kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó Rt. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 197 oldal |
Sorozatcím: | Nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelés |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-18-6749-8 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 83 172. |
Olvasás, szövegfeldolgozás, önművelés | 3 |
Az olvasás tempójának és pontosságának fokozása írásvetítővel felvillantott szavak olvastatásával | 5 |
A gyors szemmozgás gyakoroltatása | 5 |
Látószögnövelő gyakorlatok, nyomdatechnikailag hibás szavak olvasása | 5 |
Jel- és szókeresés | 11 |
Hibakeresés | 15 |
Szinonimakeresés | 15 |
Szóteremtés | 16 |
Az olvasás gyakoroltatása szövegeken | 21 |
A hangos olvasás gyakoroltatása | 21 |
A felolvasás gyakorlása | 21 |
A néma olvasással történő szövegfeldolgozás tanítása | 26 |
Adatkeresés | 26 |
A szöveg áttekintése cím, ábrák, ábraleírások alapján | 27 |
Kérdezés a témáról | 29 |
Lényegkiemelés, témamegállapítás | 30 |
Jegyzetelés | 31 |
Lexikonhasználat olvasás közben | 32 |
A szövegértést és a szövegreprodukálást segítő olvasói szokások és képességek fejlesztése | 34 |
A felosztás tagjainak megnevezése | 34 |
A felosztott fogalom megnevezése | 35 |
A felosztás alapjának megnevezése | 35 |
Kombinált feladatok | 36 |
Meghatározások | 39 |
Különböző műfajú és témájú szövegek néma olvastatása, feldolgozásuk tanítása | 39 |
Feladatok az olvasókönyv A jövő kérdőjelei című fejezetének feldolgozásához | 39 |
Az önművelés tanítása | 45 |
A könyvtárhasználat tanítása | 45 |
Látogatások előkészítése és irányítása a lakóhely művelődési intézményeiben | 47 |
Helyesírás, anyanyelvismeret | 51 |
A helyesírás tanítása | 53 |
A helyesírás gyakoroltatása és a helyesírási elemzés menetének megtanítása | 53 |
Az időtartam jelölése | 53 |
A hangkapcsolati törvényeket tartalmazó szavak helyesírásának gyakoroltatása | 56 |
A tulajdonnevek írásának gyakoroltatása | 58 |
Az egybeírás, különírás gyakoroltatása | 63 |
A hagyományos írásmód gyakoroltatása | 64 |
A mondatközi és mondatvégi írásjelek gyakoroltatása mondatok és szövegek íratásával | 66 |
A számnevek helyesírásának gyakoroltatása | 73 |
A rövidítések helyesírása | 76 |
A helyesírási szótár használatának gyakorlása | 80 |
A nyelvhelyesség tanítása | 88 |
A helyes igeragozás gyakoroltatása | 88 |
A "suksük" és a "szukszük" elkerülése | 88 |
A -nák és a -nék felcseréséléből adódó hibák elkerülése | 88 |
A névszók toldalékolása | 90 |
A -ba, -be és a -ra, -re használata | 90 |
A mondatrészek nyelvhelyességi normáinak megismertetése és gyakoroltatása | 92 |
Az alany és az állítmány egyeztetése | 92 |
A főnévi igenév személyragozása | 94 |
A határozói igenév és a létige helyes használata | 95 |
Az őket személyes névmás és az azokat mutató névmás helyes használata | 96 |
A -ba, - be és a -ban, -ben határozóragok helyes használata | 97 |
A -nál, -nél és a -kor helyes használata | 98 |
Az ige és a folyamatos melléknévi igenév helyes használata | 99 |
A jelzett szó helyes használata a mennyiségjelzős szerkezetben | 101 |
A birtokos jelzős szerkezet ragozása | 101 |
A mondatokkal összefüggő nyelvhelyességi normák gyakoroltatása | 103 |
A vonatkozó névmások (aki, ami, amely, amelyek) helyes használata | 103 |
Beszédművelés, kommunikáció, illem | 105 |
A helyesejtés tanítása | 107 |
A helyesejtési normákhoz igazodó beszédhallás és beszédmozgás fejlesztése | 107 |
A légzéstechnika gyakorlása szövegolvasás során | 107 |
Az ajakartikuláció gyakorlása versrészlet és szövegolvasás során, valamint mondókák, versek utánmondásával | 108 |
Az időtartam gyakorlása szópárok, szókapcsolatok és szövegek olvasásával | 108 |
Ritmusgyakorlatok végzése jól ritmizálható versek olvasásával | 110 |
A hangsúly gyakorlása mondatok és szövegek olvasásával. A hanglejtés gyakorlása szöveg olvasásával | 110 |
A helyesejtési normákhoz igazodó vers- és prózamondás gyakoroltatása | 112 |
Beszédfejlesztés | 114 |
A szövegalkotás tanítása | 114 |
A szándéknyilvánítás tanulása | 114 |
A véleménynyilvánítás tanulása | 117 |
Elbeszélés élmény, fantázia alapján kiscsoportos kommunikációban | 134 |
Mesealkotás | 135 |
Üzenetközvetítés tanítónak, szülőnek, gyereknek | 136 |
Leírás | 137 |
Az interjúkészítés tanulása | 139 |
A szövegbefogadás és a szövegértés tanítása | 139 |
A szándéknyilvánítás fogadása | 139 |
A kérdezés gyakorlása | 140 |
A kommunikáció tanítása | 142 |
A szövegalkotás tanítása. A szövegbefogadás és a szövegértés tanítása | 142 |
Érintkezési szokások tanítása | 145 |
Komunikációs zavarok tudatosítása | 146 |
Az illem tanítása | 151 |
Köszönés | 151 |
Beszélgetés közben | 152 |
Telefonálás | 155 |
Levelezés | 156 |
Illem és közlekedés | 157 |
Iskolában | 160 |
Szabadidőben | 162 |
Nyaralás közben | 165 |
Vendégségben | 166 |
Étkezés | 167 |
Otthon | 167 |
Vásárlás közben | 169 |
Fogalmazás | 171 |
Különböző műfajú szövegek készítésének és korrigálásának irányítása | 173 |
Az elbeszélés tanítása | 173 |
A hír, a hirdetés és a meghívó tanítása | 176 |
A riportok tanítása | 177 |
A leírástanítása | 179 |
A jellemzés tanítása | 180 |
A levél tanítása | 182 |
Irodalom | 185 |
Az irodalmi művek előadása | 187 |
Epikus művek jelenetkere bontása, majd eljátszatása | 187 |
Az irodalom olvasásával kapcsolatos szokások kialakítása | 190 |
Irodalmi lexikon, életrajzi lexikon alapján az írók, költők életére, munkásságára vonatkozó adatok összegyűjtése | 190 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.