1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Etikák, identitások, perspektívák

Szemelvények az erkölcselmélet és a kortárs hivatásetikák köréből/Tanulmánykötet

Szerkesztő
Pécs
Kiadó: Ethosz Tudományos Egyesület-Virágmandula Kft.
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 408 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-88149-4-4
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg


Akinek sem a nevét, sem az arcát nem ismerjük, annak az emléke sem maradhat fenn. A jó emberek ismeretlenek maradnak, mert emlékük nem maradhat fenn.
De az ő tetteik azok, melyek fenntartják a jóságban igen szűkölködő világunkat. [ ]
Nagy a kísértés a jóra. A szenvedés, az ínség látványára a természetes együttérzés az ösztönszerű válasz. Miért kivétel akkor a jó ember s miért marad többnyire ismeretlen?
Heller Ágnes
A jó ember végső elemzésben nem etikai, hanem teológiai fogalom, amelynek az egyéni tudat nézőpontjából fontos feladata lehet, de az in-teszubjektív közösség szempontjából semmit nem lehet rá alapozni.
Bagi Zsolt
Érdekes vita bontakozhatott volna ki Lukács és Adorno között arról, hogy „nem kedvező körülmények" között is lehetséges-e a jó élet. Ahogy Arisztotelész mondta: „Először [ ] azt kell megvizsgálnunk, hogy miben is áll a jó élet, és hogyan tehetünk rá szert." És aztán a jó életet rögtön azonosítja is a boldogsággal. De mind Lukácsot, mind Adornót... Tovább

Fülszöveg


Akinek sem a nevét, sem az arcát nem ismerjük, annak az emléke sem maradhat fenn. A jó emberek ismeretlenek maradnak, mert emlékük nem maradhat fenn.
De az ő tetteik azok, melyek fenntartják a jóságban igen szűkölködő világunkat. [ ]
Nagy a kísértés a jóra. A szenvedés, az ínség látványára a természetes együttérzés az ösztönszerű válasz. Miért kivétel akkor a jó ember s miért marad többnyire ismeretlen?
Heller Ágnes
A jó ember végső elemzésben nem etikai, hanem teológiai fogalom, amelynek az egyéni tudat nézőpontjából fontos feladata lehet, de az in-teszubjektív közösség szempontjából semmit nem lehet rá alapozni.
Bagi Zsolt
Érdekes vita bontakozhatott volna ki Lukács és Adorno között arról, hogy „nem kedvező körülmények" között is lehetséges-e a jó élet. Ahogy Arisztotelész mondta: „Először [ ] azt kell megvizsgálnunk, hogy miben is áll a jó élet, és hogyan tehetünk rá szert." És aztán a jó életet rögtön azonosítja is a boldogsággal. De mind Lukácsot, mind Adornót nyugtalanították a „nem kedvező körülmények".
Weiss János Vissza
Fülszöveg Kép

Tartalom


Vissza
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem