Fülszöveg
Bármelyik Felhőbe nyúlok, a képlékie|^ Valóság fájdalmas cafatokra szakra szét. Felhő? ígéretes remény ebben T Felhőben nincs. A Felhő nem romantikus ábránd. Ez a Felhő egy gonosz testvér, ki bennünk lakozik, megsok szoroz bennünket, próbára teszi túl élési, állati ösztönünket, kreativitá sunkat. Ez a Felhő nem kímél embert állatot. Az alkotásban éli ki túlélési ösztöneit. Gonosz, tehát nagyon is em beri. Mi vagyunk a Felhő ebbe írásfolyamban.
Katalin
E kötet: egy „regény mögötti regény", !lletve annak lehetősége. Sajátos „életrajz", napló, álomfejtés-sorozat, amelyben mindennapi események, belső világok, gyermekkori tragédiák, emlékképek, képzeletjelenetek váltják egymást - és mosódnak össze a nagy „idö(tlen)ben", ahol az elődök és bizonyos kortársak tisztelete is fontos szerepet kap: hatásuk, szellemük ott lüktet a lapok félhomályában A szerző „énjei" felváltva beszélnek: rejtőzködéssel, kitárulkozással, metanyelvi betétekkel, játékos-abszurd szóhasználatokkal,...
Tovább
Fülszöveg
Bármelyik Felhőbe nyúlok, a képlékie|^ Valóság fájdalmas cafatokra szakra szét. Felhő? ígéretes remény ebben T Felhőben nincs. A Felhő nem romantikus ábránd. Ez a Felhő egy gonosz testvér, ki bennünk lakozik, megsok szoroz bennünket, próbára teszi túl élési, állati ösztönünket, kreativitá sunkat. Ez a Felhő nem kímél embert állatot. Az alkotásban éli ki túlélési ösztöneit. Gonosz, tehát nagyon is em beri. Mi vagyunk a Felhő ebbe írásfolyamban.
Katalin
E kötet: egy „regény mögötti regény", !lletve annak lehetősége. Sajátos „életrajz", napló, álomfejtés-sorozat, amelyben mindennapi események, belső világok, gyermekkori tragédiák, emlékképek, képzeletjelenetek váltják egymást - és mosódnak össze a nagy „idö(tlen)ben", ahol az elődök és bizonyos kortársak tisztelete is fontos szerepet kap: hatásuk, szellemük ott lüktet a lapok félhomályában A szerző „énjei" felváltva beszélnek: rejtőzködéssel, kitárulkozással, metanyelvi betétekkel, játékos-abszurd szóhasználatokkal, „kollázs-montázs-hommage"-hatá-sokkal is élve
(Ha csak irodalmi vonatkozásait vizsgáljuk, például Szentkuthy Prae-hatása, L. F. Céline Halál hitelbe című müvének bizonyos atmoszférája, Joyce Finnegan-idézése, Gombrovicz Kozmosza, Artaud kiábrándult (aszketikus) őrülete, Milorad Pavic álomvilága vagy éppen Pelevin „jelenléte" - és nem utolsósorban: Alfréd Jarry megszállottsága, morbid, kreatív, végletes, mániás sokoldalúsága is ott vibrál a kötet sorai
Mondhatni, hogy „egy könyv készülésének, alakulásának a könyve", ami többrétegű és képlékenyen „felhö-szerü". Belső formái, lényei, terei metamorfózisok: szimultán beszédmódokkal, idézetekkel, töményen és levegősen egyaránt, melyben a szereplők váltakozó minőségükkel, mibenlétükkel (Fiú-férfi-utazó-leíró-alteregó ) elemeikre bontják, kétségekkel, elvonatkoztatásokkal analizálják, majd alkotják önmagukat újra és újra: változatosan alakítva a lezárhatatlannak tünö írásfolyamot.
A hullámzó-örvénylő elmefolyamot, melyben - szinte - „minden(ki)" benne van
Vissza