kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 343 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-17-6058-8 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. Tankönyvi szám: 52 594. Angol és orosz nyelvű összefoglalót tartalmaz. |
Bevezetés | 11 |
Útmutató a vizsgálatok elvégzéséhez | 14 |
Irodalom | 16 |
A család | |
Személyiségformáló tényezők és hatások a családban | 19 |
Szociokulturális körülmények | 22 |
A család társadalmi kapcsolatai és ideológiai fejlettség | 26 |
A család története | 29 |
A család struktúrája | 31 |
A család belső élete | 33 |
Munkamegosztás és döntés a családban | 33 |
Személyi kapcsolatok | 35 |
Érintkezési formák és az irányítás stílusa | 36 |
A szülőszerep iránti attitűd | 38 |
A nevelői személyiség és a nevelési módszerek | 39 |
Gondozás - nevelés - szokáskialakítás | 41 |
A szülők gyermekükkel kapcsolatos elvárásai és ambiciói | 43 |
Önállóság - ellenőrzés - bizalom | 46 |
Engedelmesség - engedetlenség - jutalmazás - büntetés | 47 |
Nevelői eljárások hatékonyságának megítélése | 49 |
A szülők pedagógiai kultúrája | 51 |
Néhány szempont a családi körülmények és a gyermek iskolai tevékenysége közötti összefüggés elemzéséhez | 51 |
Irodalom | 53 |
A csecsemő- és a kisgyermekkor (0-3 év) | |
A csecsemő és a kisgyermek életmódja | 59 |
A csecsemő napi ciklusa | 60 |
A kisgyermek napi ciklusa | 61 |
Első nap a bölcsődében | 62 |
A társas alapkészségek kialakulása az anya-gyermek kapcsolatban | 65 |
Az anya és a gyermek közötti érzelmi megnyilvánulások a gondozási tevékenység során | 65 |
Szociális válasok a felnőtt kezdeményezésére | 67 |
Az emberi arc kitüntetett szerepe | 69 |
Kapcsolatfelvétel a gyermek kezdeményezésére | 73 |
A felnőtt és a gyermek közötti kapcsolat közös játékban | 75 |
A felnőtthöz fűződő érzelmi viszonyulás differenciálódása | 77 |
Az anyához fűződő kapcsolat megkülönböztető jellege | 78 |
A társas érintkezés motivációs háttere | 79 |
Szociális megnyilvánulások a másik gyermek felé | 82 |
A felnőtt felélénkíti a szituációt | 84 |
A személyi környezet változásának hatása a manipulációs tevékenységre és társas aktivitásra | 86 |
A gyermeki személyiség önállósulásának kezdetei | 88 |
Az elemi táplálkozási, egészségügyi és viselkedési szokások kialakulása | 88 |
A szándék közlése érzelmek útján (a dac) | 92 |
Az éntudat alakulása | 95 |
Irodalom | 99 |
Az óvodáskor (3-6 év) | |
Az óvodás gyermek életmódja | 105 |
Az óvodás napirendje | 106 |
Ez első nap az óvodában | 107 |
Társas élmények feldolgozása a szerepjátékban | 110 |
Az óvodáskori játszás formái és motívuma | 110 |
A szerepjáték tartalma | 112 |
A szerepjáték témája | 115 |
A fantázia és a valóság viszonya a szerepjátékban | 116 |
A napi események megjelenése a játékban | 117 |
Megrázó élmények és érzelmi konfliktusok tükröződése a játékban | 119 |
Családi konfliktusok játékos feldolgozása | 120 |
A gyermek játékmódja és a család nevelési légköre közötti kapcsolat | 122 |
Kortárskapcsolatok alakulása a csoportban | 124 |
Az óvodás társas világa | 124 |
A spontán csoportosulás színvonala | 125 |
A hagyományok keletkezése a csoportalakulás folyamán | 128 |
Interakciók a gyermekcsoportban | 130 |
Együttműködés és segítségnyújtás feladathelyzetben | 132 |
A társak utánzásból eredő viselkedésformák | 136 |
A barátválasztásra ható tényezők és a csoport társas szerkezete | 142 |
A társas kapcsolatokról tett vallomások és tanúságok tudatossága | 147 |
Speciális társas szerepek megjelenése a csoportban | 148 |
A pár a csoportban | 151 |
A felnőtt helyzete a gyermekcsoportban | 153 |
Új jelenségek az érzelmi-akarati életben | 155 |
A motívumok egymás alá rendelés | 155 |
Komplex érzelmi megnyilvánulások - siker, kudarc, szégyen és felelősség | 160 |
Tartós értékváltozás önálló konfliktusmegoldás hatására | 165 |
Erkölcsi képzetek és ítéletek | 168 |
Irodalom | 171 |
Az iskolába lépés kora (6-7 év) | |
A család és a gyermek viszonya az iskolásszerephez | 177 |
A családi pozíció megváltozása | 177 |
Az iskolásszerep tartalmának változása a játékban | 179 |
Az iskola feladatteljesítés és szabálybetartás intellektuális, érzelmi és akarati összetevői | 181 |
Egyszerű szabályok a játékban | 182 |
Szabálytudat - szabálybetartás | 183 |
A feladat befejezésére irányuló törekvés - a feladattudat | 185 |
A sikertelen feladatmegoldást kísérő érzelmi megnyilvánulások | 187 |
A feladatvégzés belső kontrolljának erősödése | 188 |
A jutalmazás szerepe a feladatteljesítésben | 189 |
Az osztályzat értékelő funkciójának megértése | 191 |
Iskola beilleszkedési nehézségek | 192 |
Iskolaérettség - iskolaéretlenség | 192 |
Irodalom | 195 |
V. Fejezet: A kisiskolás- és a serdülőkor (6-18 év) | |
Az iskolás gyermek életmódja | 199 |
Irodalom | 203 |
A társas kapcsolatok rendszerének átstrukturálódása | 204 |
A felnőtthoz fűződő kapcsolat jellegének megváltozása | 204 |
A kisiskolás és a serdülő társas világa | 206 |
A szülő viselkedésének észelelése | 207 |
A bizalmi szerepet betöltő személy változása | 209 |
A felnőttek és a társak szerepe képzelt veszélyhelyzetben | 210 |
Jutalmazások és büntetések minősítése | 211 |
A példakép | 217 |
A napló | 218 |
Irodalom | 219 |
Egykorúak közösségében fejlődő kapcsolatrendszerek | 220 |
A társ mint modell | 222 |
A kölcsönös kapcsolat alakulása a közös tevékenység megszervezésében | 223 |
Kooperáció páros helyzetben | 225 |
A vita mint a közvélemény-formálódás eszköze | 226 |
A csoport társas szerkezete | 228 |
A csoportlégkör és a választások indítékai | 235 |
Szerepek és funkciók eloszlása a csoportban | 236 |
A csoport szociometriai struktúrája és az értékorientációs szerkezet közötti kapcsolat | 238 |
Az egyén a csoportban | 240 |
Irodalom | 243 |
Konfliktusos mozzanatok az egyén és a csoport viszonyában | 246 |
A befolyásolás függése a nyomást gyakorló egyén státusától | 248 |
Félrevezető csoportvélemény hatása az egyéni ítéletalkotásra | 249 |
A közösségi döntés elfogadása konfliktushelyzetben | 251 |
Társas és egyéni indítékok harca teljesítményszituációban | 252 |
Irodalom | 256 |
A teljesítmény és a szociális tapasztalat önértékalakító hatása | 257 |
Az igényszint | 257 |
Igényszint-alakulás ügyességi és szellemi feladatban | 259 |
A társas tényezők szerepe az igényszint alakulásában | 261 |
Társas és egyéni indítékok hatása az igényszintre | 262 |
A pozitív és a negatív megerősítés hatása az igényszintre és a teljesítményre | 263 |
A társakról alkotott vélemény és az önismeret | 265 |
Önértékelés és a társak értékelése különböző képességeket igénylő tevékenység esetén | 266 |
Önértékelés és a társak értékelése rangsorkészítés módszerével | 268 |
Önjellemzés és a társak jellemzése | 269 |
Az énkép és a másokról kialakult értékelés stabilitása és befolyásolhatósága | 271 |
Az irreális önértékelés pszichológiai háttere | 272 |
Félelmet kiváltó okok | 273 |
Irodalom | 275 |
A társadalmi értékek és normák meggyőződéssé válása | 277 |
A gyermeki ítéletalkotás átépülése | 277 |
Erkölcsi vétségek megítélése | 281 |
Etikai, esztétikai, intellektuális szempontok az ítéletalkotásban | 285 |
Felnőttközpontúság és gyerekközpontúság az erkölcsi ítéletalkotásban | 286 |
Erkölcsi tettekről való elképzelés és a szociális elismerés | 287 |
Erkölcsi döntés különböző szociális szituációban | 288 |
Az erkölcsi értékrend hierarchizálódása | 290 |
Elképzelések a felnőtt életformáról | 291 |
Jogok és kötelességek egy ideálisnak elképzelt életformában | 292 |
Személyes törekvések és társadalmi célok a kívánságokban | 293 |
Nemi erkölcs, házasság, család | 293 |
Eszménykép és a személyes boldogulás útja | 295 |
Korunkról és társadalmunkról alkotott kép | 296 |
Értékorientáció az irodalmi érdeklődésben | 298 |
Az általános emberi értékek szubjektív jelentése | 306 |
Az egyéni tapasztalat mint életelv | 308 |
Életcélok, életeszmények | 310 |
Irodalom | 313 |
Rövidítések | 316 |
Szakkifejezések magyarul | 317 |
Tárgymutató | 321 |
Névmutató | 333 |
Ábrák lelőhelye | 338 |
A fotókat készítették | 339 |
Idegen nyelvű összefoglalás | 340 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.