1.066.283

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Esztétikai előadások II. (töredék)

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött keménykötés
Oldalszám: 368 oldal
Sorozatcím: Filozófiai írók tára
Kötetszám: 10
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Töredék kötet.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Az eszmény fejlődése a művészeti szép különös formáivá (folytatás)
A klasszikus művészeti forma
Bevezetés. A klasszikusról általában3
A klasszikus önállósága mint a szelleminek és természeti alakjának kölcsönös áthatása7
A görög művészet mint a klasszikus eszmény valóságos létezése12
Az alkotó művész helyzete ebben a művészeti formában14
Bevezetés és felosztás16
A klasszikus művészeti forma kialakulásának folyamata
Bevezetés és felosztás19
Az állati jelleg lefokozása21
Az állatáldozatok22
A vadászat23
Az átváltozások23
A régi és új istenek harca29
Az orákulumok32
Különbség a régi és az új istenek között34
A régi istenek legyőzése41
A negatívakként tételezett mozzanatok pozitív fenntartása43
Misztériumok44
A régi istenek megőrzése a művészeti ábrázolásban45
Az új istenek természeti alapja46
A klasszikus művészeti forma eszménye
Bevezetés és felosztás51
A klasszikus művészet eszménye általában52
Az eszmény eredete szabad művészi alkotásból52
A klasszikus eszmény új istenei56
Az ábrázolás külső módja61
A különös istenek köre62
Az istenegyéniségek sokasága62
A rendszere tagolás hiánya63
Az istenek körének alapjellege65
Az egyes istenek egyénisége66
Az egyénítés anyaga74
Az erkölcsi alap megőrzése75
Átmenet a kecsességre és bájra75
A klasszikus művészeti forma felbomlása
A végzet77
Az istenek szétfoszlása antropomorfizmusuk következtében79
A belső szubjektivitás hiánya79
A kereszténységre való átmenet csak az újabb művészet tárgya81
A klasszikus művészet felbomlása saját területén84
A szatíra87
A klasszikus művészet felbomlása és a szimbolikus művészet felbomlása közti különbség87
A szatíra88
A római világ mint a szatíra talaja89
A romantikus művészeti forma
Bevezetés. A romantikusról általában95
A belső szubjektivitás elve96
A romantikus tartalmának és formájának közelebbi mozzanatai97
A romantikus ábrázolásmód viszonya a tartalmához102
Felosztás106
A romantikus művészet vallásos köre
Bevezetés és felosztás107
Krisztus megváltástörténete111
A művészet látszólagos feleslegessége112
A művészet szükségszerű fellépése112
A külső megjelenés véletlen különlegessége112
A vallásos szeretet115
Az abszolútumnak mint a szeretetnek fogalma116
A kedély116
A szeretet mint a romantikus eszmény117
A gyülekezet szelleme119
A vértanúk120
A belső vezeklés és megtérés124
Csodák és legendák126
A lovagság
Bevezetés128
A becsület133
Ennek fogalma133
A becsület megsérthetősége136
Ennek helyreállítása136
A szerelem137
A szerelem fogalma137
Ennek összeütközései140
A szerelem esetlegessége142
A hűség144
A vazallus-hűség144
Szubjektív önállóság a hűségben145
A hűség összeütközései145
Az egyéni különösségek formai önállósága
Bevezetés és felosztás148
Az egyéni jellem önállósága151
A jellem formális szilárdsága151
A jellem, mint belső, de ki nem alakult totalitás154
A szubsztanciális érdeklődés ilyen formális jellemek iránt159
A kalanosság160
Az összütközések és célok esetlegessége161
Az ilyen esetlegesség komikus feldolgozása164
A regényszerűség166
A romantikus művészeti forma felbomlása167
A meglevőnek szubjektív művészeti utánzása169
A szubjektív humor174
A romantikus művészeti forma vége176
Az egyes művészetek rendszere
Bevezetés189
Felosztás196
Az építészet
Bevezetés 205
Felosztás206
Az önálló szimbolikus építészet
Bevezetés és felosztás210
A népek egyesülésére szolgáló építészeti művek213
Az építőművészet és a szobrászat között ingadozó építészeti alkotások215
Palluszoszlopok stb.215
Obeliszkek, stb.217
Egyiptomi templomépítmények218
Átmenet az önálló építészetről a klasszikus építészetre222
Földalatti ind és egyiptomi építmények222
Holtak hajlékai, piramisok, stb224
Átmenet a célt szolgáló építészetre228
A klasszikus építészet
Bevezetés és felosztás234
A klasszikus építészet általános jellege235
Egy meghatározott célt szolgáló építmények235
Az épület alkalmasága ilyen célra235
A ház mint alaptípus236
Az építészeti formák különös alapmeghatározásai237
Fa- és kőépítmény237
A templom különös formái239
A klasszikus templom mint egész246
A klasszius építészet különböző építésmódjai248
A dór, ión, korinthosi oszloprend248
Az ívboltozat római konstrukciója253
A római építészet általános jellege254
A romantikus építészet
Általános jelleg256
Különös építészeti alakításmód257
Az egészen zárt ház, mint alapforma257
A belsőnek és külsőne alakja257
A díszítés módja259
A romantikus építészet különböző építésmódjai267
A gótika előtti építészet268
A tulajdonképpeni gótikus építészet269
A középkor világi építőművészete270
A szobrászat
Bevezetés273
Felosztás280
A tulajdonképpeni szobrászat elve
A szobrászat lényeges tartalma282
A szép szoboralak285
A megjelenés különlegességének kizárása288
A mimikaszerűség kizárása289
A szubsztanciális egyéniség290
A szobrászat mint a klasszikus eszmény művészete290
A szobrászat eszménye
Bevezetés és felosztás292
Az eszményi szoboralak általános jellege294
Az eszményi szoboralaknak mint olyannak különös mozzanatai298
A görög profil298
A test helyzete és mozgása308
Ruházat312
Az eszményi szoboralakok egyénisége320
Attributumok, fegyverek, díszek, stb322
A kor, a nem, az istenek, a héroszok, az emberek, az állatok különbségei322
Az egyes istenek ábrázolása330
Az ábrázolás különböző módjai; különböző anyagok; a szobrászat fejlődésének fokai
Bevezetés és felosztás334
Az egyes szobor, a szoborcsoport és a dombormű334
Az egyes szobor335
A csoport336
A dombormű339
A szobrászat anyaga341
Fa341
Elefántcsont, arany, érc, márvány341
Drágakövek és üveg344
A szobrászat történeti fejlődése346
Egyiptomi szobrászat347
Görög és római szobrászat351
Keresztény szobrászat355
Mutatók
Névmutató359
Irodalmi és mitológiai alakok362
Földrajzi nevek365
Irodalomjegyzék366
Képzőművészeti alkotások367

Georg Wilhelm Friedrich Hegel

Georg Wilhelm Friedrich Hegel műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Georg Wilhelm Friedrich Hegel könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Esztétikai előadások II. (töredék) Esztétikai előadások II. (töredék) Esztétikai előadások II. (töredék) Esztétikai előadások II. (töredék) Esztétikai előadások II. (töredék) Esztétikai előadások II. (töredék)

A borító és a lapélek foltosak, elszíneződtek. Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
2.740 Ft
1.090 ,-Ft 60
16 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Esztétikai előadások II. (töredék) Esztétikai előadások II. (töredék)
Állapot:
2.740 Ft
1.910 ,-Ft 30
29 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Esztétikai előadások II. (töredék) Esztétikai előadások II. (töredék)

A borító kopott, foltos.

Állapot:
2.740 ,-Ft
41 pont kapható
Kosárba