Fülszöveg
Fegyverneki Szabó András a szerkesztő és kiadó szemével
Sínen haladunk, vezérelt az életünk. Az óránk egyre csak ketyeg. Az idővonat feltartóztathatatlanul robog velünk.
F. Szabó András életének zakatolásai rímekké váltak, a rímek tükörré, amelyet odatart a saját élete, munkatársai, környezete elé. Valódi szélvető alkat, bátor rímfaragó, érzékeny a kapcsolataiban. Megpróbáltatásai ellenére is derűs, vidám ember maradt. Könnyen barátkozó, nyílt, őszinte ember.
Az első kötetes költő versei sokatmondó ciklusokba rendezve kínálják magukat az olvasóknak.
Fegj^erneken születtem 1943. október 27-én. Édesapám mezőgazdasági munkás, majd a vasútnál dolgozott. Édesanyám otthon nevelt bennünket. Az általános iskola elvégzése után kitanultam a géplakatos mesterséget. 1962-ben az első munkahelyem Budapesten a Kispesti Erőműben volt. Ezután MÁV dolgozóként — a szakosítóvizsga elvégzése után — dízelmozdonyvezető lettem Szolnokon. 1973-ban kerültem a Szolnoki MÁV Járműjavítóba mozdonyátvevőnek...
Tovább
Fülszöveg
Fegyverneki Szabó András a szerkesztő és kiadó szemével
Sínen haladunk, vezérelt az életünk. Az óránk egyre csak ketyeg. Az idővonat feltartóztathatatlanul robog velünk.
F. Szabó András életének zakatolásai rímekké váltak, a rímek tükörré, amelyet odatart a saját élete, munkatársai, környezete elé. Valódi szélvető alkat, bátor rímfaragó, érzékeny a kapcsolataiban. Megpróbáltatásai ellenére is derűs, vidám ember maradt. Könnyen barátkozó, nyílt, őszinte ember.
Az első kötetes költő versei sokatmondó ciklusokba rendezve kínálják magukat az olvasóknak.
Fegj^erneken születtem 1943. október 27-én. Édesapám mezőgazdasági munkás, majd a vasútnál dolgozott. Édesanyám otthon nevelt bennünket. Az általános iskola elvégzése után kitanultam a géplakatos mesterséget. 1962-ben az első munkahelyem Budapesten a Kispesti Erőműben volt. Ezután MÁV dolgozóként — a szakosítóvizsga elvégzése után — dízelmozdonyvezető lettem Szolnokon. 1973-ban kerültem a Szolnoki MÁV Járműjavítóba mozdonyátvevőnek 1982-től a Törökszentmiklósi Állami Gazdaságban, ezután a Szolnoki Betonelemgyárban dolgoztam mozdonyvezetőként 1986-tól 1994-ig. A gyár felszámolása után sikerült újra a vasúthoz menni dolgozni, és innen mentem nyugdíjba 1998-ban.
Fiatalságom ideje alatt önszorgalomból megismertem az órák szerkezetét és különböző típusú órákat javítottam negyven éven át.
Egészségi okok miatt a szülőföldemet el kellett hagynom 2000-ben. így kerültem az ország legmagasabb és legszebb hegyéhez, a Mátra lábához: Mátraderecskére.
Verset 1986-tól írok, remélem életem végéig. Első verseskötetemet ajánlom minden olyan embernek, akik szeretnek őszinte verset olvasni és van humorérzékük.
• 1 , • I ¦ 1
iii
Vissza