kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
ÓKOR | |
Platon: A múzsai nevelés és a testgyakorlás | 15 |
Aristoteles: Mit kell tanítani? | 22 |
Quintilianus: A gyermek első elemi oktatása | 27 |
KÖZÉPKOR - A kereszténység kezdetei | |
Szt. Jeromos: Levél a nőnevelésről Laetához | 34 |
Szt. Ágoston: A megkeresztelendők tanításáról | 39 |
Hrabanus Maurus: A hét szabad művészet | 47 |
ÚJ-KOR - A refomáció kora | |
Luther: A német városok tanácsos uraihoz | 64 |
Pázmány Péter: A fiaknak istenes nevelésérül | 73 |
Fraknói Vilmos: Hazai iskolázás a XVI. században | 83 |
ÚJKOR - A realizmus | |
Montaigne: Az emlékezőképesség egyoldalú fejlesztéséről | 86 |
Comenius | |
A tanítás és tanulás könnyű voltának alapelvei | 89 |
A szemléltetésről | 96 |
Apáczai Csere János - A Magyar Encyclopedia X. részéből: | |
A tanítókról | 103 |
A tanulókról | 104 |
Az iskolákról | 105 |
Locke - Gondolatok a nevelésről | |
Bevezetés | 107 |
Az egészségről | 108 |
A nevelőről | 109 |
A megokolás | 112 |
A jó házból való ifjat illető testgyakorlásról | 113 |
Fénelon: Oktatás az asszonyok kötelességeiről | 117 |
ÚJKOR - A pietizmus | |
Francke: Utasítás az árvaház tanítói számára | 120 |
ÚJKOR - A felvilágosodás kora | |
Rousseau - Az "Emil"-ből | |
Rousseau előszava | 123 |
A nevelés célja és programja | 128 |
A nevelés alapelve: A nevelés legyen negatív | 136 |
Basedow - A "Módszerkönyv"-ből | |
A nevelés célja | 142 |
A tanításról | 142 |
Szóismeret és tárgyismeret | 143 |
Az "Elemi mű"-ből | 144 |
Egy előkelő állású leendő férfi gyakorlatai 10-16 évig | 144 |
A szövés | 146 |
A tanítás | 148 |
Salzmann - A "Rákkönyvecské"-ből | 149 |
Hogyan tehetjük magunkat a gyermek előtt gyűlöletessé? | 149 |
Hogyan neveljük a gyermeket hazugságra? | 151 |
Maróthi György | 152 |
Elöljáró beszéd | 152 |
Felbiger | 159 |
Az együttes tanításról | 159 |
Az együttolvasásról | 160 |
A kezdőbetűs módszer | 163 |
A tabellákról | 163 |
A katekizálásról | 168 |
Kazinczy : Hivatalban vezető beszéd | 171 |
ÚJKOR - A XIX. század | |
Pestalozzi | |
Egy remete esti órái | 182 |
Egy jószívű férj ki feleségét és gyermekeit mégis szerencsétlenné teszi | 187 |
Az ilyen oktatást megértik, de az édesanya az, aki adja | 190 |
Hogyan tanítja Gertrud gyermekeit? | 192 |
Frőbel | |
A gyermek ötödik játéka | 200 |
A papirhajtogatás | 210 |
Herbart | |
Bevezetés | 216 |
A nevelés célja | 220 |
A pedagógia megalapozása | 221 |
A tanítás célja | 224 |
Az érdeklődés sokoldalúsága. Elmélyedés és meggondolás. A négy fokozat | 224 |
Az érdeklődés főcsoportjai | 228 |
Szilasy János: A nevelés célja | 231 |
Fáy András: A legegyszerűbb nevelési rendszer | 233 |
Lubrich Ágost: A nevelés főelve | 234 |
Felméri Lajos: Nemzeti nevelés | 239 |
Kiss Áron: Losontzi Hármas Kis Tükre | 243 |
Kármán Mór: A nevelés feladatai | 247 |
Spencer: A természetes visszahatások tana | 256 |
ÚJKOR - A legújabb kor pedagógusai | |
Rein Vilmos: Az anyag feldolgozása | 264 |
Willmann: Az appercepció és ennek didaktikai értéke | 269 |
Natorp: A szociálpedagógia fogalom | 277 |
Kerschensteiner : A hivatásra való képzés, mint első feladat | 279 |
Meumann: A kísérleti pedagógia földadata | 284 |
Lay A. V.: Az emlékezet nevelése | 288 |
Hall Stanley: A gyermekek hazugságairól | 296 |
Foerster: Iskola és jellem | 313 |
Függelék | |
Tételek az olvasmányokkal kapcsolatban szóbeli és írásbeli kidolgozása | 320 |