1.067.062

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Esztétika

Vizuális kommunikáció (Kísérleti jegyzet)

Szerző
Budapest
Kiadó: Kereskedelmi Főiskola
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 105 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 520 példányban. Tankönyvi szám: 905.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

"Ami az emberben kivételes, annak nagy része egyetlen szóban összegezhető: kultúra.'"
Az utóbbi években jelentősen megnőtt az érdeklődés a design, az arculattervezés valamint a reklámok világa... Tovább

Előszó

"Ami az emberben kivételes, annak nagy része egyetlen szóban összegezhető: kultúra.'"
Az utóbbi években jelentősen megnőtt az érdeklődés a design, az arculattervezés valamint a reklámok világa iránt. Ez összefügg az életszínvonal emelkedésével, a minőség igényének terjedésével, s nem utolsó sorban azzal a ténnyel, hogy egyre szélesebb körben tudatosultak a gyártmány és szolgáltatáskialakítás gazdasági, társadalmi összefüggései.
Ezen jegyzet keretében az esztétika és a kommunikáció közötti - közvetlen és közvetett - kapcsolatokat, összefüggéseket és érintkezési pontokat szeretnénk vizsgálni, azzal a célzattal, hogy az olvasót hozzásegítsük mindennapi tevékenysége esztétikai összefüggéseinek megalapozottabb átéléséhez és a kommunikáció folyamán megjelenő "esztétikum" megítéléséhez.
A jegyzet kísérleti jelleggel készült, a felismerés elősegítésének igényével, fő hangsúlyt a vizuális kommunikációra helyezve. A jegyzet nem lezárt dolog, kísérletet tesz az elméleti alapok viszonylagos számbavételére, azzal a konkrét céllal, hogy gondolatok és összefüggések megjelenítésével segítse eligazodni a műszaki, gazdasági és marketing szakembereket a korszerű termék és szolgáltatáskialakítás feladatainak felismerésében és megfogalmazásában, s remélhetőleg azok megoldásában is.
Az esztétika szónak mára már sokkal elvontabb jelentése van, amely mint tudomány, a filozófiai tudományágak közé tartozik és elsősorban a művészet sajátos törvényszerűségeinek a vizsgálatát jelenti. Ugyanis az esztétika egyáltalán nem választható el a mindennapi élettől.
Az emberek egy olyan valóságban élnek ahol a termelési, tudományos és művészi viszony egységesen van jelen az életükben. A különbség azonban az, hogy a termelésben a gyakorlati viszony a hangsúlyos, a tudományban az igazság logikai megismerése, a művészetben viszont az esztétikai értékekben megjelenő társadalmi objektivitás. Ugyanakkor az ember a mindennapi életet hol a gazdaság, hol a politika, hol a jog, hol az erkölcs, hol a filozófia, illetve a tudomány nézőpontjából minősíti, s ennek megfelelően alakítja saját gyakorlatát is. Vissza

Tartalom

Az esztétikum, mint olyan...5
A hétköznapiság esztétikája, a tömegkultúra9
A tárgyak hétköznapi rendszere11
Érzelmek, a szépség és a giccs13
Vizuális információ és kommunikáció17
A színek szerepe és jelentőség az információban19
A harmónia21
Színkontraszt23
Színasszociáció24
Az anyag és tulajdonságai25
Egyensúly29
A mozgás és a ritmus33
A dinamika36
A design szerepe, jelentősége, kapcsolatai40
A design általános feladatai47
Design stratégiák54
A többfunkciós technológia56
Az imázs kérdései59
Az arculat elemeinek tervezése64
Az arculattervezés tízparancsolata?!67
A reklám esztétikai összefüggései77
A kép és a reklám84
A reklám vizuális képe85
Az új dipográfia89
Az audiovizuális reklám94
Irodalomjegyzék109
Tartalomjegyzék111

Szincsák László

Szincsák László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Szincsák László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem