Előszó
Kedves Szülők, Tanítók, Tanárok! Kedves Gyerekek!
Átalakulóban lévő iskolarendszerünkben sajátos nevelési és oktatási lehetőségeket nyújt a nyolc- és a hatosztályos gimnázium.
A nyolcosztályos...
Tovább
Előszó
Kedves Szülők, Tanítók, Tanárok! Kedves Gyerekek!
Átalakulóban lévő iskolarendszerünkben sajátos nevelési és oktatási lehetőségeket nyújt a nyolc- és a hatosztályos gimnázium.
A nyolcosztályos gimnázium a tehetségnevelés, tehetséggondozás színhelye, a hatosztályos pedig túlhajszoltságtól mentesen, a négyosztályosnál kényelmesebb időbeosztással készít fel az érettségire és a továbbtanulásra. Megfelelő alapismeretekkel rendelkező, helyesen író, jól számoló, olvasó gyermekek jelentkezését várjuk iskolánkba (1146 Bp., Cházár András u. 10.). Eddigi tapasztalataink szerint sokszoros a túljelentkezés, de ez a felvételi lapot beküldőknek semmilyen kockázatot nem jelent. Minden kisdiák egy általános iskola 4. vagy 6. osztályos tanulója, aki ha itt a felvételi versenyben nem a legjobbak között végez, tanulmányait tovább folytathatja addigi iskolájában. Elkeseredésre nincs oka, hiszen a későbbiekben még sokféle lehetőség várja
(pl. négyosztályos gimnáziumok, szakközépiskolák). A felvételin a gyermekek írásbeli feladatot kapnak magyar nyelv és irodalomból, valamint matematikából. A vizsgán a feladatok ismertetése előtt a szaktanárok felhívják a vizsgázók figyelmét arra, hogy mit is várnak tőlük.
Ez a könyvecske azokat a feladatsorokat tartalmazza, amelyeket az előző években oldottak meg a jelentkezők, akik közül sokan már iskolánk tanulói. A feladatok megoldásait is érdemes áttanulmányozni. Fontos tudni, hogy itt általában nem „a" megoldás, hanem „egy" megoldás szerepel a lehetségesek közül.
A két tantárgy feladatainak megoldásaiból következtetünk a gyermek életkorának megfelelő szövegértési szintjére, lényeglátására, fantáziájára, logikus gondolkodására, elemi ismereteinek színvonalára. A tanuláshoz a jó emlékezet sem nélkülözhető, így a szaktárgyi feladatokat memóriavizsgálat egészíti ki.
Vissza