kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 204 oldal |
Sorozatcím: | Nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelés |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-18-0202-7 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 83151. |
OLVASÁS, SZÖVEGELEMZÉS, ÖNMŰVELÉS | 3 |
Az olvasás tempójának és pontosságának fokozása | 5 |
Írásvetítővel felvillantott szavak olvastatása | 5 |
A gyors szemmozgás gyakorlása látószögnövelő gyakorlatok végzésével | 5 |
Jel- és szókeresés | 9 |
Hibakeresés | 13 |
Szinonimakeresés | 14 |
Szóteremtés | 15 |
Hangos olvasási hibák javítása | 19 |
A betűtévesztés javítása | 19 |
A betűkihagyás javítása | 28 |
Az újrakezdés és a mást olvasás javítása | 30 |
Az önművelés tanítása | 34 |
Könyv- és könyvtárhasználat tanítása tanórán, az osztály- és iskolakönyvtárban | 34 |
A katalóguskártya néhány adatának olvasása | 34 |
A betűrendes katalógus használatának tanulása | 37 |
A sorozatkatalógus használatának tanulása | 40 |
Az Ablak-Zsiráf gyermeklexikon használata | 40 |
A Helyesírási szójegyzék használata | 45 |
A Magyar értelmező kéziszótár alkalmi használata címszavak első jelentésének olvasásával | 46 |
Könyvek tartalomjegyzékének és fülszövegének olvasása | 47 |
A Kincskereső és a Kisdobos olvasása, rovatrendjük megismerése | 49 |
Rejtvények megoldása és beküldése a szerkesztőségbe | 50 |
Ismeretterjesztő cikkek olvasása és ismertetése | 50 |
Hírek olvasása és ismertetése | 50 |
A tanító által alkalmanként kiválasztott hírek olvasása napilapokból | 51 |
A Kincskereső, a Kisdobos impresszumában szereplő adatok keresése | 51 |
Látogatások előkészítése és irányítása a lakóhely művelődési intézményeiben | 53 |
Plakátok olvasása | 53 |
Műsorfüzetek, katalógusok olvasása | 54 |
A leíró szöveg alkotásának gyakorlása tárlatok, kiállítások megnézése során | 55 |
ÍRÁS, HELYESÍRÁS, ANYANYELVISMERET | 57 |
Az írás és a helyesírás együttes gyakoroltatása | 59 |
Az írott kisbetűk alakításának és kapcsolódásának gyakoroltatása szavak másoltatásával, diktálásával | 59 |
Az írott nagybetűk alakításának és kapcsolódásának betűcsoportonkénti gyakoroltatása tulajdonnevek, mondatok, szövegek másoltatásával, diktálásával | 62 |
Helyesírási hibák javításának tanítása | 66 |
Anyanyelvi ismeretek tanítása a helyesírás tanulásához és gyakorlásához | 68 |
Mondattani ismeretek nyújtása a helyesejtés és a helyesírás tanulásához | 68 |
Szószerkezettani ismeretek megtanítása a ráismerés és a megnevezés szintjén | 74 |
A tárgyas szerkezet | 74 |
A határozós szerkezet | 77 |
A jelzős szerkezet | 88 |
Toldalékolt szavak alaktani elemzése a helyesírás tanulása érdekében | 94 |
Hangtani ismeretek tanítása a helyesejtés és a helyesírás tanulásához | 96 |
BESZÉDMŰVELÉS, KOMMUNIKÁCIÓ, ILLEM | 101 |
Helyesejtés-tanítás | 103 |
A helyesejtési normákhoz igazodó beszédhallás és beszédmozgás fejlesztése | 103 |
A légzéstechnika gyakorlása | 103 |
A hangadás gyakorlása utánmondással | 104 |
Az ajakartikuláció gyakorlása utánmondással | 104 |
Az ajakartikuláció gyakorlása versek, mondókák reprodukálásával, valamint szavak, szópárok olvasásával | 105 |
Gyorsasági gyakorlatok végzése nyelvtörők, sorolók, mondókák utánmondásával és olvasásával | 109 |
Ritmusgyakorlatok végzése szavak, szókapcsolatok, jól ritmizálható versek és mondókák olvasásával | 110 |
Az időtartam érzékeltetésének gyakorlása szavak, szópárok és szövegek olvasásával | 112 |
A hangsúlyozás gyakorlása szókapcsolatok és mondatok olvasásával | 116 |
A hanglejtés gyakorlása mondatok olvasásával | 116 |
Beszédfejlesztés, kommunikációtanítás | 117 |
A szövegalkotás tanítása | 117 |
A kapcsolatfelvétel tanulása: bemutatkozás felnőttnek, gyereknek | 117 |
Kérés és felszólítás gyerekek körében | 117 |
Meghívás gyermekrendezvényekre | 118 |
A véleménynyilvánítás tanulása | 119 |
Mesebefejezés meghallgatott vagy elolvasott meserészlet alapján | 120 |
Elbeszélés élmény és fantázia alapján kiscsoportos kommunikációban | 120 |
Üzenetközvetítés tanítónak, szülőnek, gyereknek | 122 |
Hirdetés osztálytársaknak | 122 |
Állatok leírása kép és egyéni megfigyelés alapján | 122 |
Tevékenységek leírása egyéni megfigyelés és tapasztalat alapján | 123 |
Meseszereplők és a mikrokörnyezetből jól ismert, érdekes személyek leírása | 123 |
Tér leírása: tájékoztatás, útbaigazítás jól ismert térben | 126 |
Társalgás kiscsoportos kommunikációban "távoli témák": átélt élmények és elképzelt események alapján | 126 |
A szövegbefogadás és a szövegértés tanítása | 127 |
Válaszolás meghívásra | 127 |
Válaszolás tudakozódásra | 127 |
A kérdezés gyakorlása | 131 |
Az illem tanítása | 132 |
Az iskolai viselkedésre vonatkozó illemszabályok tanítása (folyosón, udvaron, teremben, mosdóban, ebédlőben) | 132 |
A terítés és az étkezés illemszabályainak tanítása | 134 |
A közlekedés illemszabályainak tanítása (gyalogos közlekedés, illetve utazás buszon, vonaton, villamoson, trolibuszon) | 142 |
Az otthoni viselkedés illemszabályainak tanítása | 153 |
A jó megjelenés illemszabályainak tanítása (testi tisztaság és ápoltság, a ruházat tisztasága, az öltözködés) | 156 |
A vásárlás közbeni viselkedés illemszabályainak megtanítása | 159 |
A szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó illemszabályok tanítása (könyvtárban való viselkedés, könyvhasználat, televíziózás, játék, sportolás, túra, kirándulás, mozi- és színházlátogatás) | 161 |
FOGALMAZÁS | 175 |
Különböző műfajú szövegek készítésének és korrigálásának gyakoroltatása | 177 |
Az elbeszélés tanítása | 177 |
A hír tanítása | 180 |
A hirdetés tanítása | 181 |
A mondatkapcsolás, az alanyváltás és a szinonimahasználat gyakoroltatása | 182 |
Hiányzó kötőszó pótlásának tanítása összetett mondatokban | 182 |
Egy tagmondat és a kötőszó ismeretében a másik tagmondat pótlásának gyakoroltatása | 183 |
A kapcsolás műveletének gyakoroltatása: két vagy három egyszerű mondatból összetett mondatok alkotása különféle kötőszók használatával | 185 |
Hiányzó tematikus főnév pótoltatása szövegrészletben mintakövetéssel | 186 |
Az alanyváltás jelölésének tanítása szövegrészletben mintakövetéssel | 187 |
IRODALOM | 189 |
Irodalmi művek mimetizáltatása | 191 |
Az irodalmi művek mimetizáltatásához szükséges kifejezőképesség: arcjáték, tekintet, gesztikuláció, testtartás, térközszabályozás fejlesztése | 191 |
Tevékenységek, cselekvések megfigyelése, eljátszása mozgással, testtartással | 191 |
Érzelmek kifejezésének gyakorlása arcjátékkal | 193 |
Tekintettel, gesztikulációval történő közlések gyakorlása | 193 |
Irodalmi szövegek reprodukáltatása és mimetizáltatása az irodalmi élményszerzés érdekében | 194 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.