kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Kossuth Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 485 oldal |
Sorozatcím: | Az MSZMP Marxizmus-Leninizmus esti egyeteme |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Bevezetés | 3 |
A pszichológia tárgya és területei | 7 |
A pszichológia néhány alapproblémája | 10 |
A fejlődéslélektan tárgya és módszerei | 24 |
A fejlődéslélektan kutatási módszerei | 28 |
A fejlődés és nevelés pszichológiai alapproblémái | 41 |
A gyermek pszichikumának fejlődését meghatározó tényezők | 41 |
Érés - tanulás - fejlődés | 57 |
A fejlődés és a fejlesztés törvényszerűségei | 60 |
A dialektika törvényeiek érvényesülése a pszichikus fejlődésben | 61 |
A pszichikus fejlődés általános törvényszerűségei | 63 |
A pszichikum fejlődése egyes területein megnyilvánuló törvények | 66 |
A gyermek lelki fejlődése az iskoláskor előtt | 69 |
A csecsemőkor | 70 |
A kisgyermekkor | 76 |
Az óvodáskor | 85 |
Mit tekinthetünk a játék lényegének? | 87 |
Dackorszak-e valóban a 3 év körüli periódus? | 90 |
A cselekvés fejlődése az óvodáskorban | 94 |
A megismerés fejlődése | 99 |
A kisiskoláskor | 112 |
Iskolaérettség | 116 |
A megismerő tevékenység fejlődése | 118 |
Érzékelés-észlelés | 118 |
Emlékezés | 120 |
Képzelet | 125 |
Gondolkodás és beszéd | 127 |
A gyakorlati cselekvés fejlődése | 132 |
Figyelem és érdeklődés | 136 |
Az érzelmek és az akarat fejlődése | 140 |
A serdülőkor | 146 |
Általános jellemzés | 146 |
A megismerő tevékenység fejlődése | 155 |
Érzékelés-észlelés és emlékezés | 156 |
Reproduktív képzelet, ábrándozás, alkotóképzelet | 157 |
Gondolkodás és beszéd | 161 |
A mozgás és cselekvés fejlődése | 171 |
A serdülők érdeklődése | 174 |
A serdülők érzelmei | 177 |
Az akarat fejlődése | 181 |
Az ifjúkor pszichológiai jellemzése | 186 |
A biológiai érettség | 188 |
A pszichikus harmónia kialakulása | 189 |
Nevelés és ifjúkorban | 203 |
A felnőttkor és az öregedés | 205 |
A pedagógiai pszichológia tárgya és módszerei | 216 |
A pedagógiai pszichológia kutatási módszerei | 220 |
A pedagógiai hatás pszichológiai elemzése | 232 |
A pedagógiai tevékenység hatásfoka | 233 |
A különböző hatásformák mint a hatáskeltés eszközei | 244 |
A nevelési folyamat pszichológiai elemzése | 261 |
A nevelési folyamat szerkezete | 263 |
A különböző hatásformák mint a hatáskeltés eszközei | 244 |
A nevelési folyamat pszichológiai elemzése | 261 |
A nevelési folyamat szerkezete | 263 |
A nevelés módszereinek pszichológiai elemzése | 277 |
A közösség nevelő hatásának lélektani elemzése | 283 |
A tömeglélektan | 284 |
Kiscsoportok kutatása | 284 |
A szociometria | 286 |
A szociometriai módszer továbbfejlesztése a szocialista országokban | 288 |
A Lewin-féle csoportdinamikai vagy T-group (Training-group) módszer | 290 |
A közösség sajátosságai. Egyén és közösség | 292 |
Az iskolai osztályközösségek lélektani sajátosságai | 295 |
A közösség fejlődésnek életkori sajátosságai | 298 |
Az osztályközösség felődésének szakaszai | 302 |
A közösség rétegződése | 306 |
Néhány módszer az iskolai osztályok közösségének elemzéséhez | 309 |
A tanulás folyamatának lélektani elemzése | 316 |
A legfontosabb tanulási törvények | 317 |
Az ismeretek elsajátításának és alkalmazásának pszichológiai problémái | 324 |
Az ismeretek elsajátításának pszichológiai folyamata | 324 |
Az ismeretek alkalmazásának pszichológiai problémái | 341 |
Az ismeretek ellenőrzésének és értékelésének pszichológiai problémái | 363 |
A felelés és feleltetés pszichológiai problémái | 366 |
A vizsga lélektani problémái | 369 |
Az osztályozás lélektana | 371 |
Az ellenőrzés és értékelés adekvátabbá tételének lehetőségei | 375 |
A fáradás és túlterhelés pszichológiai problémái | 382 |
A fáradtság fogalma | 383 |
A tanulók fáradtságának forrásai | 388 |
A fáradtság következményei | 394 |
A túlterhelés és kimerülés elkerülésének pszichológiai feltételei | 396 |
A tanulók személyiségének megismerése és jellemzése | 403 |
A tanulók megismerésének programja | 406 |
A tanulmányozás módszerei | 416 |
A Pedagógiai Napló és a pedagógiai pszichológiai jellemzés | 425 |
A pályaválasztás pszichológiai problémái | 436 |
A pályaválasztás főbb kérdései | 436 |
A pályaválasztás alapelvei | 437 |
A pályaválasztás előkészítése és a tanulók megismerése | 442 |
A pályaválasztási érettség kialakításának tartalma és módszerei | 448 |
A nehezen nevelhető gyermekekkel kapcsolatos pszichológiai problémák | 461 |
A nehezen nevelhetőség fogalma | 461 |
A nehezen nevelhetőség tünetei és a tüneteket befolyásoló tényezők | 462 |
A nehezen nevelhetőség okai | 467 |
Pedagógiai tennivalók a nehezen nevelhető gyermekekkel kapcsolatos problémák megoldása érdekében | 474 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.