1.063.262

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Fejezetek a középiskolai matematika tanítás módszertanából I.

Kézirat/Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 174 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Megjelent 275 példányban, 100 fekete-fehér ábrával. Tankönyvi szám: J3-619.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Senki sem állíthatja magáról azt, hogy az egyedül helyes módszertani eljárások birtokában van. Ebből kiindulva a jegyzet a sokféle lehetséges módszerek közül egyet mutat be. Feltételezzük, hogy az... Tovább

Előszó

Senki sem állíthatja magáról azt, hogy az egyedül helyes módszertani eljárások birtokában van. Ebből kiindulva a jegyzet a sokféle lehetséges módszerek közül egyet mutat be. Feltételezzük, hogy az olvasó a tananyag hátteréül szolgáló matematika tantervi anyagot alaposan ismeri.
Az oktatásban követett mérce megválasztásánál a jegyzet nem elsősorban a speciális matematika osztályok igényeit tartja szem előtt, de helyenként útmutatást ad az ilyen osztályokban tanító tanár munkájához is. Egy későbbi időpontban megjelenő kötetben a középiskolai matematika oktatás további fejezeteinek (vektorok, analízis elemei, kombinatorika, valószínűségszámítás) tanításával is foglalkozunk.
Talán nem felesleges hangsúlyozni, hogy a szakmódszertan tanulása, a matematika oktatása feltételez a tanár részéről alapvető pedagógiai és pszichológiai ismereteket is. Mindenekelőtt pedig számítanunk kell arra, hogy a tanár kellő hivatástudattal végzi munkáját. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 3
AZ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS A KÖZÉPISKOLA KÖZÖTTI ÁTMENET 8
A FÜGGVÉNYFOGALOM KIALAKÍTÁSA. A FÜGGVÉNYFOGALOM
ALKALMAZÁSÁRA VALÓ NEVELÉS A KÖZÉPISKOLA ALSÓBB OSZTÁLYAIBAN 12
a) A függvényfogalom kialakítása 12
b) A függvényfogalom alkalmazási készségének
fejlesztése a középiskola alsóbb osztályaiba 26
c) A függvényfogalom tanítása a halmazelmélet
elemeinek és a reláció fogalmának felhasználásával 35
AZ EGYENLET ÉS AZ EGYENLŐTLENSÉG TANÍTÁSA 43
a) Az egyenlet fogalma 44
b) Az elsőfokú egyismeretlenes egyenletek és az
algebrai azonos átalakítások tanítása 47
c) Az elsőfokú kétismeretlenes egyenletrendszer
tanítása 67
d) Az elsőfokú egyismeretlenes egyenlőtlenségek
tanítása 75
e) Egyenletre vezető szöveges feladatok tanítása 85
NÉHÁNY MEGJEGYZÉS A GEOMETRIA TANÍTÁS KONCEPCIÓJÁHOZ 97
A SÍK- ÉS TÉRGEOMETRIA VISZONYA 99
AZ EGYBEVÁGÓSÁGI TRANSZFORMÁCIÓK SZEREPE 101
NÉHÁNY SZÓ Á BIZONYÍTÁSRÓL
A GEOMETRIAI SZERKESZTÉSI FELADATOK SZEREPE A TANÍTÁSBAN 108
AZ EGYBEVÁGÓSÁGI GEOMETRIA ELEMEINEK TANÍTÁSA 116
a) Az átmenet kérdése 116
b) Á transzformáció tanítása 124
c) Tengely körüli forgatás. Egyenesre vonatkozó tükrözés 125
d) Érintőnégyszög 135
e) Pontra vonatkozó tükrözés 141
f) Pont körüli elforgatás 146
g) Szögmérés 150
h) Középponti és kerületi szögek 151
i) Forgatás alkalmazása szerkesztésekben és bizonyításokban 135
k) Eltolás 159
l) A háromszögek egybevágósága 161
m) Az egybevágósági transzformációk áttekintése 163
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Fejezetek a középiskolai matematika tanítás módszertanából I. Fejezetek a középiskolai matematika tanítás módszertanából I. Fejezetek a középiskolai matematika tanítás módszertanából I.

A gerinc elszíneződött, javított.

Állapot:
2.580 ,-Ft
13 pont kapható
Kosárba