kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 244 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Kézirat. Tankönyvi szám: J 2-310. |
Bevezetés (Duró Lajos) | 3 |
A fejlődéslélektan tárgya és feladatai | 5 |
A fejlődés- és neveléslélektan tanulmányozásának jelentősége a pedagógus munkájában | 7 |
A fejlődés- és neveléslélektan módszerei (Duró Lajos) | 10 |
A lelki fejlődés alapvető problémáinak értelmezése | 27 |
A gyermek lelki fejlődésére vonatkozó fontosabb idealista elméletek bírálata | 27 |
A gyermek fejlődésének tényezői | 34 |
Az öröklés, a környezet és a nevelés szerepe a gyermek fejlődésében | 34 |
A lelki fejlődés általános törvényszerűségei | 41 |
A fejlődés szakaszai és az életkori sajátosságok (Duró Lajos) | 47 |
A gyermek fejlődésének sajátosságai az iskoláskor előtti szakaszban | 53 |
A csecsemőkor (születéstől 1 éves korig) | 53 |
A kisgyermekkor (1-3 éves korig) | 59 |
Az óvodáskor (3-6 éves korig) (Duró Lajos) | 66 |
Kisiskolások | 74 |
A serdülők | 84 |
Az ifjúkor (Radnai Béla) | 99 |
A megismerő tevékenység fejlődése, fejlesztése | 114 |
Az érzékelés fejlődése, fejlesztése | 114 |
Az észlelés fejlődése, fejlesztése | 119 |
Az emlékezet fejlődése, fejlesztése | 124 |
A fantázia fejlődése, fejlesztése | 134 |
A gondolkodás fejlődése, fejlesztése (Radnai Béla) | 140 |
A pedagógiai pszichológia tárgya, feladata | 161 |
A neveléslélektan tárgya és feladatai | 166 |
A pedagógiai tevékenység (nevelés-oktatás) pszichológiai elemzése | 166 |
A pedagógiai hatás lélektana | 166 |
A nevelés folyamatának pszichológiai elemzése | 172 |
Az oktatás folyamatának lélektani alapjai | 186 |
A tanulás lélektana (Kelemen László) | 186 |
A feleltetés, minősítés pszichológiája (Radnai Béla) | 210 |
A közösség pszichológiai hatása | 219 |
A család lélektani hatása nevelés terén | 225 |
A napközi otthoni és a kollégiumi nevelés hatása | 229 |
Az osztályközösség hatása | 230 |
A tanulók személyiségének megismerése, jellemzése (Kelemen László) | 233 |