1.067.062

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Felnőttoktatás az ezredfordulón

Perspektívák, tapasztalatok, dokumentumok

Előszó

Kiadványunk szorosan kapcsolódik FTE sorozatunk 14. számához, mely "A felnőttoktatás jövője - a jövő felnőttoktatása" címmel jelent meg a Pécsi Tudományegyetem FEEFI-vel közös kiadásban, Dr. Koltai... Tovább

Előszó

Kiadványunk szorosan kapcsolódik FTE sorozatunk 14. számához, mely "A felnőttoktatás jövője - a jövő felnőttoktatása" címmel jelent meg a Pécsi Tudományegyetem FEEFI-vel közös kiadásban, Dr. Koltai Dénes igazgató és Prof. (H) Dr. Heribert Hinzen IIZ/DW Projektiroda igazgató (1999. szeptembere óta a Német Népfőiskolai Szövetség Nemzetközi Együttműködési Intézetének bonni igazgatója) sikeres szakmai együttműködésének eredményeként. A kiadvány létrejöttét Hinzen és Koltai professzor úrnak köszönhetjük, akik fáradhatatlan energiával és jó érzékkel gyűjtötték össze azokat az értékes tanulmányokat, melyek hasznos szakirodalomként szolgálnak a felnőttoktatás/képzés magyar szakemberei számára is. Kiváló hazai és külföldi felnőttoktatási szakemberek és kutatók elemzik ezredfordulónk robbanásszerű átalakulásainak tükrében azokat a jelenlegi legfontosabb súlypontokat, az oktatáspolitika és törvénykezés, a modernizáció és minőségbiztosítás, a média, a továbbképzés és kutatás, a nemzetközi együttműködés terén, melyek a felnőttoktatás jövőbeni helyét, szerepét határozzák meg. Mint minden más szakterületen, így a felnőttoktatásban is a jelen problémák megoldásán fáradozunk, de a jövő számára dolgozunk. Az ezredforduló kihívásait a felnőttoktatás terén is meg kell ismernünk, vizsgálnunk, elemeznünk, és le kell vonnunk a megfelelő tanulságokat. A kötet a legfontosabb témakörökön belül komparatív módon mutatja be az adott téma különböző aspektusait a magyar és külföldi szakemberek véleményén keresztül. Célja, hogy még sokoldalúbb ismereteket adjon a szakembereknek, diákoknak és a határtudományok művelőinek a felnőttoktatás szakmai, tudományági és társadalmi elismertségének fejlődéséről. A 25-64 év közötti felnőtt lakosság részvételi aránya a folyamatos át- és továbbképzéseken egyre inkább növekszik. Vissza

Tartalom

A sorozatszerkesztő előszava 9
Bevezető
Heribert Hinzen: Felnőttoktatás az ezredfordulón néhány bevezető gondolat 11

Oktatáspolitika és törvénykezés
Karlheinz A. Geißler: Gazdasági gondolkodás a felnőttképzésben - ellentmondás vagy produktív szimbiózis? 19
Johannes F. Hartkemeyer: Miért van szükségünk új oktatási felfogásra 25
Sz. Tóth János: A művelődés - kulcs a XXI. századhoz. Közművelődés, felnőttoktatás a millennium küszöbén 37
Peter Krug: A német tartományi továbbképzés-politikájának perspektívái 55
A Nevelési és Tudományos Szakszervezet: a GEW bemutatja új továbbképzés-politikai programját 65
Wiltrud Gieseke - Werner Lenz - Peter Meyer-Dohm - Erhard Schlutz - Dieter Timmermann: A továbbképzés értékelése, szakértői vélemények, állásfoglalások és ajánlások 73

Modernizálás és minőségbiztosítás
Josef Foschepoth: Továbbképzés a modernizálás folyamatában. Nyolc tézis 89
Rudolf Tippelt: Terjeszkedés és differenciálódás a továbbképzés területén 95
Elke Gruber: Modernizálás rugalmasabb továbbképzéssel 105
Erhard Schlutz: A jövő a továbbképzésé. Új tanulási magatartás és a népfőiskola munkája a jövőben 121
Jörg Knoll: Minőségbiztosítás az egyetem és a felnőttoktatás érintkezési területein 135
Témakörök és célcsoportok
Irene Schmölz: A nyelvtanulási kedv. Idegennyelvtanulás és -tanítás 153
A német kultuszminiszterek konferenciája: Gondolatok a politikai továbbképzésről 163
Sylvia Kade - Angela Franz-Balsen - Susanne Offenbartl: A nők képzése mint kötelesség és szabad választás. Adatok - tézisek - kérdések 173
Annette Niederfranke: Egészséges megöregedés , a megelőzés és a rehabilitáció mint képzési forma 185
Diósi Pál: Aszfaltkirályság. Fiatalok az utcán Budapest XX. és XXI. kerületében 199

Tanulási helyszínek és a média
Max Hutzler - Evelinde Hutzler: Az Internet és a felnőttoktatási intézmények. Kihívások, tapasztalatok és perspektívák 217
Friedrich Hagedorn: A médiaismeretektől a cybercoaching-ig. Intézményi kihívások 225
Sonja Leidemann: Az internet - kávézó mint új tanulási hely. A hageni népfőiskola projektje 239
Johannes Auer: A könyvtár mint a tanulási helyszíne. A stuttgarti városi könyvtár
projektjei 251
Koltai Dénes: Az informatika új kihívása: a virtuális tanár 261
Johann Günther: Multimédiás technikák a szakképzésben 267

Továbbképzés és kutatás
Jost Reischmann: Hogyan tanuljunk kompetenciát? Adragógiai-didaktikai gondolatok a tudásról és a képességről 285
P. Robert-Jan Simons: Három tanulási módszer, újfajta egyensúlyban 299
Sári Mihály: A felnőttképzés praxisa és a felnőttképzők oktatása egyetemeken,
főiskolákon 327
Kate Malone - Kay Smith: Élni és tanulni - beszámoló a felnőtt tanulók hetéről 349
Peter Faulstich: A felnőttoktatás kutatása 359

Komparatisztika és nemzetköziség
Joachim H. Knoll: A felnőttoktatásra vonatkozó összehasonlító kutatások helyzete. A rendszer juxtapozíciójától a probléma-tárgyorientált összehasonlításáig 385
Zorán Jelene: Felnőttoktatás nemzeti stratégiája 407
Klaus Draxler: "Európa-polgárság és foglalkoztathatóság mint kitűzött célok" 439
Heribert Hinzen: Megújulás és folyamatosság a német népfőiskolák nemzetközi együttműködésében a 90-es években 447

Felhasznált irodalom 463

A sorozatszerkesztő előszava, bevezető valamint összefoglalás német nyelven 465
A sorozatszerkesztő előszava, bevezető valamint összefoglalás angol nyelven 483
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Felnőttoktatás az ezredfordulón Felnőttoktatás az ezredfordulón

A lapélek foltosak.

Állapot:
2.740 Ft
1.370 ,-Ft 50
21 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Felnőttoktatás az ezredfordulón Felnőttoktatás az ezredfordulón Felnőttoktatás az ezredfordulón

A borító elszíneződött.

Állapot:
2.740 Ft
1.910 ,-Ft 30
29 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Felnőttoktatás az ezredfordulón
Állapot:
2.740 ,-Ft
41 pont kapható
Kosárba