Előszó
A szerző azzal a céllal készítette el ezt az ételismereti jegyzetet, hogy a hallgatóknak megfelelő segítséget nyújtson az ételkészítés elméleti és gyakorlati kérdéseiben, megalapozza az ételismereti tudást és kellő betekintést adjon a terület sokszínűségéről.
Az anyag ugyanakkor meglehetősen újszerű vállalkozás, hiszen egyszerre kíván megfelelni a nappali tagozatos és a távoktatási ételkészítési oktatás igényeinek.
A tantervek különbözősége miatt a távoktatásban egyedi tanítási és számonkérési módszerre van szükség, ezért a tankönyv áttanulmányozása mellett, konzultációkra is sor kerül, melyek nagymértékben segíthetik hallgatóink sikeres felkészülését.
A szerző a fogyasztási sorrendbe - hideg előételek, levesek stb. - szerkesztett anyagot kisebb egységekre - "Bevezető fogások. Főételek" stb. - bontotta tovább. Az egyes fejezetek végén "Ellenőrző kérdések" találhatók.
A technológiai leírások könnyebb érthetősége érdekében a könyv elején betekinthetünk az ételkészítéshez kapcsolódó fontosabb műveletek értelmezésébe, összefüggéseiben láthatjuk, hogy az előkészítés megelőzi az ételek elkészítését, illetve sok esetben más ún. kiegészítő tevékenység is beépül a befejező műveletekkel záruló folyamatba.
Az ételfőcsoportokat (pl. Hideg előételek. Levesek, Meleg előételek stb.) leíró rész nem egyszerűen recepteket közöl, hanem többek között számol azzal, hogy a hallgatók nagy részének nincs szakirányú előképzettsége, ezért részletezve tárgyal aprónak tűnő, de fontos részleteket.
Az anyagban való tájékozódást az ételfőcsoportok elején található, ételneveket alfabetikus sorrendben felsoroló táblázatok, az ismeretlennek tűnő szakkifejezést: megértését pedig az anyag végén lévő "Szómagyarázat" segíti.
Az ételkészítési leírások tömörített formában mutatják, be az ételek készítésének és tálalásának főbb lépéseit.
Vissza