1.061.492

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Fejlődéslélektani és pedagógiai pszichológiai szöveggyűjtemény

Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola/Kézirat

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Metodikai Kabinet jegyzetkiadási tervének megfelelően, ezúttal a fejlődéslélektan és a pedagógiai pszichológia szemelvényes anyagát kapják kézhez a Zeneművészeti Főiskola zenepedagógiai pályára... Tovább

Előszó

A Metodikai Kabinet jegyzetkiadási tervének megfelelően, ezúttal a fejlődéslélektan és a pedagógiai pszichológia szemelvényes anyagát kapják kézhez a Zeneművészeti Főiskola zenepedagógiai pályára készülő hallgatót Ezzel a szöveggyűjteménnyel is segítséget kívánunk nyújtani a hallgatóknak a fejlődés- és neveléslélektan szerteágazó, differenciálódott anyagának megismeréséhez, ami nélkül konstruktív, korszerű zenepedagógiai tevékenység el sem képzelhető, A kiadvánnyal megvalósult a teljes zenepedagógiai anyag chresztomatikus feldolgozása. Ezúton mondunk köszönetet dr. Veczkó Józsefnek, aki a lektorálás igényed munkáját vállalta és értékes észrevételeivel hozzájárult az anyag használhatóságának optimálissá tételéhez.

Vissza

Tartalom

Elősző 3
1. Fejezet. A fejlődéslélektan tárgya és módszerei 5
Nagy László: A fejlődés lélektani kutatás néhány módszertani
problémája (kivonatosan) 7
Henri Wallon: Gyermeklélektan és nevelés 10
Vaclav Prihoda: A pedagógiai pszichológia vizsgálati módszerei (kivonatosan) 13
Klein Sándor: Kísérlet egy újtipusú intelligenciateszt kialakítására (kivonatosan) 18
Csillagné Gál Judit: A zenei ízlésvizsgálatok metodologiai kérdései (kivonatosan) 20
Salamon Jenő: Öröklés és környezet (kivonatosan) 25
Kiss Tihamér: Életkori és egyéni sajátosságok (kivonatosan) 28
II. Fejezet. A csecsemőkortól a kisiskoláskorig 31
Mérei Ferenc - V. Binét Ágnes: Az anya- gyermek kapcsolat (kivonatosan) 33
Duró Lajos - Kelemen László - Radnai Béla: A tevékenységi formákról (kivonatosan) 37
Kósáné dr. Ormai Vera: A gyermek élettörténetének megismerése 38
M. M. Kolcova - A. N. Znamenszkaja: Hasznos készségek kialakítása a gyermekeknél (kivonatosan) 43
Daróczi Erzsébet: A szokások kialakításának és fejlesztésének problémái a 3 évesek csoportjában (Részlet a szerző tanulmányából) 52
Paul Michel: A zenei benyomásokra adott reakcióknak, a hallgatási kedvnek ("Hörlust") és a hallásnak a fejlődése az első életévben (Szemelvények Paul Michel Rsychologische Grundlagen der Musikerziehung c. művéből) (Fordította: Varvasovszkyné Velsz Dóra) 54
Paul Michel: Az éneklés és a fejlődést feltételező dallami képződmények (szemelvény) (Fordította: Varvasovszkyné Velsz Dóra) 58
Paul Michel: A pentaton fejlődési szakasz kérdésessége (szemelvény) (Fordította: Varvasovszkyné Velsz Dóra) 61
Paul Michel: A harmonikus hallás fejlődése (szemelvény) (Fordította: Varvasovszkyné Velsz Dóra) 62
Paul Michel: A zenei képességek és adottságok korai fellépésének okai (szemelvény) (Fordította: Varvasovszkyné Velsz Dóra) 54
Paul Michel: A rendszeres hang szeroktatás kétségessége az óvodáskorban (szemelvény) (Fordította: Varvasovszkyné Velsz Dóra) 66
Forrai Katalin: Esztétikai nevelés az óvodában (szemelvényesen) 67
Forrai Katalin: Zenei megfigyelések az 1-3 éves korú gyermekek között (Az 1970. évi Kodály Szeminárium anyagából) 73
dr. Maria von Briessen: A muzikalitás fejlődése (kivonatosan) 88
Kokas Klára: A zenei nevelés fejlődés lélektani értékelése 92
Victor András: A Kodály koncepció pszichológiai-fiziológiai alapjai (Szemelvények az 1972. évi Kodály Szeminárium anyagából) 101
Frint Tibor: A hangminőséget befolyásoló konstrukcionális és pszyphés tényezők (szemelvény) 103
Kohlberg - Yaeger - Hjertholm: A gyermek magában való beszédéről (OPKM dokumentációs anyag) 105
D. Malrieu: A beszédelsajátítás az 1-4. életévben (OPKM dokumentációs anyag) 107
Kovács Emőke: Speciális képességfejlesztés 108
Fonó Gizella: Hallod-e amit mondasz? (szemelvény) 111
Szántó Lajosné: Emlékezetvizsgálatok (kivonatosan) 112
Mérei Ferenc: A Wallon - Pisget vitáról. A fejlődés dialektikája 116
L. I. Anciferova: Henri Wallon, a haladó francia pszichológus (OPKM dokumentációs anyag) 119
Mérei Ferenc: Pigget fejlődés lélektani rendszere 120
Vincze László - Vincze Flóra: A gyermeki világkép problémája a gyermeklélektanban (szemelvény) 124
J. Piaget: Az intelligencia születése (Interjú J. Pigget-val; OPKM dokumentációs anyag)
Mérei Ferenc - V. Binét Ágnes: A tapasztalás nélkül látott világ (kivonatosan) 132
T. Bartmann: A tömeg állandósága fogalmának megértése 5-8 éves gyermekeknél (OPKM dokumentációs anyag) 138
Wladyslaw Puslecki: Az óvodás korú gyermekek matematikai fogalmai (OPKM dokum. anyag) 140
M. R. Calderoni: A mai gyermekek (OPKM dokumentációs anyag) 146
Andreas Flitner: Nemzetközi vita az óvodai nevelésről (OPKM dokumentációs anyag) I47
Kántás László: Az óvodai szociogram 148
Mérei Ferenc: Aktometria az óvodában 156
D. B. Elkonyin: A gyermek személyiségének fejlődése az
óvodáskorban (kivonatosan) 162
Sz. L. Rubinstein: A játék természete (kivonatosan) 164
Mérei Ferenc - V. Binét Ágnes: A gyermekek játékáról
(kivonatosan) 165
Mérei Ferenc: Az iskolaérettségről (kivonatosan) 170
dr. Szabó Pál: Iskolaérettségi vizsgálatok (szemelvényesen) 171
III. Fejezet. A kisiskoláskor pszichológiája 173
Paul Michel: A melodikus kifejezési formák továbbfejlődése és
az analitikus észlelési folyamatok bonyolultabbá
válása (Szemelvény) (Fordította: Laczó Zoltán) 175
Paul Michel: A zenei hallás törvényszerűségei és fejlődése
a kisiskolás és középiskolás korban (Szemelvény)
(Fordította: Laczó Zoltán) 178
Paul Michel: A jelenlegi zenetanítás a tanulók nyilatkozatainak
tükrében (szemelvény) (Fordította: Laczó Zoltán) 182
Paul Michel: Az általános szellemi és a zenei fejlődés közötti
kölcsönhatás az iskolai teljesítmények tükrében
(Szemelvény) (Fordította: Laczó Zoltán) 183
Kürti Istvánné - Szilágyi Lilla: A zenei érdeklődés alakulása
a kisiskoláskorban (szemelvény) 185
Mérei Ferenc - V. Binét Ágnes: Egykorúak társaskapcsolatainak
megszilárdulása (Szemelvény) 196
Mérei Ferenc - V. Binét Ágnes: Egy higgadt korszak gondjai (szemelvény) 200
Mérei Ferenc - V. Binét Ágnes: Az indulatok feldolgozása
gazdagítja az érdeklődést, és emeli a teljesítmény színvonalát (szemelvény) 206
Kelemen László: Néhány általános megállapítás a gondolkodás
fejlődéséről (szemelvény) 214
IV. Fejezet. A serdülőkor pszichológiája 221
dr. Bikán György: A serdülés megjelenése (szemelvény) 223
dr. Elkán György: A serdülők fejlődése. Táplálkozási kérdések
(szemelvényesen) 225
dr. Elkán György: Jelenségek, melyek eltérnek a megszokottól. A felvilágosítás. Életritmus a kamaszkorban (szemelvényesen) 228
dr. Buda Béla: A serdülőkor szociálpszichológiája (szemelvények) 233
dr. Buda Béla: A serdülési folyamat szociálpszichológiai megközelítése 233
dr. Buda Béla: A serdülőkor mint átmenet a gyermekkor és a felnőttség között (szemelvényesen) - 234
dr. Buda Béla: Normák - szabályok - szokások (szemelvényesen) 235
dr. Buda Béla: Szerep és azonosulás (szemelvényesen) 235
dr. Buda Béla: Motivációk - kapcsolatok (szemelvényesen) 238
dr. Buda Béla: Én - ideál (szemelvényesen) 241
Kruteckij - Lukin: Serdülők nevelése. A jellemalakítás sajátosságai (szemelvényesen) 244
Kruteckij - Lukin: Negatyv viselkedésformák a serdülőkorban.
Hogyan változtassuk meg azokat? (szemelvény) 250
dr. Veczkő József: A tanulók viszonya az iskolához 256
Gazsó - Pataky - Várhegyi: A zenei érdeklődés irányai
(szemelvények) 273
Paul Michel: A zenei nevelés pszichológiai alapjai. Az akceleráció
és a mutálás közötti összefüggések (Fordította: Laczó Zoltán) (szemelvény) 276
Paul Michel: A zenei élmény elmélyülése serdülő- és ifjúkorban
(szemelvény) (Fordította: Laczó Zoltán) 281
Paul Michel: Fiatalok zenei érdeklődése és a szabadidő kitöltésében elfoglalt szerepe (szemelvény) (Fordította: Laczó Zoltán) 286
Paul Michel: A sláger szerepe a fiatalok élményvilágában
(szemelvény) (Fordította: Laczó Zoltán) 288
Bácskay - Machin - Sági - Vitányi: A volt ének-zenei és normál
iskolások zenei és egyetemes Ízlésének jellemzése (szemelvény) 291
dr. Salamon Jenő: Az ifjúkor. Általános jellemzés (kivonatosan) 295
V. Fejezet. Pedagógiai pszichológia 299
dr. Radnai Béla: A neveléslélektan tárgya, feladata (szemelvényesen) 301
dr. Radnai Béla: A neveléslélektan és más tudományok kapcsolata (szemelvényesen) 305
dr. Radnai Béla: A fejlődés, fejlesztés törvényei (szemelvényesen) 308
Kelemen László: A pedagógiai hatás lélektana (szemelvény) 313
Kelemen László: A pedagógiai hatás lélektani törvényei
(szemelvény) 320
dr. Radnai Béla: Mi befolyásolja érdeklődésünk alakulását
(szemelvény) 325
dr. Radnai Béla: A viselkedés nevelés lélektani elemzése
(szemelvény) 327'
Kelemen László: A gyermeki személyiség fejlődésének néhány
sajátossága mint a nevelhetőség lélektani alapja (szemelvény) 331
dr. Radnai Béla: A közösség személyiségalakító szerepének
nevelés lélektani elemzése (szemelvény) 341
dr. Radnai Béla: A megismerő tevékenység fejlesztése
(kivonatosan) 350
Kelemen László: Az érzelmek nevelésének pszichológiai
problémái (szemelvényesen) 370
Kelemen László: Az akaraterő nevelésének lélektani alapjai (szemelvény) 372
VI. Fejezet. A zenei tanulásról 375
Kokas Klára: A transzfer fogalma és értelmezése (szemelvény) 377
Kokas Klára: A transzferhatás alapja zenei nevelésünkben (szemelvény) 380
Robert W. Lundin: A tanulás általános törvényszerűségeinek érvényesülése a zenetanulásban. Zenetanulás és megerősítés (Fordította* Laczó Zoltán) 383
Robert W. Lundin: Hogyan lehet eredményes a zenetanulás? (Fordította: Laczó Zoltán) 389
Robert W. Lundin: Programozott tanulás. Az oktatógépek és a zene (Fordította: Laczó Zoltán) 396
Kelemen László: Az egyéni, a csoport- és az osztálytanulás pszichológiája (szemelvény) 400
Tartalomjegyzék 410
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem