Előszó | 5 |
Körképek | |
Drámául tudni kell | 11 |
Tabi László: Spanyolul tudni kell | |
Eörsi István: Hordók | |
Szakonyi Károly: Ördöghegy | |
Áram és érintésvédelem | 21 |
Erdélyi Sándor: Mozaikok | |
Illés Endre: Festett egek | |
Csurka István: Ki lesz a bálanya | |
Boldizsár Miklós: Szerelmesek a város felett | |
Fejes Endre:Vonó Ignác | |
Thurzó Gábor: Meddig lehet angyal valaki? | |
Sándor Iván: Kvartett | |
Lesz-e a káoszból kozmosz? | 42 |
A magyar kérdés | |
Görgey Gábor: Noé | |
Gyárfás Miklós: Játszik a család | |
Karinthy Ferenc: Gellért-hegyi álmok | |
Szakonyi Károly: Adáshiba | |
Szabó György: Napóleon és Napóleon | |
Öregek lázadása | 61 |
Raffai Sarolta: Utolsó tét | |
Gyurkovics Tibor: Az öreg | |
Hubay Miklós: Álomfejtés | |
Örkény István: Sötét galamb | |
Örkény István: Macskajáték | |
Görgey Gábor: Cápák a kertben | |
Weöres Sándor: A holdbéli csónakos | |
Darvas József: Pitypang | |
Boldizsár Miklós: Hérosztratosz | |
Gyárfás Miklós: Dinasztia | |
Csurka István: Döglött aknák | |
Antiromantika | 81 |
Jókai Anna: Tartozik és követel | |
Tersánszky J. Jenő: Viszontlátásra, drága | |
Vészi Endre: A hosszú előszoba | |
Kertész Ákos: Makra | |
Illyés Gyula: Bál a pusztán | |
Csurka István: Szék, ágy, szauna | |
Fekete Sándor: Hőség hava | |
Hernádi Gyula: Falanszter | |
"Szkizofrén" színház? | 98 |
Végh Antal: Boldogságkeresők | |
Tabi László: Családi dráma | |
Polgár András: A szembesítés eredménytelen | |
Kertész Ákos: Névnap | |
Fekete Sándor: Akar-e ön író lenni? | |
Maróti Lajos: Az utolsó utáni éjszaka | |
Gyurkó László: Don Quijote | |
Örkény István - Nemeskürty István: A holtak hallgatása | |
Hernádi Gyula: Falanszter, Antikrisztus | |
Árnyak, maszkok, parókák | 112 |
Baranyi Ferenc előjátéka a Magyar Elektrához | |
Hubay Miklós: Színház a cethal hátán | |
Szabó Magda: Kiálts, város! | |
Gyárfás Miklós: Történetek a kastélyban | |
Eörsi István: Széchenyi és az árnyak | |
Hubay Miklós: Tüzet viszek | |
Hubay Miklós: Isten füle | |
Szakonyi Károly: Hongkongi paróka | |
Benedek Katalin: Alattunk a város | |
Megújulni | 130 |
Illés Endre: Névtelen levelek | |
Lengyel József: Újra a kezdet | |
Örkény István: Vérrokonok | |
A búcsú évadja | 138 |
Pillanatképek | |
Az Athéni Timon a Nemzetiben | 155 |
A kolozsváriak vendégjátéka | 163 |
Egy színház megelevenedik (A West Side Story a Budai Parkszínpadon) | 169 |
A felújított tükör | 176 |
Rekviem egy elveszett nép fölött (Illyés Gyula Tiszták című tragédiája a Pécsi Nemzeti Színházban) | 182 |
Küzdelem az emlékkel (Pirandello IV. Henrikje a Vígszínházban) | 197 |
Pitypang (Darvas József vígjátéka a Miskolci Nemzeti Színházban) | 204 |
Bodnárné (Németh László drámája a Madách Színházban) | 208 |
Bölcsek a fán (Illyés Gyula vígjátéka a Pécsi Nemzeti Színházban) | 215 |
Egy színpadi emlékmű a Tháliában (Bartókiána) | 223 |
Az Etna kráterében (Megjegyzések Peter Weiss színpadáról egy nemzeti színházi felújítás kapcsán) | 230 |
Az utolsó utáni éjszaka (Maróti Lajos drámája a Nemzeti Színházban) | 239 |
Kóborlovagi oroszlánszínház (Gyurkó László Don Quijotéja a Huszonötödik Színházban) | 246 |
Gandhi gondolatvilága (Németh László gondolatvilága tükrében) | 253 |
Sárospataky István Zorája a Pécsi Nemzeti Színházban | 259 |
Az értékek jegyében (Illés Endre dramaturgiájáról) | 265 |
Karinthy Ferenc: Hét játék | 271 |
Két gondolat szorításában (Sarkadi Imre drámái) | 276 |
Fejes Endre: Színművek | 282 |
Életképek | |
Az apologetika: a színpad halála | 289 |
Dráma és ifjúság | 300 |
A színház álkérdése | 309 |
Vita után | 314 |
Színház és elvek | 318 |
Gondolatok az amatőr színházról | 332 |
Színház születik (Jegyzetek a Huszonötödik Színházról) | 338 |
Rendezői stílus és rendezőegyéniség | 349 |
A csinálmány és a dramaturgia | 358 |
Az ünneplő színház - ma (Jegyzetek a Vígszínházról) | 371 |
A Passió bűvöletében (Jegyzetek a diákszínjátszásról) | 382 |
A modern dramaturgia fogalmához | 389 |
A mai rendezés és dramaturgia legáltalánosabb motívumai | |
A modernség | |
A rendezés és az új megfigyelés | |
A konkrét történeti és világtörténeti egysége | |
A gondolatiság dramaturgiája és a színpadi megvalósítás | |
A helytelen tradíciók föloldása | |