kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Panem Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 254 oldal |
Sorozatcím: | Egyszerűbben |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 19 cm x 16 cm |
ISBN: | 963-545-159-8 |
Előszó | 9 |
Bevezetés és áttekintés | 11 |
Területi fejlődés | 12 |
A személyzeti menedzsment területei | 15 |
Személyzeti menedzsment vagy HRM? | 20 |
A HRM megkülönböztető jegyei | 21 |
A HRM-rendszer célkitűzései | 26 |
A HRM alkalmazása | 26 |
Összefoglalás | 32 |
Stratégia és struktúra | 33 |
Vállalati stratégia és stratégiai HRM | 33 |
Szervezeti struktúra | 42 |
Formális és informális szervezetek | 51 |
Váratlan helyzetek | 51 |
A szervezetek mint nyílt rendszerek | 57 |
Szervezeti trendek | 60 |
Összefoglalás | 64 |
Kultúra és változás | 66 |
Társadalmi kultúra | 66 |
Szervezeti kultúra | 68 |
Változás | 72 |
A kultúra megváltoztatása | 80 |
A kultúra és a HRM | 96 |
Összefoglalás | 97 |
Munkaerő-gazdálkodás: az emberi erőforrás tervezése | 98 |
Az emberi erőforrás iránti igény | 99 |
Az emberi erőforrás kihasználása | 103 |
Az emberi erőforrás készlet | 106 |
Összefoglalás | 116 |
Munkaerő-gazdálkodás: toborzás és kiválasztás | 117 |
A toborzás előfeltételei | 118 |
Toborzás | 122 |
Kiválasztás | 127 |
Értékelő központok | 135 |
Érvényesség és megbízhatóság | 139 |
Költségvonzatok | 140 |
Összefoglalás | 140 |
Munkaerő-fejlesztés: teljesítménymenedzsment | 142 |
Az értékelés célja | 143 |
Értékelési technikák | 143 |
Perspektívák | 147 |
Az értékeléssel kapcsolatos problémák | 154 |
Összefoglalás | 155 |
Munkaerő-fejlesztés: ösztönzésmenedzsment | 156 |
Az ösztönzés fogalma | 157 |
Az ösztönzési rendszer típusai | 163 |
A motivációs elméletek jelentősége | 179 |
A HRM és az ösztönzés | 185 |
Összefoglalás | 186 |
Munkaerő-fejlesztés: képzés és fejlesztés | 188 |
Szisztematikus képzés | 189 |
A képzés előnyei | 189 |
Verseny és változás | 192 |
Vezetőfejlesztés | 198 |
A képzés és fejlesztés megközelítési módjai | 200 |
Folyamatos fejlesztés | 206 |
A tanuló szervezet | 207 |
Értékelés | 208 |
Összefoglalás | 210 |
Alkalmazotti kapcsolatok | 211 |
Kommunikáció | 212 |
Részvétel | 216 |
Szakszervezeti képviselet | 220 |
Konfliktus | 223 |
Egészség- és balesetvédelem | 227 |
Összefoglalás | 229 |
Összefoglalás: kritikák és új fejlemények | 231 |
Kritikák | 231 |
Új fejlemények a HRM-ben | 233 |
Irodalomjegyzék | 235 |
Névmutató | 245 |
Tárgymutató | 250 |