1.059.813

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Feladatrendszerek és gondolkodásfejlesztés

Kísérlet a gimnáziumi nyelvtanításban

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 193 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 11 cm
ISBN: 963-17-9715-5
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 53082. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés7
Az oktatási folyamat megoldatlan problémáiról10
Főbb hiányosságok az oktatási folyamatban10
Az oktatási módszerek hiányosságai okozta pszichológiai problémák az ismeretelsajátításban, képeségfejlesztésben14
Fogalmak, fogalomrendszerek kialakulatlansága14
Hiányosságok a tanulók problémamegoldó, feladatmegoldó gondolkodásában19
A feladatrendszerek felhasználásának pszichológiai alapjai24
A tanulók önálló tevékenységének szerepe a képességfejlesztésben26
Az egyéni munka és a tanítás-tanulás más szervezeti formáinak összekapcsolása29
A tanulás motiválásának lehetőségei a feladatrendszeres oktatásban32
A feladatmegoldó gondolkodásmód43
A feladatmegoldó gondolkodás pszichológiai menete44
A gondolkodás műveleteiről49
A gondolkodás módszereiről54
A feladatrendszerek kidolgozásának problémái59
Az anyag logikai struktúrájának elemzése60
A kialakítandó ismeretek, jártasságok, készségek, képességek megjelölése64
Az ismeretelsajátítás, képességfejlesztés kiindulási szintjének elemzése66
Az oktatási folyamat szakaszokra bontása, részfeladatok megjelölése70
Tevékenységformák, feladattípusok meghatározása, feladatok kidolgozása71
A feladatok összeállításának pszichológiai problémái72
Feladatok és műveletegyüttesek összefüggése80
Besorolás85
Részekre bontás90
Kiemelés93
Kiegészítés94
Átalakítás97
Csoportosítás99
Összefüggés-keresés102
Szabály alkalmazása105
Példaalkotás108
Feladattípusok110
A feladatrendszeres oktatási kísérlet eredményei, levonható következtetések127
A kísérlet célja, tartalma, vizsgálati módszerek127
Az ismeretelsajátítás jellemzői az írásbeli felmérések tükrében134
A nyitó felmérésekben is szerepelt feladatok megoldásában nyújtott teljesítmény135
Az új anyagrészekhez fűződő feladatok megoldásában nyújtott teljesítmény137
Az ismeretek egyszerű reprodukálását kívánó feladatokban nyújtott teljesítmény139
Az ismeretek gyakorlati alkalmazását kívánó feladatok megoldásásban nyújtott teljesítmény142
A teljesítmény változása a feladatok empirikus súlyát figyelembe véve144
A teljesítményfejlődés a feladatok szintsúlya alapján147
A teljesítmény fejlődése évfolyamok szerint és összesítve151
Korrelációszint az ismeretek egyszerű reprodukálását, illetve ugyanezen ismeretek gyakorlati alkalmazását kívánó feladatok teljesítményében153
Az ismeretek tartóssága154
A felmérések eredményeinek összegzése és a levonható főbb következtetések155
A gondolkodás fejlődésének jellemzői158
A teljesítmény szintje, a megoldáshoz felhasznált lépések, a műveletek egymáshoz kapcsolása159
A műveletrendszer elvégzése során hogyan tükröződik az egyszerűsödés, összevonás, megrövidülés?169
A feladatmegoldást megelőző tájékozódő műveletek színvonala, valamint a műveletekre irányuló kontroll kialakulása173
A műveletek tudatossága177
Összegzés a gondolkodás fejlődéséről180
Zárszó182
Irodalom183

Balogh László

Balogh László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Balogh László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
Kuponos kedvezmény ezen könyv esetében nem vehető igénybe.