kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Flaccus Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 362 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 978-615-5278-23-5 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. |
Bevezetés | 7 |
Együtt a szülővel | |
A személyiségfejlesztés lehetőségei az óvodában | 10 |
Az élettörténet megismerése, az ebből adódó feladatok | 14 |
Bizalom és önállóság | 26 |
Anyák és lányok | 30 |
Anyák és fiúk | 33 |
Apák és lányok | 36 |
Apák és fiúk | 39 |
Másnak szeretné? | 42 |
Gyermekvédelem az óvodában - szülőnevelés | 45 |
Együtt az óvónővel és a társakkal | |
Óvodás lesz! | 54 |
Testi fejlettség, mozgásfejlődés, szokásalakítás | 57 |
Pihenj jól! | 62 |
Közösséghez szoktatás - egyéni gondok | 66 |
Feladatunk amegértés | 69 |
Beszélgetés közben | 73 |
Barátkozás | 76 |
Igazmondásra nevelünk | 80 |
Témánk a fegyelem | 84 |
Jutalmazás? Büntetés? - Értékelés | 86 |
Frusztrációs helyzetek az óvodában | 90 |
Játékban fejlődik | |
A fantáziajáték szerepe a gondolkodás fejlődésében | 101 |
A bábjáték pszichológiája | 105 |
Játéksarok | 110 |
Játékvizsgálatok | 113 |
Az élményfeldolgozás különböző módjai a játékban és a rajzolásban | 115 |
A megkapaszkodás-szindróma szerepe az elektív mutizmus egyik típusának kialakulásában | 123 |
Rajzolni, alkotni öröm | |
A gyermek és a rajzolás | 138 |
Ábrázolás közben | 146 |
Gyermekrajzok formanyelvének vizsgálata | 152 |
A vizuális nevelés pszichológiai feltételei | 164 |
A grafikus kifejezés pedagógiai jelentőségéről | 171 |
A szabad rajzolás szerepe a diagnosztikában és terápiában | 176 |
Ellenállási feszültség oldása szabad rajzolással | 186 |
A verbális és grafikus megnyilvánulás különbségei óvodáskorban | 189 |
A művészeti nevelés jelentősége a személyiségformálásban | 210 |
Óvodai művészkedés - egy kiállításról | 221 |
A jéghegy csúcsa: a Banchieri. Interjú Szabó Dénes zenepedagógussal | 226 |
A valóság megismerése | |
Egy óvodában láttam | 238 |
Gondolkodásfejlődés kisgyermekkorban | 240 |
A fantázia szerepe a gondolkodás fejlesztésében | 254 |
Ismeretszerzés - fantáziaműködés - gondolkodásfejlesztés | 257 |
Más, mint a többiek!? | |
Az egyenlőtlen fejlődésről | 264 |
Nem kell egyformának lenni. Beszélgetés a másságról dr. Gerő Zsuzsa pszichológussal | 267 |
Az indulatos gyerek | 270 |
A gátolt gyerek | 273 |
A szorongó gyerek | 277 |
Amikor nedves lesz a gyermek lepedője | 281 |
Előre juthat-e, ha nem lát ki saját magából? | 285 |
Talán autista? | 289 |
Autista gyerekek testvéreinél tapasztalt neurotikus reakciók | 294 |
A szeparációs szorongásból adódó nehézségek elektív mutizmus terápiájában | 298 |
Menjen iskolába? | |
Iskola-előkészítés iskolásdi nélkül | 304 |
Megjegyzés a Balatoni beszélgetéshez | 315 |
Beiskolázási alternatívák elfogadtatása egyenlőtlenül fejlődők esetében | 318 |
Iskolaéretlen? - Nem tud játszani! | 322 |
Mit is kell tennünk az iskolaérettség érdekében? | 325 |
Fejlesztés - a gyerekekre figyelve | 328 |
Ki volt Gerő Zsuzsa? | |
Életpályája, szakmai és közéleti munkássága | 334 |
Zsuzsáról személyes hangon - megemlékezések | 337 |
Gerő Zsuzsa írásai. Válogatott bibliográfia | 345 |
Szakkifejezések magyarázata | 349 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.