1.067.358

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Fejlődéslélektan

Pedagógiai Pszichológia I.

Szerző
Szerkesztő
Szentendre
Kiadó: Fitt Image-Ego School
Kiadás helye: Szentendre
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 350 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-03-6009-8
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ennek a könyvnek az eredeti formája, A fejlődéslélektan tankönyve címen, már kilenc kiadást ért meg. Olyan alapvető munka, amely a lehetőségek szerint tükrözi a fejlődéslélektan tudományának jelenlegi állását. Aki ennek a tankönyvnek a tartalmát elsajátította, az megalapozott és differenciált fejlődéslélektani ismeretekkel rendelkezik. A könyv célja, hogy alapvető ismereteket közöljön és további tanulmányokra ösztönözzön.

Tartalom

Dr. Balogh László: Előszó a magyar kiadáshoz3
Előszó11
A fejlődéslélektan alapjai13
A fejlődés fogalma13
Személyiséglélektan és fejlődéslélektan14
Fejlődéselméletek16
Biológiai orientációjú elméletek18
Milieu elméletek19
Pszichodinamikus elméletek20
Szellemtudományi elméletek24
Interakcióelmélet25
Fejlődéselmélet és nevelés: fejlődési feladatok28
Fejlődéslélektan és az emancipáció fogalma31
A fejlődéslélektan módszerei35
Általános kutatási módszerek35
Speciális módszerek39
A multitrait-multimethod paradigma (több vonás-több módszer)44
Ellenőrző kérdések és feladatok47
A prenatális szakasz és az első életév49
Az embrió és a magzat fejlődése49
Pre- és perinatális hatások a posztnatális magatartásra52
Genetikai rendellenességek53
Születés előtti fejlődési rendellenességek53
Emocionális stressz55
Az anya beállítódása55
Prenatális kutatás56
Elméletek a születésről58
Az első életév60
Szociális és személyiségfejlődés62
Testi és pszichomotoros fejlődés az első életévben76
A veszélyeztetett gyerekek korai felismerése82
Szülés utáni depresszió84
Anya és gyerek: szükséges előfeltételek az egészséges fejlődéshez?85
Ellenőrző kérdések és feladatok87
Az első és negyedik életév közötti időszak89
Fejlődés az első életév után89
Nagyság- és formakonstancia: tárgyállandóság91
Testi és pszichomotoros fejlődés93
Szociális és személyiségfejlődés95
Kötődési viselkedés az első életév után95
A differenciálási elmélet96
A párhuzamosság elmélete97
Egocentrizmus99
Szerepátvételi viselkedés102
Modelltanulás107
Dackorszak109
Játék és játéktevékenység112
Gyerekrajzok122
Beszédfejlődés125
Történeti megjegyzések125
Az 1965 körüli helyzet126
A nativista álláspont128
Empirikus és tanuláselméleti magyarázatok131
A beszéd előfutára: gőgicsélés132
Egy szóból és két szóból álló mondatok134
Három szóból álló mondatok és a további beszédfejlődés135
A beszédkészség vizsgálata138
Szematikai fejlődés139
Karl Bühlertől máig141
A gyermek a családban142
Ellenőrző kérdések és feladatok145
A gyerek az óvodás- és iskoláskorban147
Testi és pszichomotoros fejlődés147
Az iskolaérettségtől a beiskolázási diagnosztikáig148
Szociális és személyiségfejlődés152
Kortárs- és baráti kapcsolatok152
A teljesítménymotiváció fejlődése156
A nemi identitás, a nemhez kötött viselkedés fejlődése159
Az erkölcsi fejlődés161
Kognitív fejlődés168
Piaget fejlődéselméletének központi fogalmai169
A világ reprezentációja és a kognitív fejlődés különböző szakaszai174
A fejlődés mozgatórugói184
Kritikai megjegyzések Piaget elméletéhez187
Intelligencia és iskolai siker189
A fejlődésbeli lemaradás kompenzálásának problematikája192
Tehetség198
Definíció198
Hipotézisek a kiemelkedő tehetségről199
A kiemelkedő tehetség multifaktorális modellje: interakcionalista magyarázómodell200
Tehetségkutatás203
Ellenőrző kérdések és feladatok207
Serdülőkor209
Serdülőkor és pályakezdés209
Az ifjúság szakaszai: pubertás és ifjúkor212
A serdülő testi és szexuális fejlődése214
A növekedés felgyorsulása (szekuláris akceleráció) és annak pszichoszociális implikációi214
A szexualitás fejlődése216
A serdülő szociális fejlődése226
Önállóságra törekvés és az eredetiség válsága226
A fiatalok csoportkonformitása231
Serdülők és szabadidő232
Fiatalok az iskolában és a tankötelezettség vége235
Ellenőrző kérdések és feladatok237
A fiatal felnőttkor határán239
Felnőttség, nagykorúság és emancipáció239
Fiatalok a munkahelyen és az iskolában242
Foglalkozás, hivatás, pályaválasztás247
A fiatalok helye a társadalomban251
A moralitás fejlődése255
Világnézeti állásfoglalás261
Ellenőrző kérdések és feladatok265
A felnőtt és az idős ember267
Az öregedés pszichológiája267
A felnőttkor fejlődési fázisai268
Az életpálya strukturáltsága268
Két fáziselmélet269
Az öregedés, mint egyéni probléma273
Elméletek és tipológiák273
Az idősebb embert érő különböző hatások276
Az öregedéssel összefüggő pszichológiai problémák280
Intelligencia és bölcsesség280
Szexualitás, intimitás és partnerkapcsolat286
Ellenőrző kérdések és feladatok295
Fejlődési zavarok és deviáns viselkedés297
Bevezetés297
Tanulási problémák298
Olvasási problémák299
Számolási problémák304
Viselkedési problémák308
Az autizmus314
Ellenőrző kérdések és feladatok321
Irodalom322
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem