Fülszöveg
A XIIL Országos Neveléstudományi Konferencia Tudományos Programbizottsága és szervezői szeretettel köszöntik az olvasót. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottsága által szervezett, nagy hagyományú, és immár 13. alkalommal megrendezett szakmai rendezvényünk tanulmánykötetét tartja a kezében. Úgy gondoljuk, hogy a hazai neveléstudomány nagy tapasztalattal rendelkező elméleti és gyakorlati szakembereinek, valamint a tudományos utánpótlás képviselőinek elmélyült munkája nyomán ebben az évben is számos olyan új kutatási eredmény született, amely méltó ehhez a kötethez.
A XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia a hazai neveléstudományi kutatások mellett a közoktatás és a pedagógusképzés múltból származó legfontosabb értékeinek és a jövőbeni feladatainak számbavételét tűzte napirendjére. Ennek jegyében adtuk rendezvényünknek a Változó életformák, régi és új tanulási környezetek címet.
Ezzel a gondolattal szerettük volna felhívni a figyelmet arra a kihívásra,...
Tovább
Fülszöveg
A XIIL Országos Neveléstudományi Konferencia Tudományos Programbizottsága és szervezői szeretettel köszöntik az olvasót. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottsága által szervezett, nagy hagyományú, és immár 13. alkalommal megrendezett szakmai rendezvényünk tanulmánykötetét tartja a kezében. Úgy gondoljuk, hogy a hazai neveléstudomány nagy tapasztalattal rendelkező elméleti és gyakorlati szakembereinek, valamint a tudományos utánpótlás képviselőinek elmélyült munkája nyomán ebben az évben is számos olyan új kutatási eredmény született, amely méltó ehhez a kötethez.
A XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia a hazai neveléstudományi kutatások mellett a közoktatás és a pedagógusképzés múltból származó legfontosabb értékeinek és a jövőbeni feladatainak számbavételét tűzte napirendjére. Ennek jegyében adtuk rendezvényünknek a Változó életformák, régi és új tanulási környezetek címet.
Ezzel a gondolattal szerettük volna felhívni a figyelmet arra a kihívásra, amelyet gyorsan változó világunk jelent a neveléstudomány számára. A régi és az új nem jelenti ezek szembeállítását, hanem azt jelzi, hogy a tanulási színterek a technológia által folyamatosan korszerűsödnek, így a régi mellett új tanulási formákat, stílusokat indukálnak.
Emelték a konferencia színvonalát a meghívott külföldi előadók, így Barabási Albert László, a Northeastern és a Harvard University egyetemi tanára, Andy Hargreaves, a Boston College professzora, Simonetta Polenghi, a Milánói Katolikus Egyetem történésze és Jean-Francois Rouet, a Poitiers Egyetem kutatója.
Befejezésként szeretnék köszönetet mondani Bárdos Jenő professzornak, Racsko Réka titkárnak, Csernai Zoltán informatikusnak és Varga Ferenc technikai vezető- nek kimagasló tevékenységéért.
Vissza