Érzéki világ és szellemi világ/A földfejlődés szellemi-valós háttere
Hat előadás Hannover-ben 1911. december 11. és 1912. január 1. között/Öt előadás Berlinben 1911. október 31. - december 5.
Szerző
Budapest
Kiadó: | Jáspis |
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: |
Könyvkötői kötés
|
Oldalszám: | 202
oldal
|
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar
|
Méret: |
21 cm x 15 cm
|
ISBN: | 963-450-971-1 |
Megjegyzés:
|
Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. Két kötet egy könyvben.
|
Értesítőt kérek a kiadóról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
Előszó
Ebben az előadássorozatban feladatomnak tekintem, hogy összekapcsoló hidat verjünk viszonylag mindennapos dolgok, tapasztalatok között, amikkel az ember a közönséges életben találkozhat és az...
Tovább
Előszó
Ebben az előadássorozatban feladatomnak tekintem, hogy összekapcsoló hidat verjünk viszonylag mindennapos dolgok, tapasztalatok között, amikkel az ember a közönséges életben találkozhat és az emberiség legmagasztosabb ügyei között. Ezzel pedig nyíljon meg ismét egy út a mindennap életéből ahhoz, amit számunkra, a lélek és a szellem számára a Szellemtudomány jelenthet. Tudjuk, hogy a Szellemtudomány, amennyiben egyre jobban és jobban elmélyedünk abban, amit adhat, érzületünkbe áramlik, beáramlik akaratunkba, beáramlik azokba az erőkbe, amikre azért van szükségünk, hogy az élet legváltozatosabb eseményei során helyt állhassunk. Tudjuk továbbá, hogy úgy, ahogyan most azoknak a befolyásoknak a következtében, amik a magasabb világokból éppen a mi időnkben érkeznek, tájékozódhatunk a Szellemtudományról, ez a Szellemtudomány a mai emberiség számára bizonyos értelemben egy szükségletet jelent. Tudjuk, hogy egy viszonylag rövid idő elteltével minden biztosságát, teljes belső nyugalmát, minden az élethez megkívánt békéjét elveszítené az emberiség, ha a szellemtudományi híradás nem érkezne el éppen a mi időnkben, ehhez az emberiséghez. Továbbmenve, azzal is tisztában vagyunk, hogy ennek a szellemi áramlatnak a következében tulajdonképp az emberek két gondolatbeli, érzés- és érzületbeli irányzata csap össze egymással.
Vissza
Tartalom
ÉRZÉKI VILÁG ÉS SZELLEMI VILÁG
I. A csak helyes gondolkodástól négy lépcsőn át a valós gondolkodáshoz. A Megismerés Fája.........................................................5
II. Az érzéki világ - a működő akarat világa. A keletkezés és
elmúlás világa - a működő bölcsesség világa. A jó mint teremtő,
a gonosz, mit halálthozó princípium........................................23
ül. Az ember finom felépítésében létrejött négy rendellenesség. Az
Én tiszta gondolatának megragadása. A gondolkodás megfigyelése
- a Gondolati Út, mint a Feltámadás mai Útja.....................43
IV. Az anyag a térrel együtt a szellem széttöredezésével keletkezik.
Az ideg-anyag, izom-anyag, csont-anyag kialakulása. Az ásványi és
növényi lét keletkezése...............................................................59
V. Az ember kettős lénye: az érzékileg észlelő, a mirigykiválasztást
és emésztést folytató, valamint az idegi, izom- és csontrendszerrel
bíró ember. A vér sajátos eredeti, majd a Paradicsomot követően
változott szerepe az Én-fejlődésben...........................................77
VI. A teremtő Ige - az ember elmúló és keletkező szervei.
Növény-szervek és emberi szervek összefüggése - a gyógyítás alapjai.
Az ember szabadsága és felelőssége a Földfejlődés teljesüléséért...95
A FÖLDFEJLŐDÉS SZELLEMI-VALÓS HÁTTERE
I. A Föld Szaturnusz-megtestesülésének belső aszpektusa
A régi Szaturnusz-létben az Akaratszellemekre, a bátorság végtelen
hullámzó tengereként találni. A Trónok a Keruboknak áldozzák
legbensőbb részüket: mint az Idő Szellemei, az Archék, születik meg
az Idő. Az áldozat füstje a Szaturnusz Hője, minden hőjelenség valós
háttere................................................................................................5
II. A Föld Nap-megtestesülésének belső aszpektusa
A régi Napon a Bölcsesség Szellemei a Trónok áldozását kontemplálják; ez az ajándékozó erényt indítja fel bennük. Külsőleg: ez a
levegő. Az ajándékozásból az Arkangyalok születnek: az időben
sugározzák vissza a kisugárzott bölcsességet, amelyet önmagába
visszavezetve, teremtették meg a Fényt. Saját lényüket kapják
- kívülről visszasugározva újra a Bölcsesség Szellemei. A korábbi-későbbi a belső-külső két dimenziójához, ezért a Tér születéséhez
vezet................................................................................................21
ÜL A Föld Nap-megtestesülésének belső aszpektusa és Hold-megtestesülésbe való átmenete
A Kerubok egy csoportja lemond a Trónok áldozatáról, s a
hozzátartozó Időről. A lemondás a külső maya-ban a víz, a folyadék.
Az elengedett áldozati szubsztanciát most más lények, vágyó módon
megkaparintják, ezzel - e visszamaradó lények műveként - a
rezignáció ellentéte áll be. Itt található az ősvétek. A bölcs Istenség
szabad lények fellépésének elősegítésére tette lehetővé a gonosz
szerepvállalását. Ezt a kozmikus titkot mondja el Leonardo da Vinci:
"Utolsó Vacsorája"...........................................................................37
IV. A Föld Hold-megtestesülésének belső aszpektusa
Az el nem fogadott áldozatot önmagukban hordani kénytelen, ezért
önmagukban élni kényszerülő lényeknél születik meg a magasabb
lények iránti vággyal az egoizmus. A régi Hold a Vágy Planétája. A
Mozgás Szellemei enyhülést szereznek, mert más lényekkel hozzák
kapcsolatba az előbbieket. Radikális megváltást Krisztus hozza a
mostani Föld-ön, melyet a Megváltás Planétájává
tesz.................................................................................................55
V. A Földplanéta Föld-megtestesülésének belső aszpektusa
A magasabb szférák lényei által visszautasított áldozat az áldozatot
meghozni szándékozókba visszajutva idegen-élményt, a halált jelenti,
mert eredeti értelmét - áldozatra-szánt-voltát - elvesztette. A maya-n
belül a halál az egyetlen valós. A Golgotai Halált csak a fizikai síkon
lehet megérteni. A XX. századtól kezdődik az emberiség Damaszkuszi
Élmény-tapasztalása, a modern szellemtudomány központi feladata,
rámutatni erre és a hozzávezető morális, egyben megismerési út
ismertetése.......................................................................................73