kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Félvászon |
Oldalszám: | 182 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. Tankönyvi száma: 52254. |
A gyermek lelki fejlődése és Pavlov tanítása a magasabb rendű idegműködéséről | 7 |
A feltétlen és feltételes reflexek és jelentőségük | 7 |
A feltételes reflexek kiépülése (izgalom és gátlás) | 10 |
A két jelzőrendszer és kölcsönhatásuk | 14 |
Az ingerek analízise és szintézise | 17 |
A dinamikus sztereotípia | 19 |
A magasabb idegműködés típusai | 20 |
A gyermek magasabb idegműködésésnek jellegzetességei | 23 |
A lelki fejlődés fogalma és tényezői | 30 |
A lelki fejlődés és a hagyományos kísérletek a problémák megoldására | 30 |
A személyiség fejlődésének marxista elmélete | 34 |
A fejlődési fázisok problémája | 41 |
Nevelési nehézségek az átmeneti periódusokban és a "kríziselmélet' kritikája | 45 |
A lelki fejlődés korszakokra osztása (perodizálása) Egyéni fejlődési különbségek | 46 |
A fejlődéslélektan módszerei | 48 |
A korai gyermekkor (a születéstől a 3. életévig) | 53 |
A csecsemőkor (első életév) | 53 |
A kisgyermekkor (2-3. életév) | 59 |
Fejlődési és nevelési nehézségek a kisgyermekkor periódusában | 70 |
Az óvodás kor (3-7. évig) | 75 |
A gyermek tevékenységi formái óvodás korban | 75 |
A játék jelentősége a gyermek lelki fejlődésében és az óvodai nevelés | 79 |
A lelki folyamatok fejlődése | 82 |
A személyiség kialakulásának kezdete | 100 |
Nevelési nehézségek az óvodás korban | 101 |
Az iskoláskor (7-14. évig) | 107 |
A tanulás mint a fejlődés fő tényezője | 107 |
A gyermek tevékenységének egyéb formái az iskoláskorban | 111 |
Az iskoláskor fejlődési fázisai | 113 |
A lelki folyamatok fejlődése. Érzékletek és észlelések | 115 |
Az emlékezet | 120 |
A képzelet | 125 |
A beszéd | 127 |
A gondolkodás | 134 |
Érzelmek és érdeklődés | 141 |
Az akarat | 145 |
Az iskolás korszak egyes nevelési nehézségei | 149 |
A serdülőkor (14-18. évig) és az ijfúkor (18-22/25. évig) | 157 |
A személyiség formálódásának fő tényezői | 157 |
A lelki folyamatok fejlődése | 165 |
Az érdeklődés fejlődése, a világnézet megszilárdulása és a jellem kialakulása | 171 |
Az ifjúkor (18-22/25. évig) | 173 |
A serdülőkor és ifjúkor nevelési nehézségei | 175 |
Szakirodalom | 181 |