1.062.058

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Dél-alföldi régió akkreditált felnőttképzési intézményeinek működési jellemzői

Kutatási jelentés

Szerző
Szerkesztő
Szeged
Kiadó: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Felnőttképzési Intézet
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 116 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-992-739-1
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az andragógia tudománya Magyarországon az utóbbi években, a felsőoktatás bolognai rendszerének kialakításával párhuzamosan, az andragógia szak megjelenése okán kezdett ismertté válni. Egyelőre... Tovább

Előszó

Az andragógia tudománya Magyarországon az utóbbi években, a felsőoktatás bolognai rendszerének kialakításával párhuzamosan, az andragógia szak megjelenése okán kezdett ismertté válni. Egyelőre azonban elsősorban a szűkebb szakmai közvélemény ismeri közelebbről. Miközben Nyugat-Európában már az ötvenes években elkülönült a pedagógiától a neveléstudományon belül, és a hetvenes évektől egyre ismertebbé vált a szakterület, hazánkban még a neveléstudomány képviselői részéről is gyakran tapasztalható elutasító magatartás. Az élethosszig tartó tanulás, a felnőttképzés jelentőségét ugyan nálunk sem vonja kétségbe senki, azonban az ezzel foglalkozó, a felnőttkori tanulás törvényszerűségeit, módszereit, a felnőttnevelésnek a gyermekneveléstől eltérő sajátosságait kutató andragógia tudományának a létjogosultságát annál inkább. A hagyományos akadémiai tudományágak képviselői részéről talán érthető is az óvatos magatartás, hiszen egy fiatal tudományágról van szó - főleg, ha a matematikához, vagy éppen a filozófiához próbáljuk hasonlítani melynek még bizonyítania kell. Ráadásul olyan interdiszciplináris tudományágról beszélhetünk, amely több más tudományág eredményeit felhasználva dolgozik: így pl. a filozófia, a társadalomtudományok, vagy éppen a közgazdaságtudomány egyes területein már elfogadott ismereteket is alkalmazva építi ki saját rendszerét.
Mindezek miatt az andragógiai kutatásoknak kiemelt jelentősége van, hiszen minden egyes kutatás a szakma tudományos megalapozottságát erősíti, és ezen keresztül elfogadását segíti.
A Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Karának Felnőttképzési Intézetében 2006 óta folyik andragógia alapképzés, 2009 óta pedig mesterképzés is.
Ennélfogva az andragógia tudományos fundamentumának erősítését, az andragógiai kutatásokban való kezdeményezést, illetve részvételt kötelező feladatnak tartja az intézet oktatói közössége. A szakterület hosszú távú működéséhez pedig újabb és újabb kutató generációk kinevelésére is szükség van, hiszen jelenleg még kevés a valóban hozzáértő, elkötelezett szakember. Ezért van úttörő szerepe az intézetünkben a Farkas Éva egyetemi docens által életre hívott Andragógiai Kutatócsoportnak, melyben lehetőség van a motivált, érdeklődő hallgatók és a már elismert szakemberként számon tartott oktatók közös munkálkodására. Az itt elkezdődött kutatások alkalmat adnak a tehetséggondozásra, az andragógia tudományosságát szolgáló kutatásokra éppúgy, mint az egyetemmel szemben támasztott elvárások teljesítésére: az oktatás és a kutatás egységének megvalósítására, illetve a kutatás eredményeinek a gyakorlatban történő hasznosítására. Vissza

Tartalom

Előszó 5
Bevezető 7
1. A kutatás célja, várható hatása, hipotézisei és a kutatás során alkalmazott módszerek 9
1.1. A kutatás célja 10
1.2. A kutatás várható hatásai 11
1.3. A kutatás hipotézisei 12
1.4. A kutatás során alkalmazott módszerek 13
2. A Dél-Alföldi régió gazdasági jellemzői 16
3. Felmérés a Dél-Alföldi régió akkreditált felnőttképzési intézményeinek működési jellemzőiről 17
3.1. Az intézmények általános adatai 17
3.2. Az intézmények működési adatai 20
3.3. Az intézmények képzési adatai 31
3.4. A felnőttképzési szolgáltatások 51
3.5. Esélyegyenlőség biztosítása 59
3.6. Jogi szabályozás 72
4. A Dél-alföldi régió munkaerőpiacának strukturális elemzése az Állami Foglalkoztatási Szolgálat álláshirdetéseinek elemzéséből származó adatok alapján 85
5. A kutatás hipotéziseinek igazolása 91
6. A kutatások legfontosabb megállapításai 97
I. Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat álláshirdetéseinek elemzése 97
II. Az akkreditált felnőttképzési intézmények általános adatai 98
III. Az intézmények működési adatai 98
IV. Az intézmények képzési adatai 99
V. Felnőttképzési szolgáltatások 101
VI. Esélyegyenlőség biztosítása 102
VII. Jogi szabályozás 104
7. A kutatás megállapításaiból következtethető javaslatok 106
8. Összegzés 114
9. Felhasznált irodalom 115
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A Dél-alföldi régió akkreditált felnőttképzési intézményeinek működési jellemzői A Dél-alföldi régió akkreditált felnőttképzési intézményeinek működési jellemzői
Állapot:
2.440 Ft
1.220 ,-Ft 50
6 pont kapható
Kosárba