kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 154 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | 308 példányban jelent meg. 58 fekete-fehér ábrával illusztrált. Tankönyvi száma: J4-752. Kézirat. |
Bevezetés | 3 |
A tantárgy jelentősége, funkciói. Tantárgyak közötti kapcsolatok | 5 |
A rajz, rajzolás, szakrajz, műszaki rajz, géprajz értelmezése | 5 |
A tananyaggá szervezett tantárgy jelentősége, szerepe funkciója a szakembernevelésben | 6 |
Az általános iskolában szerzett rajzi és mértani ismeretek | 7 |
Tantárgyak közötti kapcsolatokról | 9 |
A szakrajz tantárgy, tanításának célja, feladatai, tartalma | 12 |
A tantárgyi (speciális) célok szakiskoláinkban | 12 |
A tantárgy feladatai | 13 |
A személyiségfejlesztés tartalmi és strukturális oldalával kapcsolatos feladatok | 14 |
A tanulók személyiségfejlődése dinamikájával és irányultságával kapcsolatos feladatok | 15 |
A tanulók szakrajzi képességeit fejlesztő feladatok | 16 |
Ábrázolástechnikai (kifejező-) képességek kialakításának feladatai | 17 |
Szakrajzi felfogóképesség kialakításának feladatai | 17 |
A formai megismerőképesség | 17 |
A rajzolvasási képesség | 18 |
A tervezési képesség kialakításának feladatai | 19 |
A tanulók általános műszaki tudását és képességeit fejlesztő feladatok | 19 |
A tanulók általános emberi és szakembert jellemző tulajdonságait fejlesztő feladatokról | 20 |
A tárgyi feltételek | 23 |
A személyi feltételek, a tanár személyisége | 23 |
A szakrajztanítás tartalma | 24 |
Szakmunkásképző intézetek (szakközépiskola) | 24 |
A szakközépiskola (középfokú technikum) szakrajztanításának tartalma | 25 |
A szakrajztanítás -tanulás folyamatának sajátosságairól | 27 |
A szakrajztanítás -tanulás folyamatában mutatkozó hibák | 27 |
Didaktikai feladataink főbb sajátosságai | 28 |
Az aktív tanulás pszichológiai feltételeinek megteremtése a szakrajzórán | 29 |
A tanulók szakrajzi ismeretszerző tevékenységével kapcsolatos didaktikai feladatok | 29 |
A tanulók szakrajzi ismereteinek megszilárdítása | 31 |
A szakrajzi ismeretek alkalmazása | 31 |
A szakrajztanulás folyamatáról | 32 |
A tanulók szakrajzi tudásának ellenőrzése és értékelése | 33 |
A szakrajztanítás, -tanulás módszerei | 34 |
A tantárgy módszereit meghatározó tényezők | 35 |
A szakrajzi felfogóképesség kialakításának alapjai és fejlesztése | 38 |
A kép keletkezésének tanítása | 39 |
A műszaki távlatos kép keletkezésének tanítása | 40 |
Az axonometrikus kép keletkezésének tanítása | 43 |
A "vetületi ábrázolás" témájának tanítása | 44 |
A szakrajzi megismerőképesség fejlesztése | 46 |
A forma észlelésének fejlesztéséről | 47 |
A tárgy résztulajdonságainak vizsgálata | 47 |
Nézeti képek csúcsainak, éleinek, lapjainak jelölése | 48 |
A tárgy összefüggéseinek vizsgálata | 50 |
Nézetek egyeztetése axonometrikus képével | 50 |
Térláttató, vagy térhatású rajzok tanulmányozása | 50 |
A megismerőképesség és szemléltetés | 53 |
A forma, a tárgy, a szerkezet megfigyelésének fejlesztéséről | 54 |
Modellválogatás | 54 |
Modellkészítés | 56 |
Papírmodell készíttetése | 56 |
Anyagalakító munka | 59 |
Huzalhajtogatás | 60 |
Idomokból való összerakás | 62 |
A szakrajzi alkotójellegű megismerőképesség fejlesztéséről | 62 |
Formaemlékezet fejlesztése | 62 |
Axonometrikus képről nézeti képek rajzolása | 63 |
A formaképzelet fejlesztése | 64 |
Nézetek válogatása | 64 |
További nézetek szerkesztése | 66 |
Alkatrészrajzok alapján összeállítás adatainak meghatározása | 68 |
A szakrajzi gondolkodásról | 69 |
Szóbeli leírás | 69 |
Új képies kép szerkesztése | 71 |
Nézeti képekből axonometrikus kép szerkesztése, rajzolása | 71 |
A tanulók rajzjavításáról | 72 |
Az alak és formaelemzés | 72 |
Formamagyarázat | 73 |
Formaelemzés | 74 |
A felület ill. idom elemzése | 75 |
A rekonstruktív képességek kialakításának, fejlesztésének és ellenőrzésének módszereiből | 75 |
Gondolati, szóbeli rajztanulmányozás | 76 |
Irányított rajztanulmányozás | 77 |
Tematikus rajztanulmányozás | 77 |
A teljes rajztanulmányozás | 79 |
Önálló rajztanulmányozás | 79 |
Rajztanulmányozás tervezése (Óravázlatok) | 80 |
Összeállítási rajzok tanulmányozása | 83 |
Néhány sajátos rajztanulmányozás | 86 |
Műveleti utasítások, művelettervek tanulmányozása | 89 |
Szakrajzórán kívüli rajztanulmányozásról | 91 |
Rajztanulmányozás rögzítése írásban és jelekkel | 91 |
Színező felületelemzés, felületelemző jelölés | 92 |
Rekonstrukció rögzítése jegyzetben | 95 |
Rajztanulmányozás feleletválasztással | 97 |
A feladatmegoldó rajzolás módszereiről (Rekonstrukció rajzolással) | 100 |
A problémamegoldó rekonstrukció módszertani kérdései | 101 |
A szakrajzfeladatok | 102 |
A feladatok kiadása | 102 |
A szakrajzfeladatok és feladatsorok megoldására való felkészítés | 103 |
A feladatmegoldó rajzolás korrektúrájának néhány kérdése | 103 |
Korszerű tantárgypedagógiai tevékenység megvalósításának módszereiről | 105 |
A tanulási tevékenység vezérlésének néhány módszere | 105 |
A tanulási tevékenység vezérlése rajzokkal | 106 |
A tanár táblai rajzának vezérlése rajzokkal | 108 |
A táblai magyarázó rajz készítésének technikája | 109 |
A táblai rajz, vagy ábra tervezése, elemzése | 111 |
A szakrajztanulási folyamat szabályozásának módszereiből | 112 |
A korrektúra | 113 |
Az egyéni korrektúra módszertani kérdései | 113 |
A frontális osztálykorrektúra | 114 |
A korrektúra hibái | 115 |
A változó korrektúrából | 116 |
Eljárások a tantárgyban | 116 |
A technológiailag helyes mérethálózat tanításából | 117 |
A szerkesztés menetéről | 118 |
A műszaki vázlatkészítés módszerei | 120 |
A modell utáni távlatos vázolás tanításáról | 121 |
A vázlatkészítés fokozatossága | 122 |
A felvételi vázlatkészítés tanításának módszerei | 123 |
A felvételi vázlatkészítés néhány módszertani kérdése | 126 |
A programozott szakrajz tanítás-tanulásról | 127 |
Az ábrázolástechnika tanításának módszertani kérdései | 128 |
A rajzeszközhasználatról | 128 |
A tusmunka, a sablonhasználat, rajzelőkészítés | 130 |
A rajztechnika tanításának módszertani kérdései | 131 |
A szabványírás tanítása | 131 |
A szerkesztett ceruzarajz technikájának néhány tanítási kérdése | 134 |
A tustechnika tanítása, kihúzás | 135 |
A vázlatkészítés rajztechnikájának tanításáról | 136 |
Bevezetés a terméktervezés módszertanába | 137 |
A korrektúra tartalma öntvénykialakításnál | 138 |
Méretezési feladatok és korrektúrája | 140 |
A tervvázlat korrektúrája | 141 |
A tanár feladatellenőrzése és értékelése | 143 |
Irodalom | 145 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.