1.063.231

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az oktatásprogramozás technikája

Szerző
Fordító
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 239 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-4427-2
Megjegyzés: A könyv fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrált. Tankönyvi szám: 52793.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

E kötet szerzője kísérletező gyakoló pedagógus, aki egy évtizeddel ezelőtt kezdett foglalkozni a programozott oktatás problematikájával. Saját koncepciója laapján először anyanyelvi oktatási programot állított össze, melyet több iskolában is kipróbáltak. A kísérleti tapasztalatok elemzése után hozzálátott az anyanyelvi porgamok most már szélesebb körben alkalmazható, tehát több részlettémát magában foglaló oktatási programjának kidolgozásához.
Az 1970-es évek elején szélesítette elképzeléseit, és más tantárgyak, elsősorban biológiai és fizikai témákban is készített oktatási programot. A kötet haszna tehát kettős: egyrészt kész oktatási anyagot tartalmaz, másrészt a programkészítésnek olyan módszerét adja, melynek alapján más általános iskolai programok is készíthetők.
A beveeztő fejezetek elolvasása után meggyőződik az olvasó arról, hogy a különböző programozó iskolák más-más didaktikai elveken nyugszanak. A szerző nem elégszik meg a didaktika elvi alapjainak egyszerű... Tovább

Fülszöveg

E kötet szerzője kísérletező gyakoló pedagógus, aki egy évtizeddel ezelőtt kezdett foglalkozni a programozott oktatás problematikájával. Saját koncepciója laapján először anyanyelvi oktatási programot állított össze, melyet több iskolában is kipróbáltak. A kísérleti tapasztalatok elemzése után hozzálátott az anyanyelvi porgamok most már szélesebb körben alkalmazható, tehát több részlettémát magában foglaló oktatási programjának kidolgozásához.
Az 1970-es évek elején szélesítette elképzeléseit, és más tantárgyak, elsősorban biológiai és fizikai témákban is készített oktatási programot. A kötet haszna tehát kettős: egyrészt kész oktatási anyagot tartalmaz, másrészt a programkészítésnek olyan módszerét adja, melynek alapján más általános iskolai programok is készíthetők.
A beveeztő fejezetek elolvasása után meggyőződik az olvasó arról, hogy a különböző programozó iskolák más-más didaktikai elveken nyugszanak. A szerző nem elégszik meg a didaktika elvi alapjainak egyszerű ismertetésével, hanem vitatkozó szellemben sajátos, egyéni oktatásmódszert alakított ki. Ennek ismeretében a programozott oktatás iránt érdeklődő szakember maga is megpróbálhat saját tantárgyában programot szerkeszteni, még akkor is, ha a szerző más tanterv - a román általános iskolában érvényes tanterv - anyagait adja közre. Vissza

Tartalom

Előszó5
Általános kérdések7
Kibernetikai szemléletű pedagógiai - programozott oktatás11
A behaviorizmustól a programozott oktatásig20
Új irányzatok34
Algoritmizálás34
A programozás és az értelmi műveletek szakaszonkénti kialakításának elmélete41
Az oktatási folyamat makrostrukturálása felé44
Programtípusok51
Önállóan fogalmazott válasz programja51
Feleletválasztásos programok72
Egyéb kísérletek80
A programozás technikája91
A programopzható anyagok és szakterületek91
A program eszközeinek kidolgozása93
A tanulók megismerése és a kezdeti teszt93
A célok meghatározása97
A tartalom meghatározása114
A hatékonysági teszt kidolgozása114
Az anyag strukturálása119
A RULEG-rendszer121
Az összetevők szintenkénti elemzésén alapuló strukturálás127
A Davies-mátrix135
A program megszerkesztése és érvényességének igazolása152
A programtípus megválasztása152
A szekvenciák kidolgozása153
A program helyesbítése179
A program érvényességének igazolása185
Útmutatások a programozott anyagokat felhasználó tanár számára186
A program kiválasztása186
Az osztályban folyó tevékenység megszervezése187
A tanítógépek191
A tanítógépek: jellemzés és előnyök191
Komputerek mint tanítógépek211
A programozott oktatás a román kutatók érdeklődésének homlokterében219
Zárszó helyett222
Válogatott bibliográfia224

Eugen P. Noveanu

Eugen P. Noveanu műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Eugen P. Noveanu könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az oktatásprogramozás technikája Az oktatásprogramozás technikája Az oktatásprogramozás technikája

A gerinc kissé töredezett.

Állapot:
1.640 ,-Ft
8 pont kapható
Kosárba