1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Érzelem, fantázia, gondolkodás óvodáskorban

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Flaccus Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 283 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 14 cm
ISBN: 963-9412-06-6
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Gerő Zsuzsa gyermekpszichológus írásait tartja kezében az olvasó. A kötetben mindent megtalálhat, amit az óvodáskorú gyerekről az óvónőnek és a szülőnek tudnia kell. Mire figyeljünk, amikor gyermekünk óvodába kerül? Milyen a jó óvónő-szülő kapcsolat? Milyen a 3-7 évesek érzelmi élete? Hogyan gondolkodnak az óvodáskorú gyerekek? Hogyan fejezik ki vágyaikat, félelmeiket a játékban? Mi jellemzi rajzaikat, alkotásaikat? A cikkgyűjtemény betekintést nyújt a lassabban fejlődő, a nyugtalan, a szorongó, a gátolt, a "furcsa" óvodásgyerekek lelki világába. Segíti az óvónő önismeretének alakulását.
"A gyerekre irányuló figyelmünk, igényeinek és fejlődésének szem előtt tartása, saját szerepléseink kellő önismereti kontrollja jó alapja és megbízható irányítója lesz beleélő, helyzetmegértő képességünk kibontakozásának" - írja Gerő Zsuzsa.

Tartalom

Bevezetés9
Együtt a szülővel
A személyiségfejlesztés lehetőségei az óvodában11
Az élettörténet megismerése, az ebből adódó feladatok16
Bizalom és önállóság30
Anyák és lányok34
Anyák és fiúk37
Apák és lányok40
Apák és fiúk43
Másnak szeretné?46
Gyermekvédelem az óvodában - szülőnevelés49
Együtt az óvónővel és a társakkal
Óvodás lesz!57
Testi fejlettség, mozgásfejlődés, szokásalakítás60
Pihenj jól!65
Közösséghez szoktatás - egyéni gondok69
Feladatunk amegértés72
Beszélgetés közben77
Barátkozás81
Igazmondásra nevelünk85
Témánk a fegyelem90
Jutalmazás? Büntetés? - Értékelés92
Frusztrációs helyzetek az óvodában96
Játékban és rajzban fejlődik
A fantázia-játék szerepe a gondolkodás fejlődésében101
Az élményfeldolgozás különböző módjai a játékban és a rajzolásban111
A művészeti nevelés jelentősége a személyiségformálásban120
A vizuális nevelés pszichológiai feltételei132
A grafikus kifejezés pedagógiai jelentőségéről140
Ábrázolás közben146
Gyermekrajzok formanyelvének vizsgálata153
A gyermek és a rajzolás164
A fantázia szerepe a gondolkodás fejlesztésében172
Egy óvodában láttam177
Ismeretszerzés - fantáziaműködés - gondolkodásfejlesztés178
Gondolkodásfejlődés kisgyermekkorban183
Ellenállási feszültség oldása szabad rajzolással198
A verbális és grafikus megnyilvánulás különbségei óvodáskorban201
Sugárnék Kádár Júlia: Összehasonlító megjegyzéske Gerő Zsuzsa tanulmányához a nyelvi anyag elemzése nyomán210
Melléklet a tanulmányokhoz213
A bábjáték pszichológiája220
Más, mint a többiek!?
Az egyetnlőtleg fejlődésről227
Nem kell egyformának lenni231
Az indulatos gyerek234
A gátolt gyerek237
A szorongó gyerek241
Amikor nedves lesz a gyermek lepedője245
Előre juthat-e, ha nem lát ki saját magából?249
Talán autista?253
Autista gyerekek testvéreinél tapasztalt neurotikus reakciók258
Menjen iskolába?
Iskola-előkészítés iskolásdi nélkül263
Megjegyzés a Balatoni beszélgetéshez276
Iskolaéretlen? - Nem tud játszani!279
Mit is kell tennünk az iskolaérettség érdekében?282

Gerő Zsuzsa

Gerő Zsuzsa műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Gerő Zsuzsa könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem