kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Fitt Image-Ego School |
---|---|
Kiadás helye: | Szentendre |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 350 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-03-6009-8 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. |
Dr. Balogh László: Előszó a magyar kiadáshoz | 3 |
Előszó | 11 |
A fejlődéslélektan alapjai | 13 |
A fejlődés fogalma | 13 |
Személyiséglélektan és fejlődéslélektan | 14 |
Fejlődéselméletek | 16 |
Biológiai orientációjú elméletek | 18 |
Milieu elméletek | 19 |
Pszichodinamikus elméletek | 20 |
Szellemtudományi elméletek | 24 |
Interakcióelmélet | 25 |
Fejlődéselmélet és nevelés: fejlődési feladatok | 28 |
Fejlődéslélektan és az emancipáció fogalma | 31 |
A fejlődéslélektan módszerei | 35 |
Általános kutatási módszerek | 35 |
Speciális módszerek | 39 |
A multitrait-multimethod paradigma (több vonás-több módszer) | 44 |
Ellenőrző kérdések és feladatok | 47 |
A prenatális szakasz és az első életév | 49 |
Az embrió és a magzat fejlődése | 49 |
Pre- és perinatális hatások a posztnatális magatartásra | 52 |
Genetikai rendellenességek | 53 |
Születés előtti fejlődési rendellenességek | 53 |
Emocionális stressz | 55 |
Az anya beállítódása | 55 |
Prenatális kutatás | 56 |
Elméletek a születésről | 58 |
Az első életév | 60 |
Szociális és személyiségfejlődés | 62 |
Testi és pszichomotoros fejlődés az első életévben | 76 |
A veszélyeztetett gyerekek korai felismerése | 82 |
Szülés utáni depresszió | 84 |
Anya és gyerek: szükséges előfeltételek az egészséges fejlődéshez? | 85 |
Ellenőrző kérdések és feladatok | 87 |
Az első és negyedik életév közötti időszak | 89 |
Fejlődés az első életév után | 89 |
Nagyság- és formakonstancia: tárgyállandóság | 91 |
Testi és pszichomotoros fejlődés | 93 |
Szociális és személyiségfejlődés | 95 |
Kötődési viselkedés az első életév után | 95 |
A differenciálási elmélet | 96 |
A párhuzamosság elmélete | 97 |
Egocentrizmus | 99 |
Szerepátvételi viselkedés | 102 |
Modelltanulás | 107 |
Dackorszak | 109 |
Játék és játéktevékenység | 112 |
Gyerekrajzok | 122 |
Beszédfejlődés | 125 |
Történeti megjegyzések | 125 |
Az 1965 körüli helyzet | 126 |
A nativista álláspont | 128 |
Empirikus és tanuláselméleti magyarázatok | 131 |
A beszéd előfutára: gőgicsélés | 132 |
Egy szóból és két szóból álló mondatok | 134 |
Három szóból álló mondatok és a további beszédfejlődés | 135 |
A beszédkészség vizsgálata | 138 |
Szematikai fejlődés | 139 |
Karl Bühlertől máig | 141 |
A gyermek a családban | 142 |
Ellenőrző kérdések és feladatok | 145 |
A gyerek az óvodás- és iskoláskorban | 147 |
Testi és pszichomotoros fejlődés | 147 |
Az iskolaérettségtől a beiskolázási diagnosztikáig | 148 |
Szociális és személyiségfejlődés | 152 |
Kortárs- és baráti kapcsolatok | 152 |
A teljesítménymotiváció fejlődése | 156 |
A nemi identitás, a nemhez kötött viselkedés fejlődése | 159 |
Az erkölcsi fejlődés | 161 |
Kognitív fejlődés | 168 |
Piaget fejlődéselméletének központi fogalmai | 169 |
A világ reprezentációja és a kognitív fejlődés különböző szakaszai | 174 |
A fejlődés mozgatórugói | 184 |
Kritikai megjegyzések Piaget elméletéhez | 187 |
Intelligencia és iskolai siker | 189 |
A fejlődésbeli lemaradás kompenzálásának problematikája | 192 |
Tehetség | 198 |
Definíció | 198 |
Hipotézisek a kiemelkedő tehetségről | 199 |
A kiemelkedő tehetség multifaktorális modellje: interakcionalista magyarázómodell | 200 |
Tehetségkutatás | 203 |
Ellenőrző kérdések és feladatok | 207 |
Serdülőkor | 209 |
Serdülőkor és pályakezdés | 209 |
Az ifjúság szakaszai: pubertás és ifjúkor | 212 |
A serdülő testi és szexuális fejlődése | 214 |
A növekedés felgyorsulása (szekuláris akceleráció) és annak pszichoszociális implikációi | 214 |
A szexualitás fejlődése | 216 |
A serdülő szociális fejlődése | 226 |
Önállóságra törekvés és az eredetiség válsága | 226 |
A fiatalok csoportkonformitása | 231 |
Serdülők és szabadidő | 232 |
Fiatalok az iskolában és a tankötelezettség vége | 235 |
Ellenőrző kérdések és feladatok | 237 |
A fiatal felnőttkor határán | 239 |
Felnőttség, nagykorúság és emancipáció | 239 |
Fiatalok a munkahelyen és az iskolában | 242 |
Foglalkozás, hivatás, pályaválasztás | 247 |
A fiatalok helye a társadalomban | 251 |
A moralitás fejlődése | 255 |
Világnézeti állásfoglalás | 261 |
Ellenőrző kérdések és feladatok | 265 |
A felnőtt és az idős ember | 267 |
Az öregedés pszichológiája | 267 |
A felnőttkor fejlődési fázisai | 268 |
Az életpálya strukturáltsága | 268 |
Két fáziselmélet | 269 |
Az öregedés, mint egyéni probléma | 273 |
Elméletek és tipológiák | 273 |
Az idősebb embert érő különböző hatások | 276 |
Az öregedéssel összefüggő pszichológiai problémák | 280 |
Intelligencia és bölcsesség | 280 |
Szexualitás, intimitás és partnerkapcsolat | 286 |
Ellenőrző kérdések és feladatok | 295 |
Fejlődési zavarok és deviáns viselkedés | 297 |
Bevezetés | 297 |
Tanulási problémák | 298 |
Olvasási problémák | 299 |
Számolási problémák | 304 |
Viselkedési problémák | 308 |
Az autizmus | 314 |
Ellenőrző kérdések és feladatok | 321 |
Irodalom | 322 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.