kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Budapesti Tanítóképző Főiskola |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 321 oldal |
Sorozatcím: | Továbbképző füzetek |
Kötetszám: | 5 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 16 cm |
ISBN: | |
Előszó | 3 |
Plenáris előadások | 7 |
Andrásfalvy Bertalan: A néphagyomány oktatásának távlatai | 8 |
Halász Péter: A honismeret a szakköri foglalkozástól a tanóráig | 11 |
Kraiciné Szokoly Márta: Posztmodern kor - hagyomány - oktatás | 15 |
Paládi-Kovács Attila: Néprajz az iskolában | 22 |
Selmeczi Kovács Attila: A múzeumok szerepe a néprajzoktatásban | 30 |
Küllős Imola: Zárszó | 34 |
Hon- és népismeret, néphagyomány az óvodától a középiskoláig | 37 |
Ágh Zsófia: Kulktúra-multikultúra, a néprajztanítás elméleti és gyakorlati problémái | 38 |
Faust Dezsőné: Néphagyományőrzés a Gödöllői Agrártudományi Egyetem Napköziotthonos Óvodájában | 43 |
Papp Kornélia: Népi kultúránk értékeinek ápolása az óvodákban | 46 |
Bagu Balázs: Népismeret oktatása Kárpátalja magyar iskoláiban | 48 |
Barsi Ernő: Néprajz az általános iskolában | 52 |
Kovácsné Paulovits Teréz: Honismereti szakkör az általános iskola felső tagozatában | 57 |
M. Kozár Mária: Népismeret a magyarországi szlovén oktatásban | 62 |
Pongráczné Gaál Elvira: A néprajz tanításának lehetőségei az 1-4. osztályban, összekapcsolva a rajz és a technika tantárgyakkal | 66 |
Tóth József: Az ifjúsági turisztika nevelési lehetőségeiről | 70 |
Vasvári Zoltán: A néprajzi nevelő-oktató munka lehetőségei az általános iskolában | 73 |
Makovics Erika: A néprajzoktatás lehetőségei és szükségszerűsége a közismereti tantárgyak keretében | 78 |
S. Kovács Ilona: A néprajzoktatás lehetőségei jelene és jövője a középiskolában | 81 |
A hon- és népismeret, a néprajz különböző területeinek oktatása | 87 |
Györgyi Erzsébet: A múzeum lehetőségei a hagyományok átadásában | 88 |
Káldy Mária: "Egy szatmári falu élete a XIX. század második felében" | 92 |
Lázár Katalin: A népi játék szerepe az oktatásban | 99 |
Igaz Mária: Gyermekjátékaink eredetisége, műjátékok, feldolgozások | 105 |
Bajovics Rózsa: Kapcsolódási pontok: tanulás - identitás - önértékelés - hagyomány - kézművesség | 108 |
Veszprémy Katalin: A pedagógusképzés és a kézművesoktatás helyzete | 111 |
Dezsőné Borbély Emma: A népi szövés oktatása az általános iskola alsó tagozatában | 115 |
F. Tóth Mária: Hagyományismeret és kézművesség | 117 |
Puskásné Oláh Júlia: A Népművészeti Stúdió oktatási és közművelődési szerepe Szabolcs-Szatmár megyében | 120 |
A népzene és a néptánc oktatása | 121 |
Falvay Károly: A mozgás,. mint az emberi kultúra alapjai | 122 |
Felföldi László: A tánckutatás és a táncoktatás kapcsolata, problémái | 126 |
Karcagi Gyuláné: Gyermekjáték, gyermektánc az 1-4. osztályban | 129 |
Tímár Sándor: A mozgáskultúra oktatása és nevelői értéke | 133 |
Agócs Gergely: Hagyományos hangszeres zenepedagógia | 137 |
Juhász Zoltán: A népzenetanulás hagyományos módja | 142 |
Berecz András: "Bú hozza, kedv hordozza..." | 149 |
Bodza Klára: A népi énektanítás módszertana | 151 |
Ifj. Csoóri Sándor: Anyanyelv és szenetanítás | 153 |
Jánosi András: A magyar népzene előadásmódja | 155 |
Kobzos Kiss Tamás: A népzeneoktatás helyzete és lehetőségei | 157 |
Olsvai Imre: Mikor, hol, mit tanítsunk a fiataloknak és az iskolán kívüli hagyományápoló együttesek tagjainak? | 164 |
A néprajz oktatása az egyetemeken | 169 |
Barna Gábor: A néprajz oktatása a szegedi egyetemen | 170 |
Bartha Elek: Néprajztanár-képzés a Debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetemen | 173 |
Fügedi Márta: A néprajz helye a muzeológiai oktatási programban a Miskolci Egyetem Bölcsésztudományi Intézetében | 176 |
Juhász Antal: A néprajz oktatása a szegedi felsőoktatási intézményekben | 178 |
Jungk Károly: A néprajz oktatása az Újvidéki Tudományegyetem Bölcsészkarának Magyar Tanszékén | 182 |
Katona Imre: Néprajzi és művelődéstörténeti alapozás a Miskolci Bölcsész Egyesület keretében | 187 |
Mohay Tamás: A néprajz szak oktatása: múlt és jövő között | 193 |
Nagy Ilona: Tudósképzés, tanárképzés, szakkörvezető-képzés | 197 |
Pozsony Ferenc: Népi kultúra és identitás | 201 |
Raffai Judit: A néprajz szakos hallgatók véleménye a néprajztanár-képzésről | 206 |
Verebélyi Kincső: Néphagyomány, nemzeti hagyomány művelődéstörténeti keretben | 208 |
Voigt Vilmos: Kérdések a "néphagyományok" felhasználásáról oktatásügyünk nemzeti jellegéről szólván | 212 |
A néprajz oktatása a tanárképző főiskolán | 217 |
Antal László: Felsőoktatás, hagyomány, hagyományra nevelés tánccal | 218 |
Gráfik Imre: Néprajzoktatás a Berzsenyi Dániel Tanárképző Főiskolán | 222 |
Jellinek Márta: Népművészet oktatása a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán és a Dél-Alföldi Népművészeti Egyesület Alkotóházában | 226 |
Juhász Erika: A népi éneklés tanítása a Bessenyei György Tanárképző Főiskolán | 228 |
Petercsák Tivadar: A néprajz oktatása az Eszterházy Károly Tanárképző Főiskolán | 231 |
Szabó László: Népi építészeti Tudományos Diákkör az Ybl Miklós Műszaki Főiskolán | 234 |
Varvasovszky Jánosné: Népzenei szimbólumok zeneterápiás helyzetekben | 237 |
Várnai Ferenc: Bárdos Lajos és a népzene | 240 |
A néprajz oktatása az óvó- és tanítóképző főiskolákon | 247 |
Barabás László: Hagyományok tanítása a marosvásárhelyi Kántor-tanító Főiskolán | 248 |
Bálványos Huba: Tánc - dráma - báb 1-6. osztályos komplex alaptantervi modul | 249 |
Gabnai Katalin: Ne csak taníts, örökíts! | 254 |
Karácsony Molnár Erika: A néprajzoktatás időszerű kérdései, feladatai | 259 |
Kovács József: Honismereti oktatás a tanítóképzésben | 263 |
Király Lajos: A néprajzoktatás és -kutatás helyzete a Csokonai Vitéz Mihály Tanítóképző Főiskolán | 265 |
Nagy Janka Teodóra: Néprajzoktatás a szekszárdi Illyés Gyula Pedagógiai Főiskolán | 269 |
Szabóné Gulyás Éva: A folklóroktatás tapasztalatai a Jászberényi Tanítóképző Főiskolán | 271 |
Nagy Béláné: A néprajz helye és szerepe az óvóképző főiskolai hallgatók felkészítésében | 275 |
Zilahi Józsefné: A népköltészet oktatása az óvóképzésben. A mese és a játék | 278 |
Tátrai Zsuzsanna: A népszokások szerepe az oktató-, nevelőmunkában | 280 |
Melléklet | 287 |
Kraiciné Szokoly Mária: Tánc, dráma, báb, néphagyomány - 1-6. osztályos tantervi modul | 288 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.