1.060.323

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Eugenio Carmi

Budapesti Történeti Múzeum Budavári Palota - E épület 1992. szeptember 24 - 1993. január 3./Kiállítási katalógus

Fordító
Róla szól
Lugano
Kiadó: Feda SA
Kiadás helye: Lugano
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 108 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar   Angol  
Méret: 24 cm x 22 cm
ISBN: 88-7269-022-6
Megjegyzés: Kiállítási katalógus. Fekete-fehér és színes fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A festmények címeinek nagy jelentőségük van, behatolhatunk általuk a művész világába. Minden kétséget kizárva ez Carmira is vonatkozik. Egyéni geometrikus képeivel racionálisan kifejezi, pontos,... Tovább

Előszó

A festmények címeinek nagy jelentőségük van, behatolhatunk általuk a művész világába. Minden kétséget kizárva ez Carmira is vonatkozik. Egyéni geometrikus képeivel racionálisan kifejezi, pontos, higgadt művészetét, távol áll a hagyományostól. Nem véletlenül soha nem nevezi képeit "alkotásoknak-. Ez a szó számára nem jelent mást mint a művészet korlátozását. Nemcsak a címek újak, hanem a művész által világosan kifejezett óhaj is, hogy képei a megszokotthoz képest a lehető legfeltűnőbbé váljanak az ellentétek révén. Carmi már a geometrikus festészet tanulmányainak legelején bebizonyította mennyire jól ismeri azt a területet ahol működni akar.
Vegyük például négy 1970-cs festményét. Ezek az első tanúi ennek az irányzatnak.
A képek címei a következük: Lázongó háromszög, Változékony jel, Szennyeződés okozta átváltozások és a Jel egyensúlyban egy csodához. Ezekkel a címekkel elsősorban a dinamikát hangsúlyozza ki. egy élő ritmustalan elképzelés összetételét, ahol a szabály: mozdulatlanság, de bármikor életre kelhet az eseményektől. Az évek során készült munkák címei soha nem ismétlődnek meg: Négyzet kibillenő egyensúlyban. Egy elképzelt városban, Kis illúzió, A háromszög menekülése, vagy például azonnal 71 után: A fény felfedezése, Felnyílik a függöny. Változékony ferde állapot, Fejlődés, Meghívó, Piros álom, Alom az elképzeléshez, Lázadás, Tavaszi rét. Képzeletbeli jel. Ki tudja?, Ami nem lat ható. Talán. Ellentétes négyszögek. Az élet sugara, Kiüldözés a Paradicsomból, .-1 csodás félkor. Ellenőrzött feszültség, A nyíló rózsa, A délibáb, I ég te len sarok, A tündöklő patak. Kép az idegrendszerről. Leírhatatlan valóság, Titkos kór, Felfüggesztett állapot. Menekülés a végtelenbe, Az ellentétek. A kór feszültsége, Egyensúlyban, Szerelmes négyszögek. Gyökereit inkább a tízes-húszas években az orosz szabad, lüktető igazi, kiszámított térhatású felsőbbrendű alkotó irányzatban. mint a negyvenes ötvenes évek konkrétizmusában, vagy az elmúlt tíz év absztrakciójában találjuk meg. Ilyenkor Malevic, El Lissitzkij, Popova, és KJjun példájára gondolok. vagy a három dimenziós festészetnél Rodcenkora és Gabora. Ezeknek a művészeknek a munkájából merít ötleteket Carmi és ezeken keresztül mutatja be képességét miként lehet összerakni egyszerű színeket és formákat a haraldikus rögzítettségen túl, ami csak kifejezésben volt 'tudományos'. Ezeknél a művészeknél. - úgy mint Carminál - elsősorban a sok dimenzión van a hangsúly, tehát a térbeli elképzelésben, ami az együttes asszimetriában valósul meg, melyek szétválasztják az egyes elemeket, előidézik a megérzést, ugyanúgy a két dimenziós vásznon mint egy többszörös felületen. Mindezekből ered tehát az a dinamizmus amely megeleveníti feltárja az alkotást, megnyitja, vibrálóvá teszi, anélkül, hogy ellentétben lenne azzal a belső renddel ami feltételezi a szándékot és az analízist, tehát ellentétben áll az érzelmi ömlengésekkel. A szintézis az esprit de géometrie gyümölcse, ami a közvetlenség jellegzetes vonásaival bemutatja az alkotás pillanatában a pirkadás fázisában, a világról és az ember létezéséről alkotott elképzelését. Rákényszerít egy olyan módszer kifejezésérc, ami fizikailag nem zárt és a fantázia kifejezőképességét és a jelenség megragadását nem tagadja. Ebben az időszakban Felice Casoráti műtermét látogatja.1 Ennek tudható be, hogy nem akar részese lenni a konkrét izmusnak, ami a negyvenes évek második felében terjed el Olaszországban és az ötvenes évek elején Genovában. Ebben az időszakban Carmi még önmagát keresi. A liguriai városban a konkretizmus nem igazodott a római művészek Forma I - es és a milánói és torinói M.A.C. (Movimento Arte Concreta) szigorúan gyakorolt stílusához.2 Az utóbbit a genovaik is elfogadták. Carmit ezek a művészi osztályok főként azért érdekelték, mert ellentétben álltak azzal a veszélyes irányzattal, ami abban az időszakban Olaszországban uralkodott. Szociális (vagy szocialista) realizmus, ami kifejezője egy elkötelezett ideológiának és felhagy azzal, hogy a modern művészi problémáknak részese legyen. A festészet a politikai propagandának a kiszolgálója lett, elvesztette a formális célpontokat: önmagát megsemmisítette. Carmi felismerte ezt mert abban az időben a figuratív kultúra iránya felé hajlott és inkább grafikai téren működött. Eredetisége és találékonysága révén hamar ismertté válik. Vissza

Tartalom

Luciano Caramel Eugenio Carmi 15
A művészet két oldala mint
terv és mint érzelem
Projects and Emotions 37
in the Art of Eugenio Carmi
Eugenio Carmi 61
Arte come progetto ed emozione
Életrajzi adatok 83
Biographical outline 88
Note biografiche 93
Legfontosabb kiállítások 97
Main exhibitions
Principali esposizioni
Bibliográfia 101
Bibliography
Bibliográfia
A kiállított művek listája 107
List of works exhibited
Elenco delle opere esposte
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem