kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 322 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 52425. Kihajtható táblázattal, angol, német és orosz nyelvű összefoglalóval. Néhány fekete-fehér ábrával. |
Előszó | 5 |
A felnőttnevelés és a népművelés társadalmi szükségessége és feladatai | 17 |
A történelmi kialakulás vázlata | 18 |
Az önállósodó felnőttnevelés első jelentkezése a népművelésen belül | 20 |
A felnőttnevelés differenciálódási folyamatának megindulása a Horthy-korszakban | 23 |
A felnőttnevelés gyors ütemű fejlődése és önállósodásának befejeződése a felszabadulás után | 24 |
A felnőttnevelés és a népművelés szükségességét előidéző tényezők a szocialista társadalomban és az ezekből adódó feladatok | 51 |
A gazdasági-társadalmi fejlődés meggyorsulása és a felnőttnevelés | 52 |
A szocialista politikai-társadalmi fejlődés nevelési feltételei | 64 |
A felnőttnevelés és a népművelés szükségességét bizonyító pedagógiai tényezők | 68 |
A felnőttnevelés és a népművelés szükségességét alátámasztó pszichológiai tényezők | 84 |
A növekvő szabad idő helyes felhasználása | 109 |
A felnőttnevelés feladatának összefoglalása | |
A szocialista népművelés kapcsolatai a felnőttnevelés fő szakágaihoz | 122 |
A felnőtt nevelhetősége | 131 |
A felnőttségre vonatkozó biogenetikus polgári lélektani szemlélet ellentmondásossága | 132 |
THORNDIKE vizsgálatainak eredményei és jelentősége | 134 |
A marxista felnőttszemlélet és a nevelhetőség problémája | 138 |
A felnőtt tanulási képessége személyi tulajdonságai kölcsönhatásának eredménye | 142 |
A felnőttnek a nevelés szempontjából előnyt és hátrányt jelentő sajátosságai | 151 |
A felnőtt élettapasztalatára épít és mint a nevelési folyamat egyik alapproblémája | 159 |
Az élettapasztalat sajátosságai, forrásai, helye a pszichikum strukturájában | 159 |
Az élettapasztalat-kialakulás fejlődéslélektani és szociológiai jellemzése | 161 |
Az élettapasztalat sajátosságai. Helye a megismerés folyamatában | 179 |
Az élettapasztalat pszichológiai jellemzése | 188 |
Az élettapasztalat fogalmának meghatározása | 198 |
Az élettapasztalat funkciója az egyén életében, felhasználása a felnőttek müvelésében és nevelésében | 199 |
Az élettapasztalat, mint "belső feltétel" az új környezeti hatásokkal szemben | 200 |
Az élettapasztalatra épités szükségességének didaktikai indokai | 206 |
Mennyiben előny és mennyiben hátrány az élettapasztalat a művelődési folyamatban? | 212 |
A kutatás további perspektivái | 219 |
A felnőttnevelés és a népművelés tudományelméleti és rendszertani kérdései | 221 |
A polgári andragógia állásfoglalása | 223 |
A probléma elméleti megközelítésének lehetőségei és a pedagógiai aspektusu kutatás körvonalai | 228 |
A kutatási tárgyak meghatározása és a lehetséges vizsgálódási aspektusok | 229 |
A szocialista iskolarendszerű felnőttnevelési folyamat mint a pedagógia kutatási tárgya | 233 |
Az iskolán kivüli felnőttnevelés és a népművelés, mint a pedagógiai kutatás tárgya | 234 |
A szocialista felnőttoktatás és népművelés sajátos vonásainak, kutatandó alapkérdéseinek a körvonalazása | 246 |
A felnőttnevelés szakágainak és a népművelésnek a helye a nevelés rendszerében | 255 |
A nevelés korszerü szemlélete a felnőttnevelés és a népművelés aspektusából | 256 |
A felnőttnevelésnek és szakágainak, valamint a népművelésnek a fogalmi meghatározása. Helyük a nevelés rendszerében | 263 |
Tudomány-rendszertani kérdések | 271 |
Irodalom | 277 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.