1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Új kutatások a neveléstudományokban 2013

Változó életformák, régi és új tanulási környezetek/Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottsága

Fülszöveg

A XIIL Országos Neveléstudományi Konferencia Tudományos Programbizottsága és szervezői szeretettel köszöntik az olvasót. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottsága által szervezett, nagy hagyományú, és immár 13. alkalommal megrendezett szakmai rendezvényünk tanulmánykötetét tartja a kezében. Úgy gondoljuk, hogy a hazai neveléstudomány nagy tapasztalattal rendelkező elméleti és gyakorlati szakembereinek, valamint a tudományos utánpótlás képviselőinek elmélyült munkája nyomán ebben az évben is számos olyan új kutatási eredmény született, amely méltó ehhez a kötethez.
A XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia a hazai neveléstudományi kutatások mellett a közoktatás és a pedagógusképzés múltból származó legfontosabb értékeinek és a jövőbeni feladatainak számbavételét tűzte napirendjére. Ennek jegyében adtuk rendezvényünknek a Változó életformák, régi és új tanulási környezetek címet.
Ezzel a gondolattal szerettük volna felhívni a figyelmet arra a kihívásra,... Tovább

Fülszöveg

A XIIL Országos Neveléstudományi Konferencia Tudományos Programbizottsága és szervezői szeretettel köszöntik az olvasót. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottsága által szervezett, nagy hagyományú, és immár 13. alkalommal megrendezett szakmai rendezvényünk tanulmánykötetét tartja a kezében. Úgy gondoljuk, hogy a hazai neveléstudomány nagy tapasztalattal rendelkező elméleti és gyakorlati szakembereinek, valamint a tudományos utánpótlás képviselőinek elmélyült munkája nyomán ebben az évben is számos olyan új kutatási eredmény született, amely méltó ehhez a kötethez.
A XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia a hazai neveléstudományi kutatások mellett a közoktatás és a pedagógusképzés múltból származó legfontosabb értékeinek és a jövőbeni feladatainak számbavételét tűzte napirendjére. Ennek jegyében adtuk rendezvényünknek a Változó életformák, régi és új tanulási környezetek címet.
Ezzel a gondolattal szerettük volna felhívni a figyelmet arra a kihívásra, amelyet gyorsan változó világunk jelent a neveléstudomány számára. A régi és az új nem jelenti ezek szembeállítását, hanem azt jelzi, hogy a tanulási színterek a technológia által folyamatosan korszerűsödnek, így a régi mellett új tanulási formákat, stílusokat indukálnak.
Emelték a konferencia színvonalát a meghívott külföldi előadók, így Barabási Albert László, a Northeastern és a Harvard University egyetemi tanára, Andy Hargreaves, a Boston College professzora, Simonetta Polenghi, a Milánói Katolikus Egyetem történésze és Jean-Francois Rouet, a Poitiers Egyetem kutatója.
Befejezésként szeretnék köszönetet mondani Bárdos Jenő professzornak, Racsko Réka titkárnak, Csernai Zoltán informatikusnak és Varga Ferenc technikai vezető- nek kimagasló tevékenységéért. Vissza

Tartalom

Előszó 7
Borbás László - Herzog Csilla - Racsko Réka - Szíjártó Imre - Tóth Tibor: Médiatudatosság és médiaműveltség: összegző tanulmány 9
Buránszkiné Sallai Márta: Az időjárási szélsőségek és a racionális viselkedés megismertetése mint nevelési feladat 23
Czinege Mónika: Kooperatív tanulás alkalmazásának vizsgálata a számítástudomány oktatásában 37
Daru Katalin - Tóth Zoltán: A szóasszociációs módszer alkalmazhatósága óvodások időjárással kapcsolatos tudásszerkezetének vizsgálatára 51
Dávid Mária - Estefánné Varga Magdolna - Hatvani Andrea —Taskó Tünde - Dorner László - Soltész Péter: Az infokommunikációs eszközök gyakori használatának hatása a tanulói képességekre 63
Derényi András: Deliberatív kutatás mint fejlesztési és tanulási eszköz a felsőoktatásban /Egy kutató-fejlesztő munka első tapasztalatai 77
Forgó Sándor: Az információközvetítő szakmák új média kompetenciái, az új média lehetőségei 87
Forray R. Katalin - Híves Tamás: A közösségi tanulás forrásai 105
Gulyás Enikő: A biblioterápia helye a neveléstudományban 117
Híves Tamás - Kozma Tamás: Az expanzió vége? 131
Köpeczi-Bócz Tamás: Oktatás a globális médiakörnyezetben (Ki neveli a gyermeket?) 149
Lengyelné Molnár Tünde: IKT mint kulcs az oktatás és a gazdasági versenyképesség között 165
Méreg Martin: A dualizmus kori tanítóegyesületek pedagógiai tudástranszferben betöltött szerepe mikrotörténeti megközelítésben 177
Pléh Csaba: Az ént körülvevő hálózatok meghatározói Kognitív, evolúciós és szociálpszichológiai mozzanatok 193
Polónyi István: Az iskolázottság, a gazdasági fejlettség és a kapitalizmus modellek 207
Racsko Réka: Összehasonlító pedagógiai kutatások szükségessége az új tanulási környezetek bevezetésében a humán teljesítményt támogató technológiai kutatások szemszögéből 221
Sántha Kálmán: Új módszertani aspektusok szükségessége a tanári tevékenység elemzésében 239
Simon Tünde — Kárpáti Andrea: A vizuális kommunikáció összetevői és online mérése 10-12 éves korban 253
Thékes István: Egy kontrollcsoportos angol szótanulási kísérlet eredményei magyar főiskolások körében 269
Tóvári Judit: Virtuális szemináriumok szervezésének elméleti és gyakorlati kérdései 281
Ütöné Visi Judit: A környezeti tartalmak megjelenése a földrajz érettségiben 295
Virág Irén: A filantropizmus jelenléte a magyarországi nőnevelő intézetekben 307
Verők Attila: Egy erdélyi szász polihisztor, Martin Schmeizel (1679-1747) oktatói és tankönyvírói munkássága 319
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem