A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Felnőttoktatási felfogások a 20. században

Andragógiai szöveggyűjtemény 1.

Szerző

Kiadó: IDResearch Kft.-Publikon Kiadó
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 173 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 978-615-5001-50-5
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A magyar neveléstudományi szakirodalom hiánypótló kötetét tartja kezében az Olvasó. A szöveggyűjteményben felsorakoznak a 20. század andragógiai szakirodalmának legnevesebb külföldi szerzői, közülük több először olvasható magyar nyelven. A szemelvényeken keresztül kronológiai sorrendben bontakoznak ki azok a nézetek, melyek a felnőttoktatás-elmélet 20. századi fejlődési ívét rajzolják meg. A szerkesztők szándéka szerint a szemelvény-gyűjtemény a 2012-es évben a magyar andragógia meghatározó gondolkodóinak írásaival egészül ki.
Bajusz Klára PhD Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztés Kar Andragógia Intézetének docense. Elsődleges kutatási területe az iskolarendszerű felnőttoktatás, a felnőttek iskoláinak intézményi struktúrája, valamint a második esély társadalmi vonatkozásainak vizsgálata.
Németh Balázs PhD a Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztés Kar Andragógia Intézet docense. Kutatási területe az európai felnőttoktatás... Tovább

Fülszöveg

A magyar neveléstudományi szakirodalom hiánypótló kötetét tartja kezében az Olvasó. A szöveggyűjteményben felsorakoznak a 20. század andragógiai szakirodalmának legnevesebb külföldi szerzői, közülük több először olvasható magyar nyelven. A szemelvényeken keresztül kronológiai sorrendben bontakoznak ki azok a nézetek, melyek a felnőttoktatás-elmélet 20. századi fejlődési ívét rajzolják meg. A szerkesztők szándéka szerint a szemelvény-gyűjtemény a 2012-es évben a magyar andragógia meghatározó gondolkodóinak írásaival egészül ki.
Bajusz Klára PhD Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztés Kar Andragógia Intézetének docense. Elsődleges kutatási területe az iskolarendszerű felnőttoktatás, a felnőttek iskoláinak intézményi struktúrája, valamint a második esély társadalmi vonatkozásainak vizsgálata.
Németh Balázs PhD a Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztés Kar Andragógia Intézet docense. Kutatási területe az európai felnőttoktatás intézményesülésének fejlődéstörténete, az Európai Unió felnőtt- és egész életen át tartó tanulási politikájának és az összehasonlító felnőttoktatás trendjeinek vizsgálata. Vissza

Tartalom

Bevezetés 9
Dewey, J.: A nevelés jellege és folyamata. 1899 12
Medinszkij, Je. N.: Az iskolán kívüli képzés enciklopédiája. 1920-1922 24
Lindeman, E.: A felnőttoktatás jelentése. 1926 40
Picht, W. - Rosenstock, E.: Az andragógia. 1926 46
Hogde, V.: A felnőttoktatás pszichológiája. 1937 (Edward Lee Thorndike) 54
Knowles, M.: Informális felnőttoktatás. 1950 68
Hanselman, H.: Az andragógia célja, sajátossága és formái. 1951 76
Szewczuk, W.: A felnőtt ember fejlődési lehetőségei. 1961 82
Freire, P.: Az elnyomottak pedagógiája. 1970 110
Pöggeler, F.: Felnőttképzés - bevezetés az andragógiába. 1974 118
Illich, I.: A társadalom iskolátlanítása. 1975 126
Krajnc, A.: Andragógia. 1989 140
van Gent, B.: Andragógia. 1996 148
Savicevic, D.: Gyökerek és utak az andragógia evolúciójában. 1999 156
Reischmann, J.: Andragógia, történet, jelentés, összefüggés és funkció. 2004 164
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem