1.060.428

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Felnőttkori tanulás, közművelődés (dedikált példány)

Huszonöt publicisztikai írás

Szerző
Fordító
Budapest
Kiadó: Microtoll Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 128 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-202-947-x
Megjegyzés: Pordány Sarolta szerző által dedikált példány. Angol és német nyelvű összefoglalóval.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ha valaki húsz évvel ezelőtt a vasfüggöny közeli lebontásáról beszélt, legfeljebb megmosolyogták, mert az emberek valahogy arra rendezkedtek be, hogy egymással versengő táborokban és rendszerekben... Tovább

Előszó

Ha valaki húsz évvel ezelőtt a vasfüggöny közeli lebontásáról beszélt, legfeljebb megmosolyogták, mert az emberek valahogy arra rendezkedtek be, hogy egymással versengő táborokban és rendszerekben gondolkozzanak. Ha valaki tíz évvel ezelőtt ismertette volna Magyarország küszöbön álló felvételi tagságát az épp csak alakulófélben lévő Európai Unióba, vagy fantasztának nézték volna, vagy esetleg az európai gondolat úttörőinek radikális kisebbségéhez sorolták volna. Ami a nagypolitikában igaz, nem kevésbé érvényes a kultúrában és a felnőttképzésben: hogyan kellene ezeket a folyamatosan változónak deklarált alrendszereket európai dimenzióban újból pozitívan egymásra vonatkoztatni?
Ez a könyv közvetett módon szakmai tájékoztatást nyújt, de egyben személyes számadás is arról, hogy mit jelentett a fal leomlása óta eltelt tíz év azoknak az embereknek, akik teljes elkötelezettséggel és szakmai hozzáértéssel tevékenykedtek és tevékenykednek a magyar felnőttképzés terén. Hogyan tudták felhasználni a rendszerváltás előtt szerzett ismereteiket és tapasztalataikat, mit kellett minél gyorsabban elfelejteniük, mit kellett megtanulniuk ahhoz, hogy továbbra is vagy újból sikeresen dolgozhassanak? Hogyan kellett értelmezni az életrajzi töréseket, hogy ez az identitás erősítését szolgálja?
Az érintettek számára bizonyára rendkívül izgalmas időszak volt a rendszerváltozás, melynek a vezérfonala valószínűleg csak utólag húzható meg. Ehhez alkalmas formának bizonyul az olyan szövegek válogatása és összeállítása, melyek különböző eseményekhez kötődnek. Ez a terminológiai kérdésektől kezdve olyan értelmezésekig terjed, hogy mit értünk felnőttoktatás vagy felnőttképzés alatt, annak általános és szakmai, kulturális és politikai dimenziója szerint, illetve hogyan értelmezhető a közművelődés, a népfőiskola és a továbbképzés a maga állami, civiltársadalmi vagy egyetemi képzési formájában.
Ez a könyv - megítélésem szerint - a magyar kollégák olyan sikeres próbálkozásai sorába illeszkedik, melyek a különböző társadalmi irányultságú felnőttoktatási gyakorlat átélt és kialakított formáitól vitákon keresztül jutottak el az új elméleti feltevésekig. A magánélet és a szakmai életutak e metszésvonalai különösen érthetővé váltak számomra Koltai Dénes habilitációjából, melyben főleg a felnőttképzés, regionalizmus, egyetem címszavak szerepelnek, de ezt tapasztaltam Sz. Tóth János doktori disszertációjában is, amely a népfőiskolák fejlődését állítja érdeklődése középpontjába.
Érdekes módon mindhárom munka elképzelhetetlen a nemzetközi összefüggések komparatív és kooperatív módon történő áttekintése nélkül. Sokféle formában felmerülnek elsősorban nyugati tapasztalatok, melyekkel összehasonlítják a korábbi fejlődéshez képest tetten érhető különbségeket, a közös vonásokat és a hasonlóságokat. Ezen továbblépve: a külföldi felnőttoktatási formák és tartalmak mentén folyó intenzív és extenzív kapcsolattartásra is gondolni kell, melybe beletartoznak az utazások és hospitálások, az írott anyagok és a szakirodalom, a tanulmányok és a projektek, a laza kontaktusok vagy a szoros partnerkapcsolatok, melyekben megélt és megélhető az információ és annak cserefolyamatai, a tanuláshoz való készség és a kölcsönös szaktanácsadás - mindezek nélkül nem lett volna elképzelhető Pordány Sarolta gyűjteménye sem... Vissza

Tartalom

Ajánlás - Prof. (H) Dr. Heribert Hinzen 5
Bevezető 11
I. A felnőttképzésről 17
1. Szakmabeliek nézetei a felnőttképzésről 17
2. Nyitott tanulás 19
3. Új gondolatok a felnőttképzés kutatásáról - 23
4. A pedagógiai sajtó, a média és a felnőttoktatás 28
5. Tanulás, művelődés, szabadidő időskorban 31
6. Felnőttképzés a közművelődésben 33
II. Felnőttoktatás külföldön 43
7. Irányzatok az európai felnőttképzésben 43
8. A felnőttek oktatási tanácsadó rendszerei Nagy-Britanniában 48
9. Tanuló társadalmak oktatói 51
10. Német népfőiskolák kormányzati szemszögből 56
11. Felnőttoktatás az amerikai közművelődési intézményekben 58
12. A kínai felsőoktatás egyik speciális képzési és vizsgáztatási formájáról 64
13. Az élethosszig tartó tanulás feltételei - felnőttoktatási tanácskozás Szingapúrban 67
III. Alacsony iskolázottság - szegénység 73
14. Második esély - iskolai végzettségekkel nem rendelkezők tanulása 73
15. Second Chance to Learn - An Experimentál Training Programme for Unemployed Young People with Limited Educational Attainment 79
16. Milyen tevékenységet végeznek a magyar nem-kormányzati szervezetek a szegénység mérsékléséért? 82
17. Fiatalok az utcán 85
IV. A közművelődésről 91
18. Egy művelődési törvény előkészítéséhez 91
19. A szociokulturális animáció oktatása és gyakorlati alkalmazása Magyarországon 93
20. Közművelődési intézmények ünnepeltek Szolnokon, Budapesten és Berlinben 100
21. Közművelődés-fejlesztési irányok 102
22. A közösségi házak szerepe a bizonytalanság és a gyors változás korában 105
23. Eltérő vélemények az önkéntességről 111
24. Az amerikai közművelődés irányításáról 114
25. Egy nemzeti kulturális emlékhely működése - Kennedy Kulturális Központ 119
Cikkek jegyzéke 122
Kronologikus bibliográfia 124
Hazai szerzők névmutatója 126
Külföldi szerzők névmutatója 127

Pordány Sarolta

Pordány Sarolta műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Pordány Sarolta könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Felnőttkori tanulás, közművelődés (dedikált példány) Felnőttkori tanulás, közművelődés (dedikált példány) Felnőttkori tanulás, közművelődés (dedikált példány) Felnőttkori tanulás, közművelődés (dedikált példány)

A borító enyhén elszíneződött.

A címlapon a szerző, Pordány Sarolta névre szóló dedikációja látható.

Állapot:
3.480 ,-Ft
17 pont kapható
Kosárba