kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 155 oldal |
Sorozatcím: | Pedagógiai Közlemények |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-17-9054-1 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 53032/1. |
Bevezetés | 9 |
Nemzetközi tapasztalatok | 11 |
A mikrotanítás fogalma | 13 |
A mikrotanítás kialakulásának feltételei | 13 |
A mikrotanítás meghatározása | 14 |
Pedagógiai jártasságok - pedagógiai készségek | 17 |
A pedagógiai készségek tartalma, a főbb készségprogramok | 19 |
A pedagógiai jártasságok és készségek jellege | 21 |
A pedagógiai tevékenység: elemzés, döntés és végrehajtás | 27 |
A készségek típusai | 34 |
A modell | 35 |
A mikrotanítás során megvalósuló tanulás mechanizmusa | 35 |
A modell fogalma és sajátosságai | 37 |
A tanítás | 40 |
A tervezés | 40 |
A mikroóra | 41 |
Visszacsatolás - önkonfrontáció | 46 |
Az önkonfrontáció hatásmechanizmusa és hatása | 47 |
A visszacsatolás típusai | 50 |
A visszacsatolás forrásai | 51 |
Auditív vagy audióvizuális visszacsatolás | 53 |
A vezető tanár | 57 |
A tanulók mint a visszacsatolás forrásai | 57 |
A csoporttársak mint a visszacsatolás forrásai | 57 |
A megfigyelési eszközök mint a visszacsatolás forrásai | 58 |
A mikrotanítás hatékonysága | 60 |
A mikrotanítás helye a pedagógusképzésben | 64 |
Mikrotanítás Magyarországon | 67 |
Törekvések a mikrotanítás hazai alkalmazására | 70 |
Kísérlet a mikrotanítás alkalmazására a tanítóképzésben | 71 |
Az adatgyűjtés módszerei | 71 |
Az eredmények és értelmezésük | 71 |
Kísérlet a mikrotanítás alkalmazására a tanárképzésben | 76 |
Hipotézisek | 76 |
A vizsgálat megszervezése, a minta | 78 |
A mérőeszköz, az adatok feldolgozásának módjai | 80 |
Az eredmények és értelmezésük | 81 |
A mikrotanítás alkalmazásának perspektívái | 91 |
Az elméleti ismeretek alkalmazása, gyakorlása - jártasságok és készségek kialakítása | 92 |
A pedagógiai képességek fejlesztése | 92 |
A pedagógus személyiségének fejlesztése | 93 |
Gyakorlatra orientált, integrált pedagógiai képzés | 94 |
Mellékletek | 97 |
Készségleírások | 97 |
Magyarázat | 97 |
Hatékony kérdezés | 101 |
Értékelés | 105 |
Az esztergomi előkísérlet adatai | 109 |
Hallgatói kérdőív | 115 |
Szempontsorozat a tanítási tevékenység értékeléséhez | 116 |
Irodalom | 135 |
Rezümék (angol, német, orosz) | 151 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.