kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 193 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 11 cm |
ISBN: | 963-17-9715-5 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 53082. Fekete-fehér ábrákkal. |
Bevezetés | 7 |
Az oktatási folyamat megoldatlan problémáiról | 10 |
Főbb hiányosságok az oktatási folyamatban | 10 |
Az oktatási módszerek hiányosságai okozta pszichológiai problémák az ismeretelsajátításban, képeségfejlesztésben | 14 |
Fogalmak, fogalomrendszerek kialakulatlansága | 14 |
Hiányosságok a tanulók problémamegoldó, feladatmegoldó gondolkodásában | 19 |
A feladatrendszerek felhasználásának pszichológiai alapjai | 24 |
A tanulók önálló tevékenységének szerepe a képességfejlesztésben | 26 |
Az egyéni munka és a tanítás-tanulás más szervezeti formáinak összekapcsolása | 29 |
A tanulás motiválásának lehetőségei a feladatrendszeres oktatásban | 32 |
A feladatmegoldó gondolkodásmód | 43 |
A feladatmegoldó gondolkodás pszichológiai menete | 44 |
A gondolkodás műveleteiről | 49 |
A gondolkodás módszereiről | 54 |
A feladatrendszerek kidolgozásának problémái | 59 |
Az anyag logikai struktúrájának elemzése | 60 |
A kialakítandó ismeretek, jártasságok, készségek, képességek megjelölése | 64 |
Az ismeretelsajátítás, képességfejlesztés kiindulási szintjének elemzése | 66 |
Az oktatási folyamat szakaszokra bontása, részfeladatok megjelölése | 70 |
Tevékenységformák, feladattípusok meghatározása, feladatok kidolgozása | 71 |
A feladatok összeállításának pszichológiai problémái | 72 |
Feladatok és műveletegyüttesek összefüggése | 80 |
Besorolás | 85 |
Részekre bontás | 90 |
Kiemelés | 93 |
Kiegészítés | 94 |
Átalakítás | 97 |
Csoportosítás | 99 |
Összefüggés-keresés | 102 |
Szabály alkalmazása | 105 |
Példaalkotás | 108 |
Feladattípusok | 110 |
A feladatrendszeres oktatási kísérlet eredményei, levonható következtetések | 127 |
A kísérlet célja, tartalma, vizsgálati módszerek | 127 |
Az ismeretelsajátítás jellemzői az írásbeli felmérések tükrében | 134 |
A nyitó felmérésekben is szerepelt feladatok megoldásában nyújtott teljesítmény | 135 |
Az új anyagrészekhez fűződő feladatok megoldásában nyújtott teljesítmény | 137 |
Az ismeretek egyszerű reprodukálását kívánó feladatokban nyújtott teljesítmény | 139 |
Az ismeretek gyakorlati alkalmazását kívánó feladatok megoldásásban nyújtott teljesítmény | 142 |
A teljesítmény változása a feladatok empirikus súlyát figyelembe véve | 144 |
A teljesítményfejlődés a feladatok szintsúlya alapján | 147 |
A teljesítmény fejlődése évfolyamok szerint és összesítve | 151 |
Korrelációszint az ismeretek egyszerű reprodukálását, illetve ugyanezen ismeretek gyakorlati alkalmazását kívánó feladatok teljesítményében | 153 |
Az ismeretek tartóssága | 154 |
A felmérések eredményeinek összegzése és a levonható főbb következtetések | 155 |
A gondolkodás fejlődésének jellemzői | 158 |
A teljesítmény szintje, a megoldáshoz felhasznált lépések, a műveletek egymáshoz kapcsolása | 159 |
A műveletrendszer elvégzése során hogyan tükröződik az egyszerűsödés, összevonás, megrövidülés? | 169 |
A feladatmegoldást megelőző tájékozódő műveletek színvonala, valamint a műveletekre irányuló kontroll kialakulása | 173 |
A műveletek tudatossága | 177 |
Összegzés a gondolkodás fejlődéséről | 180 |
Zárszó | 182 |
Irodalom | 183 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.