1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Exportorientált kötöttpályás közlekedési rendszerek fejlesztése I.

Elemző tanulmány

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A külkereskedelmi tapasztalatok azt bizonyítják, hogy a világpiacon általában, de különösen a kommunális beruházások és ezek között a közlekedési létesítmények terén egyre nő a komplex berendezések... Tovább

Előszó

A külkereskedelmi tapasztalatok azt bizonyítják, hogy a világpiacon általában, de különösen a kommunális beruházások és ezek között a közlekedési létesítmények terén egyre nő a komplex berendezések iránti igény. Emiatt egyedi termékeket egyre nehezebb önállóan értékesíteni.
A tanulmány célja megvizsgálni a kötött pályás közlekedési rendszerek komplex létesítésével kapcsolatos export jelenlegi feltételeit és javaslatot tenni az export-lehetőség megteremtése, illetve fokozása érdekében szükséges teendőkre illetve intézkedésekre.
A tanulmány a
- nagyvasutak,
- metró, illetve gyorsvasutak,
- városi és közúti villamos vasutak,
- trolibusz hálózatok
exportjának lehetőségeit vizsgálja.
A tanulmány jelen első része a komplex közlekedési rendszerek villamos részét vizsgálja, így az
- áramellátás és munkavezeték,
- villamos járművek,
- biztosító, jelző, távvezérlő és távközlő berendezések
kérdésével foglalkozik. A megállapítások és javaslatok egy része azonban a komplett közlekedési rendszerekre is vonatkoztatható.
A közlekedési rendszerek nem villamos részét /pályaépítés, dízel járművek, javító, karbantartó bázisok stb./ a tanulmány második része fogja tartalmazni. Vissza

Tartalom

ÖSSZEFOGLALÁS ÉS JAVASLATOK 7
Összefoglalás 7
Javaslatok 16
1. A TANULMÁNY CÉLJA ÉS MÓDSZERE 17
1.1 Bevezetés 17
1.2 A tanulmány célja 18
1.3 A tanulmány módszere 18
2. A VASÚTI BERENDEZÉSEK GYÁRTÁSÁNAK HELYZETE 19
2.1 A hazai gyártás eddigi fejlődésének áttekintése 19
2.1.1 Villamos járművek 19
2.1.1.1 Nagyvasúti mozdonyok és motorvonatok 19
2.1.1.2 Metró, gyorsvasúti, illetve gyorsvasút jellegű elővárosi járművek 22
2.1.1.3 Közúti vasúti járművek 26
2.1.2 Áramellátás 33
2.1.2.1 Nagyvasút 33
2.1.2.2 Elővárosi és városi vasutak 41
2.1.3 Vasúti jelző- és biztosítóberendezések 46
2.1.3.1 Hazai állomási jelző- és biztosítóberendezések 47
2.1.3.2 A jelző- és biztosítóberendezések építőelemei 47
2.1.3.3 Távvezérlő /távellenőrző/ és vonatszámjelentő berendezések 49
2.1.3.4 A forgalomirányítás egyéb kiegészítő berendezései 50
2.1.3.5 Elővárosi vasutak, földalatti gyorsvasutak automatikus rendszerei 50
2.1.3.6 A hazai színvonal értékelése 51
2.1.4 A távközlés berendezései 52
2.2 Belföldi igények és azok kielégítése 57
2.2.1 Járművek 57
2.2.1.1 Nagyvasút 57
2.2.1.2 Metró 61
2.2.1.3 Közúti villamos 62
2.2.1.4 Elővárosi vasút 63
2.2.1.5 Trolibusz 63
2.2.2 Alállomások 64
2.2.2.1 Nagyvasút 64
2.2.2.2 Metró 65
2.2.2.3 Közúti villamos, elővárosi vasút, trolibusz 66
2.2.3 Munkavezetékek 68
2.2.3.1 Nagyvasút 68
2.2.3.2 Metró 69
2.2.3.3 Közúti villamos, elővárosi vasút, trolibusz 70
2.2.4 Jelző-, biztosító- és távközlő berendezések 71
2.2.4.1 Biztosítóberendezések 72
2.2.4.2 Távközlési berendezések 73
2.3 Hazai gyártó kapacitások 76
2.3.1 Járművek 76
2.3.1.1 Villamos vasúti járművek 76
2.3.1.2 Trolibusz 77
2.3.2 Áramellátás 77
2.3.2.1 Nagyvasút 78
2.3.2.2 Városi vasutak 78
2.3.3 Biztosító- és jelzőberendezések 79
3. NEMZETKÖZI KAPCSOLATOK 80
3.1 Nemzetközi kapcsolatok a fejlesztés és gyártás területén 80
3.1.1 Nagyvasút 80
3.1.1.1 Villamos vasúti járművek 80
3.1.1.2 Nagyfeszültségű készülékek és transzformátorok 82
3.1.1.3 Vasúti jelző- és biztosítóberendezések, vasúti távközlési berendezések 83
3.1.2 METRÓ /földalatti vasutak/ 84
3.1.3 Közúti villamos /motorkocsi, alállomás, munkavezeték/ 85
3.1.4 Elővárosi vasút 86
3.1.5 Trolibusz 86
3.2 Eddigi exporttevékenység 87
3.2.1 Komplex berendezések 87
3.2.2 Egyedi termékek 88
3.2.3 Az eddigi exporttevékenység tapasztalatai 89
3.2.3.1 Konkrét esetek tapasztalatai 89
3.2.3.2 Általános tapasztalatok 90
4. PIACI PROGNÓZIS 92
4.1 Az igények várható alakulása 92
4.1.1 Nagyvasút 92
4.1.2 Városi tömegközlekedés 92
4.2 A konkurencia helyzete 92
4.3 A kooperáció nyújtotta lehetőségek 93
4.3.1 Kooperáció harmadik piacra 93
4.3.2 Kooperáció helyi vállalatokkal 94
5. CÉLKITŰZÉSEK AZ EXPORT ELŐSEGÍTÉSE ÉRDEKÉBEN 94
5.1 Műszaki fejlesztés 94
5.1.1 Járművek 94
5.1.1.1 Nagyvasúti villamos járművek 94
5.1.1.2 Metró, gyorsvasúti, illetve gyorsvasút jellegű elővárosi járművek 96
5.1.1.3 Közúti vasúti járművek 97
5.1.1.4 Trolibusz 97
5.1.2 Áramellátó berendezések 98
5.1.2.1 Nagyvasút 98
5.1.2.2 Egyanáramú áramellátás 100
5.1.3 Vasúti jelző- és biztosítóberendezések 100
5.1.3.1 A fejlesztés főbb feladatai 100
5.1.3.2 A fejlesztés végrehajtása 101
5.2 Az export fővállalkozás kérdései 102
5.2.1 Szervezési kérdések 102
5.2.2 Pénzügyi kérdések 103
6. JÖVEDELMEZŐSÉG, HATÉKONYSÁG 104
6.1 A kötöttpályás közlekedés várható fejlődése 104
6.2 A hazai termelési adottságok műszaki-gazdasági kritériumok alapján végzett vizsgálata 106
6.2.1 Összefoglaló értékelés 106
6.2.2 Az ipar jelenlegi helyzete 112
6.2.3 A szocialista együttműködés gazdasági hatása 114
6.2.4 Fejlett ipari országokkal való együttműködés 115
6.3 A továbbfejlődés problémái és feladatai 116
FÜGGELÉK 119
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Exportorientált kötöttpályás közlekedési rendszerek fejlesztése I. Exportorientált kötöttpályás közlekedési rendszerek fejlesztése I. Exportorientált kötöttpályás közlekedési rendszerek fejlesztése I. Exportorientált kötöttpályás közlekedési rendszerek fejlesztése I.

A borító sarkai sérültek. A lapélek kissé foltosak.

Állapot:
2.480 ,-Ft
12 pont kapható
Kosárba