1.059.328

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Érzelmek iskolája

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Saxum Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 403 oldal
Sorozatcím: Ranschburg Jenő művei
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 14 cm
ISBN: 978-963-248-172-2
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A kötet Ranschburg Jenő két korai munkáját tartalmazza. A Félelem, harag, agresszió 1970-ben, a Szeretet, erkölcs, autonómia 1981-ben jelent meg először. Azóta mindkét könyv - az előbbi idegen nyelveken is - több kiadást ért meg. A szerző ezekben az írásokban a legfontosabb emberi érzelmek, a szeretet, a félelem, a szorongás és a harag keletkezését mutatja be, illetve azt a korai gyermekkorban lezajló folyamatot, melynek során ezekhez az érzelmekhez meghatározott, az egész életen át jellemző viselkedésformák - gondoskodás, agresszivitás, erkölcsi tartás - kapcsolódnak. Természetesen Ranschburg Jenő - mint később annyiszor - e műveiben is törekedett arra, hogy mind a szülőknek, mind a nevelőknek segítséget nyújtson a gyermeknevelés sok örömmel, de sok gyötrelemmel és tanácstalansággal is járó folyamatában: a Félelem, harag, agresszió című könyvben először jelent meg magyar nyelven azoknak a szülői, nevelői stílusoknak az elemzése, melyeknek alkalmazása bizonyítható összefüggést mutat... Tovább

Fülszöveg

A kötet Ranschburg Jenő két korai munkáját tartalmazza. A Félelem, harag, agresszió 1970-ben, a Szeretet, erkölcs, autonómia 1981-ben jelent meg először. Azóta mindkét könyv - az előbbi idegen nyelveken is - több kiadást ért meg. A szerző ezekben az írásokban a legfontosabb emberi érzelmek, a szeretet, a félelem, a szorongás és a harag keletkezését mutatja be, illetve azt a korai gyermekkorban lezajló folyamatot, melynek során ezekhez az érzelmekhez meghatározott, az egész életen át jellemző viselkedésformák - gondoskodás, agresszivitás, erkölcsi tartás - kapcsolódnak. Természetesen Ranschburg Jenő - mint később annyiszor - e műveiben is törekedett arra, hogy mind a szülőknek, mind a nevelőknek segítséget nyújtson a gyermeknevelés sok örömmel, de sok gyötrelemmel és tanácstalansággal is járó folyamatában: a Félelem, harag, agresszió című könyvben először jelent meg magyar nyelven azoknak a szülői, nevelői stílusoknak az elemzése, melyeknek alkalmazása bizonyítható összefüggést mutat a bontakozó személyiség karakterisztikus vonásaival.
A két könyv megjelenése óta sokat fejlődött a tudomány és sokat változott a világ is, amelyben élünk. Mégis, aki elolvassa - vagy újraolvassa - ezt a könyvet, tapasztalni fogja: következtetései ma is érvényesek, tanácsai ma is használhatók. A világ változik ugyan - a szülő és a gyermek, a nevelő és a gyermek viszonyának alapvető jellemzői azonban időtlenek. Vissza

Tartalom

Előszó 5
Félelem, harag, agresszió 9
I. fejezet Az érzelmekről általában 11
II. fejezet A félelem 39
Konkrét félelmek 41
1. Félelem a fájdalomtól 42
2. A szeparációs félelem 48
Szimbolikus félelmek 64
1. Félelem a szimbólumoktól 66
2. A „valódi" szimbolikus félelmek 68
a) Félelem az excentrikus állatoktól 68
b) Félelem a sötétségtől 70
c) Halálfélelem 73
d) Félelem a büntetéstől 76
e) Félelem az iskolától 81
A szorongó gyermek 82
III. fejezet A harag és az agresszió 95
Az agresszív reakciók fejlődése 108
A jutalmazott agresszió 114
A büntetett agresszió 121
Az agresszív modell 127
Az agresszió és a szorongás 140
1. Meleg-engedékeny attitűd 142
2. Hideg-engedékeny attitűd 144
3. Meleg-korlátozó attitűd 145
4. Hideg-korlátozó attitűd 146
Szeretet, erkölcs, autonómia 157
Előszó 159
I. fejezet A szocializáció fogalma és résztvevői 165
1. Néhány mondat a szocializációról 165
2. A család 174
3. Agyerek 182
4. Az iskola és a kortárscsoport 185
II. fejezet A korai szülő-gyerek kapcsolat szerepe
a szocializációban 189
1. Az imprinting 190
2. A kommunikáció kezdetei 207
3. A szeparáció 217
4. A kondicionálásos tanulás 227
1. A reflexív viselkedés 227
2. Az operáns viselkedés 232
III. fejezet Az erkölcsi szocializáció 241
1. Az ösztön-én, az én és a felettes én 243
2. Az azonosulás 248
A klasszikus azonosuláselmélet 249
Az azonosulás modern elméletei 254
3. A szociális tanuláselmélet 260
4. A bűntudat és a szégyen 269
5. Ellenállás a csábításnak 274
6. Az időzített büntetés 278
7. Az erkölcsi szocializáció kognitív elméletei 290
Jean Piaget tanítása az erkölcs fejlődéséről 292
Kohlberg vizsgálatai az erkölcsi tudat fejlődéséről . 303
8. Az erkölcsi nevelés 308
Az erkölcsi viselkedés nevelése 309
Az erkölcsi tudat nevelése 315
IV. fejezet A felnőttszerep elsajátítása 319
1. A szerepátvétel 320
2. A nemi szerep kialakulása 332
A tanulás lehetőségeiről 336
3. Függőség-függetlenség 348
Zárszó 363
Függelék 371
Félelem, harag,agresszió felhasznált irodalom 371
Szeretet, erkölcs, autonómia felhasznált irodalom 381

Ranschburg Jenő

Ranschburg Jenő műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Ranschburg Jenő könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem