat kidolgozása | 495 |
A tesztvizsgálatok eredményeinek feldolgozása | 504 |
A szakdolgozat | 511 |
Bevezetés | 511 |
A szakdolgozat mint az alkotó munka példája | 514 |
A szakirodalom tanulmányozása | 517 |
A hipotézisek keresése | 521 |
Az alapvető kutatások és a hipotézisek igazolása | 525 |
A szakdolgozat felépítése | 533 |
A szakdolgozat értékelése és elfogadása | 538 |