kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Közoktatásügyi Kiadóvállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 120 oldal |
Sorozatcím: | Szocialista nevelés kiskönyvtára |
Kötetszám: | 28 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | |
A tudatos fegyelemről | 5 |
Tudatos fegyelemre nevelés a tanítási órán | 8 |
Bevezetés | 8 |
A tanítási órán tapasztalt fegyelmezetlenség okai általában | 10 |
A tanítási órára való előkészület vagy készületlenség kihatásai az óra fegyelmére | 12 |
Néhány nevelési és oktatási alapelv alkalmazásának problémája tanítási óráinkon | 20 |
A tanítási óra anyagának eszmei-politikai tartalma a tudatos fegyelemre nevelés szolgálatában | 25 |
A különböző tárgyak tanítási óráján felmerülő fegyelmi problémák | 27 |
A nevelőtestület és a nevelői eljárások egységének fontossága az oktató, nevelő munkában | 35 |
A nevelő tekintélye | 41 |
Iskolai rend | 43 |
Jutalmazás és büntetés | 51 |
Gyermekközösségek megszervezésének szerepe a fegyelem kialakításában | 59 |
A közösség fogalma | 59 |
A gyermekközösség kialakításának útja | 61 |
A tanulók megismerése | 61 |
A közösségalakítás első foka | 63 |
A nevelői követelmények | 64 |
A közösségalakítás második foka | 71 |
Az aktíva kialakítása | 75 |
A DISZ (Úttörő) szerepe az öntudatos fegyelem megszilárdításában | 80 |
A DISZ (Úttörő) vezetőjéne jó megválasztása | 82 |
Hogyan induljunk el? | 83 |
Hogyan segít a DISZ (Úttörő) az iskola fegyelmének további megszilárdításában? | 86 |
Kirívó fegyelmezetlenségek megoldása a DISZ (Úttörő) segítségével | 88 |
DISZ (Úttörő) kezdeményezések | 89 |
A jó napközi otthon szerepe az iskolai fegyelem kialakításában | 93 |
A napközi otthonok feladata | 93 |
A jó napközi otthon berendezése | 94 |
A napközi otthon-vezető | 96 |
A napközi otthonban folyó munka megszervezése | 96 |
A napközi otthon és a szülők kapcsolata | 102 |
A család és az iskola kapcsolatának szerepe a fegyelemre nevelésben | 104 |
A család és az iskola együttműködésének szükségessége | 105 |
A szülők nézetei a családi és iskolai nevelés viszonyáról | 107 |
A pedagógus szerepe a családban mutatkozó nevelési hibák kiküszöbölésében | 110 |
A pedagógus feladata a tanulók napirendjének megszervezésében | 112 |
A család és az iskola kapcsolatainak kiépítése | 113 |
A családlátogatás | 116 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.