Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 87 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 16 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Kézirat. Megjelent 439 példányban. Tankönyvi szám: J4-792. 5 fekete-fehér ábrával. |
Fejlődéslélektan | |
A fejlődéslélektan fogalma | 5 |
A fejlődéslélektani kutatások módszertani alapelvei | 7 |
A pszichikus fejlődés mozgatóerői | 10 |
A testi fejlődés szakaszai | 17 |
A pszichikus fejlődés életkori periodizációjának lehetőségei | 19 |
A gyermek fő (alapvető) tevékenységei mint az egyes életkori periódusok legfőbb jellemzői | 22 |
A pszichikus fejlődés szakaszainak átfogó jellemzése | 24 |
Az értelmi fejlődés és az iskolai oktatás viszonya | 28 |
A pszichikus fejlődés válságkorszakai | 34 |
Az átmenet a serdülőkorba | 37 |
A serdülőkor mint átmenet a gyermekkor és a felnőttség közt | 40 |
A serdülő és az ifju gondolkodása | 47 |
A serdülés fiziológiai és szexuális problémái. Az akceleráció | 50 |
Pedagógiai pszichológia | |
A pediagógiai pszichológia fogalma és tárgya | 57 |
A személyiség fogalma | 59 |
A nevelés mint a személyiség formálása | 65 |
A személyiség formálódása és a közösség | 68 |
A tanulás pszichológiai problémái | 68 |
Oktatáslélektani elméletek | 72 |
A termelési készségek lényege, sajátosságai, kialakulása | 75 |